Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوانی خبر داد که برای فرار از دست مأموران پس از ورود به یک نانوایی اقدام به گروگانگیری کرده بود. تاریخ انتشار: 15:48 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۴۴۴

خبرگزاری میزان- سرهنگ محمد کاووسی اظهار داشت: چندی پیش واحد گشت کلانتری ۱۲۲ دربند در محدوده خیابان دربند مشغول گشت‌زنی بودند که دو نفر به واحدگشت مراجعه کرده و اظهار می‌کنند که یه مرد جوان مشغول کردن کلاف در یک خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ بوده که ما پس از دیدن سارق به او نزدیک شدیم و سارق بادیدم ما پابه فرار گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طبق اظهارات شاهدان سارق به طرف بالای خیابان متواری شده بود و با همین اطلاعات بود که مأموران گشت تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند. در جریان تحقیقات تکمیلی مأموران بود که متوجه شدند یک باب مغازه نانوایی ۱۰۰ متر بالاتر از محل سرقت وجود دارد که کرکره مغازه به صورت نیمه باز است.

سرهنگ کاووسی اضافه کرد:با نزدیک شدن مأموران به مغازه موردنظر متوجه صدای داد و فریادی می‌شوند که از داخل مغازه به گوش می‌رسید. بلافاصله مأموران ازخودرو پیاده شدند و درجریان بررسی‌های آن‌ها مشخص شد سارق فراری داخل مغازه نانوایی است و سعی دارد با چاقوی بزرگی که در دست دارد شاطر و شاگرد نانوا را ساکت نگه دارد تا پلیس از محل دور شود. اما پس از ورود سارق دو فرد گروگان شروع به فریاد زدن کردند.

وی افزود: مأموران با دیدن این صحنه اقدامات اولیه جهت آرام کردن سارق مسلح را انجام دادند، اما متهم که با دیدن سرعت عمل پلیس شوکه شده بود تهدید کرد اگر پلیس اقدامی انجام دهد به نانوا و شاگردش آسیب وارد می‌کند.

سرکلانتر هفتم ادامه داد: در ادامه سارق مسلح وقتی فرصت را مناسب دید اقدام به فرار کرد، اما مأموران گشت پلیس در اقدامی سریع و با استفاده از فنون دفاع شخصی متهم را خلع سلاح می‌کنند. درجریان این درگیری سارق چند ضربه با مشت به شیشه‌های مغازه می‌زند و اقدام به شکستن شیشه‌های مغازه می‌کند.

بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی سازمان آتش نشانی به ضدعفونی مراکز مذهبی

سرهنگ کاووسی با بیان اینکه درجریان این درگیری هم سارق و هم یکی ازمأموران مجروح می‌شوند اضافه کرد: پس از دستگیری سارق مسلح با هماهنگی با عوامل اورژانس متهم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفت. در ادامه و دربررسی‌های تکمیلی مأموران اقدام به بازرسی کوله پشتی متهم می‌کنند و درجریان این بازرسی‌ها دو دستگاه تلفن همراه غیر از موبایل خودش که اتفاقا روشن بوده نیز کشف شد.۴ پنل ضبط و یک جفت باند داخل میز داخل کوله پوشتی بود که از وی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه اشاره کرد: متهم به کلانتری ۱۲۲ دربند منتقل و تحت بازجویی قرار میگیرد وی به سرقت از چهار دستگاه خودرو اعتراف می‌کند.

اما این پایان ماجرا نبود، درادامه سرهنگ کاووسی ادامه داد:چرا که در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که برخی از مالباخته هنوز متوجه سرقت گوشی‌های تلفن همراهشان نشده اند و زمانی درجریان قرار گرفتند که پلیس با آشنایان و بستگان آن‌ها تماس گرفت و آن‌ها در جریان ماجرای سرقت قرار داد.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد وسایل گرانبها و ارزشمند خود را داخل خودرو نگذارند چراکه در این صورت انگیزه سرقت برای سارقان به وجود می‌آید. همچنین توصیه می‌کنیم شهروندان خودرو‌های خود را در محل روشن و پر رفت و آمد پارک کنند و حتی داشبورد خودرو خودشان را باز بگذارند که سارقان از خالی بودن این قسمت مطئن شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه از ۷۴ سارق به‌عنف و قاپ‌زنی حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شدند و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضائی، عملیات متعددی را به اجرا گذشتند و در مجموع ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده افزود: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند و با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: علاوه بر سارقان دستگیر شده، چند کلاهبردار و اخاذ هم دستگیر شده‌اند، همچنین مالخران اموال مسروقه نیز شناسایی، برخی از آنان دستگیر شدند و برخی دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه عمده افراد دستگیر شده، سابقه‌دار و جزو سارقان حرفه‌ای هستند، گفت: هماهنگی خوبی با دستگاه قضائی داریم و این افراد روانه زندان خواهند شد؛ بعد از آن هم با پابندهای الکترونیک کنترل خواهند شد.

وی در خصوص آمار سرقت مسلحانه ادامه داد: سرقت مسلحانه کاهش یافته است، اما در مواردی همچنان سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم، همچنین قانون تشدید مجازات در حال پیگیری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد امنیت کنکور سراسری گفت: در زمینه کنکور کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدئوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته، اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است؛ آمارها نشان می‌دهد که در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدئو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند، در این پرونده همانطور که اخبارش منتشر شد، کاراگاهان پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن مجرمان را شناسایی کردند.

وی درباره روند وقوع جرایم از سال ۱۴۰۱ به بعد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ به دلیل اتفاقاتی که رخ داد شاهد افزایش ۲۰ درصدی جرایم بودیم و در ماه‌های پایانی سال موفق به توقف رشد این روند شدیم و در سال ۱۴۰۲ نیز با اقدامات انجام شده، وقوع جرایم ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 747497

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد