Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:37:51 GMT

پایداری شبکه برق تهران افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۵۱۴

پایداری شبکه برق تهران افزایش یافته است

براساس گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، حسین صبوری افزود: با وجود افزایش سالانه در تعداد مشترکان، با برنامه ریزی های انجام شده، اجرای طرح‌های متعدد فنی به منظور بهسازی شبکه و تعدیل بار مصرف و همکاری قابل توجه مشترکان، شبکه برق پایتخت درحال حاضردرشرایط پایدارقرار دارد.

وی، کاهش چشمگیر تلفات انرژی را از دلایل پراهمیت افزایش پایداری شبکه برق تهران بزرگ دانست و گفت: این شرکت علاوه بر اجرای برنامه‌های تعمیر و نگهداری طبق زمان بندی تعیین شده به منظور شناسایی نقاط معیوب و رفع عیب، اقدام‌های  گسترده‌ای را در چارچوب بهبود ضرایب مهندسی و فنی همچون حذف شبکه‌های هوایی سیمی قدیمی و جایگزینی با کابل های خودنگهدار، اجرایی کرده است که در نتیجه این اقدام‌ها، شبکه برق تهران بزرگ در حال حاضر در زمره بهترین‌های کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبوری خاطرنشان کرد: افزایش دمای هوا بطور طبیعی رشد مصرف را به دنبال دارد و میزان آسیب به تجهیزات فنی شبکه به شکل روزانه افزایش می‌یابد که ممکن است گاه در ساعت پیک بار منجر به بروز خاموشی‌های پراکنده شود، اما با تلاش کارشناسان و نیروهای عملیاتی، خاموشی‌های رخ داده به سرعت، رفع و تجهیزات آسیب دیده در کوتاه ترین زمان با تجهیزات جدید جایگزین خواهد شد.

برچسب‌ها مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران وزارت نیرو مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق تهران وزارت نیرو برق تهران شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات میاندوره‌ای به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

او افزود: این واحد که طبق برنامه و به منظور ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان در روز‌های ابتدایی ماه جاری از مدار خارج شده بود، پس از ۲۳ روز کار فشرده تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

ادبی فیروزجائی با اشاره به لزوم آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تأمین نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: با توجه به افزایش بسیار قابل توجه تقاضای مصرف برق در ایام گرم سال بدلیل استفاده مشترکان از سیستم‌های سرمایشی، در راستای پاسخگویی به تقاضا و ارتقاء توان تولید واحدها، کار و تلاش و فعالیت تعمیراتی به صورت فشرده در نیروگاه حتی در تعطیلات نوروز بی وقفه ادامه داشت تا انشاءا... بتوانیم از پیک مصرف امسال با موفقیت عبور کنیم.

او با اشاره به ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق، بالا بودن شدت مصرف انرژی در کشور را یکی از چالش‌های اساسی صنعت برق دانست و افزود: به گواه آمار مصرف برق کشور ما بسیار بالاتر از استاندارد‌های جهانی است؛ لذا لازم است به موازات نیروگاه سازی و افزایش ظرفیت تولید برق، اقدام عاجلی هم در راستای فرهنگ سازی و آموزش شیوه‌های مدیریت مصرف انجام شود تا بتوانیم از اتلاف بیشتر سرمایه‌های ملی پیشگیری کنیم.

ادبی گفت: درحال حاضر، طبق برنامه و به منظور ایجاد آمادگی تولید در تابستان، واحد یک بخار برای تعمیرات نیمه اساسی، واحد ۳ بخار برای انجام تعمیرات میاندوره‌ای و واحد یک گازی برای بازدید دوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه از مدار تولید خارج است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • خداحافظی گرم فروردین با گلستان؛ پایداری هوا تا یکشنبه دوم اریبهشت
  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • سه عدد دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در یاسوج کشف شد