Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه افزایش مطالعه در هر جامعه سبب کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعا غفلت نسبت به این موضوع سبب بروز آسیب‌های فراوان و جبران ناپذیر در جامعه خواهد شد.

پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، با اشاره به سبقه فرهنگی و علاقمندی مردم شهرستان رودسر به کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از جلوه های این فرهنگ در شهرستان رودسر بهره برداری از کتابخانه عمومی خیرساز شمس موسوی واجارگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور کانون‌های فرهنگی مختلف و فعال در کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر نیز اشاره کرد و افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت‌های این کانون‌ها توجه آنها به همه رده‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با فرهنگ و آداب و رسوم کهن ایران عزیز و فرهنگ بومی محلی گیلان پرافتخار است که در کتابخانه ها نهادینه می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، در ادامه به نیاز کتابخانه های عمومی رودسر به کتاب های روزآمد اشاره و اضافه کرد: با توجه به علاقه بسیار خوب مردم گیلان خصوصا شهرستان رودسر به کتاب و کتابخوانی منابع روزآمد و مفید از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در استان تهیه و به کتابخانه های سراسر استان ارسال می شود.

کرمی با تاکید بر اینکه تهیه کتاب باید با توجه به نیاز و ذائقه مخاطب باشد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی فعالیت‌های اجتماعی امروز شهروندان از اوقات فراغت بیشتری برخوردار بوده لذا کتاب و کتابخوانی می تواند به عنوان یکی از مهمترین برنامه های ایشان در این زمان ها باشد.

وی با اشاره به فعالیت های ترویجی کتابخانه های عمومی استان گیلان در روزهای شیوع بیماری کرونا، از حضور پررنگ کتابخانه ها در فضای مجازی برای معرفی کتاب و نیز برگزاری محافل ادبی مجازی خبر داد و گفت: براساس این شیوه جدید تاکنون برنامه های بسیاری در بستر فضای مجازی و برای استفاده دوستداران کتاب برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، ایجاد امکان استفاده اعضای کتابخانه های عمومی از کتاب های پرشمار در نرم افزار «طاقچه»، راه اندازی شبکه بزرگ کتابخوانان مجازی در شبکه اجتماعی داخلی «بله»، برگزاری پویش های مختلف مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی و برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر فضای مجازی را از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در فضای مجازی برشمرد.

کرمی با بیان اینکه افزایش مطالعه در هر جامعه سبب کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، خاطرنشان کرد: قطعا غفلت نسبت به این موضوع سبب بروز آسیب‌های فراوان و جبران ناپذیر در جامعه خواهد شد.

وی همچنین به وجود پروژه‌های نیمه کاره این نهاد به واسط عدم تخصیص اعتبارات مناسب نیز اشاره و عنوان کرد: امیدوار هستیم با توجه بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی و نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این پروژه های عام المنفعه فرهنگی تکمیل و در اختیار اهالی فرهنگ و ادب استان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کتابخوانی کتاب و کتابخوانی شهرستان رودسر فضای مجازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی، روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در محل استانداری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منشأ خیر و به نفع مردم است و از مدیران اجرایی در رده‌های مختلف خواستارم به مقوله کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه فرهنگی تأثیرگذار نگاه متفاوتی داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم اما در این میان کتابخانه های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 6086962

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود