Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:33:34 GMT

صرفه جویی در مصرف برق فرصتی برای خدمت به محرومان است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۶۱۷

صرفه جویی در مصرف برق فرصتی برای خدمت به محرومان است

به جهت نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در برق قهرمان کارته اردلی که سابقه در مسابقات بین المللی و کشوری دارد به کمپین به‌وقت روشنایی پیوستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صالحی قرمان کاراته کشوری و رئیس هیئت کاراته شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اعلام پیوستن خود و خانواده اش به پویش “به وقت روشنایی”، گفت: برق یکی از نعماتی است که نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور دارد و هرلحظه خاموشی می‌تواند خسارت زیادی را به مراکز مهم کشور وارد کند لذا می‌توانیم با رعایت الگوی صحیح مصرف در توسعه و آبادانی کشور نقش مهمی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بابیان اینکه مردم ایران به‌ویژه مردم شریف  شهرستان اردل  را به کمپین «به‌وقت روشنایی» دعوت می‌کنم اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده، برای اضافه شدن یک کولر به شبکه برق، نیاز به سرمایه‌گذاری  20  میلیون تومانی است و بر اساس همین برآوردها اگر هر نفر به‌اندازه 15 دقیقه در طول روز کولر خود را خاموش کند، 10 میلیون تومان از این هزینه‌ها کاسته می‌شود.
 
این قهرمان کاراته کشور به ویژگی برجسته این کمپین اشاره و عنوان کرد: یکی از نکات مثبت و مهم کمپین «به‌وقت روشنایی» این است که بر اساس قرارداد فی‌مابین وزارت نیرو و سازمان بسیج مستضعفین کشور قرار است هزینه صرفه‌جویی مصرف برق صرف آبادانی مناطق محروم شود.
 
صالحی تصریح کرد: چه‌کار بهتر از این‌که می‌توانیم فقط با خاموش کردن 15 دقیقه از وسایل سرمایشی در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم و در عوض آن هم‌وطنان محروم از عواید آن بهره‌مند شوند.
 
 وی بابیان اینکه قطعاً حضور حتی یک نفر بیشتر هم در این کمپین، می‌تواند چراغ خانه‌ای در محروم‌ترین نقطه کشور را روشن کند گفت: امیدوارم همچون رویدادهای مختلف دیگر که ملت ایران یک‌صدا و همدل بودند در این کمپین خیرخواهانه نیز با وحدت و انسجام هرچه بیشتر شرکت کنند.  
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وقت روشنایی صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان از نحوه میزبانی باشگاه گل‌گهر گلایه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدسیروس پورموسوی پس از تساوی 2 - 2 استقلال خوزستان مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: یک گلایه‌ای از  آقای افسری از بچه‌های باشگاه گل‌گهر سیرجان داشته باشم، چون آقای روشنایی (سرپرست تیم استقلال خوزستان) گفت که این گلایه را داشته باشم.  تقریباً صد نفر هوادار از اهواز این همه راه را کوبیده و به سیرجان آمدند، به خاطر تماشای این فوتبال. خوبی این ورزش و فوتبال این است که قلب‌ها و دل‌ها را به‌هم نزدیک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در اسکان بچه‌های ما در ورزشگاه مقداری کم‌لطفی شد و حداقل باید پشت نیمکت خودمان باشند نه نقطه‌ای نامناسب و برای ورودشان هم وقتی بازی رایگان است و هوادار این همه راه آمده، پول بلیت بگیرند. مگر باشگاه گل‌گهر نیاز به پول این صدتا بلیت داشت؟ حداقل مهربانه‌تر در جلسه هماهنگی این را می‌گفتند. آقای روشنایی از آنها ناراحت بود.

ادامه دارد ...

 

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند