Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@13:28:51 GMT

توافق شرکت نفتی آمریکا با کردهای سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۷۶۶

توافق شرکت نفتی آمریکا با کردهای سوریه

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که یک شرکت نفتی آمریکایی قراردادی را با کردهای سوریه امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیروت، وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه (۱۲ مردادماه) اعلام کرد که یک شرکت نفتی آمریکایی توافق‌نامه‌ای را با کردهای سوریه که میدان‌های نفتی شمال شرقی این کشور را کنترل می‌کنند، امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه این قرارداد را که هدف آن سرقت نفت خام سوریه است، غیرقانونی نامید.

در بیانیه این وزارتخانه که در رسانه‌های دولتی منتشر شده، نام شرکت آمریکایی طرف قرارداد با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، اتحادی که با کمک ایالات متحده امتداد شمال و شرق سوریه را از دولت اسلامی این کشور مصادره کرده، ذکر نشده است.

مقام‌های نیروهای کرد سوریه از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. مقام‌های ایالات متحده آمریکا نیز روز یکشنبه هیچ اظهارنظری در این باره نکردند.

یک سناتور آمریکایی و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه دادرسی کمیته روابط خارجی سنا در روز پنجشنبه (نهم مردادماه)، به توافقی  بین یک شرکت آمریکایی و نیروهای کرد سوریه درباره میدان‌های نفتی اشاره کرده بودند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در این جلسه اعلام کرد که مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه به وی اطلاع داده است که قراردادی بین یک شرکت آمریکایی و این نیروها برای مدرن‌سازی میدان‌های نفتی شمال شرقی سوریه امضا شده است و از پمپئو پرسید آیا دولت از آن حمایت می‌کند یا خیر.

پمپئو در این نشست که به‌طور مستقیم از شبکه پی‌بی‌اس پخش می‌شد، در پاسخ به این پرسش گفت: بله حمایت می‌کنیم، این توافق‌نامه کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتیم طول کشید و اکنون در حال اجرای آن هستیم.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق توافق‌نامه شبه نظامیان القسد (SDF) با یک شرکت نفتی آمریکایی را برای سرقت نفت سوریه تحت حمایت و پشتیبانی دولت آمریکا به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند. این توافق‌نامه باطل است و هیچ مبنای قانونی ندارد.

سوریه پیش از آغاز جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱، روزانه حدود ۳۸۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که با وجود عقب‌نشینی نظامی از شمال شرقی سوریه، تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در بخش نفتی این منطقه باقی خواهند ماند.

پنتاگون اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که درآمد نفتی این منطقه متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه است.

منبع: شانا

کلیدواژه: سوریه ایالات متحده آمریکا میدان نفتی امضای قرارداد شرکت نفتی آمریکا توافق نامه یک شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی

با بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، این کشور آمریکای جنوبی در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند فروش نفت خود به ارز دیجیتالی است.   به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته، به مشتریان و تامین کنندگان شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تا ۳۱ مه فرصت داد تا مبادلات مالی خود تحت مجوز عمومی را که تمدید نکرده است، تکمیل کنند. این اقدام، تولید و صادرات نفت را برای ونزوئلا، دشوارتر خواهد کرد زیرا شرکت‌ها برای همکاری با ونزوئلا، باید دست نگه داشته و تک به تک، از دولت آمریکا مجوز دریافت کنند.   شرکت PDVSA از سال میلادی گذشته، به تدریج در حال جابجایی فروش نفت به ارز دیجیتالی یواس‌دی‌تی (USDT) بوده که به تتر هم معروف است و ارزشش به دلار آمریکا مرتبط است و برای حفظ ارزش ثابت، طراحی شده است.   رویترز به نقل از سه منبع آگاه نوشت: شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا به دنبال تسریع استفاده از این ارز دیجیتالی است تا ریسک بلوکه شدن درآمد حاصل از فروش نفت در حساب‌های بانکی خارجی، کاهش پیدا کند.   پدرو تله‌چیا، وزیر نفت ونزوئلا هفته گذشته به رویترز گفته بود ما از ارزهای مختلفی استفاده می‌کنیم و در بعضی از قراردادها، ارزهای دیجیتالی ممکن است شیوه پرداخت مورد ترجیح باشد.   صادرات نفت ونزوئلا در دوران تعلیق موقتی تحریم‌های آمریکا افزایش یافت و در مارس، به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان در چهار سال گذشته است.   تا پایان سه ماهه اول، شرکت نفتی PDVSA، بسیاری از قراردادهای نفتی نقدی را به مدلی تغییر داد که خواستار پیش پرداخت برای نیمی از ارزش محموله به تتر بود.   این شرکت همچنین از مشتریان جدیدی که به دنبال معاملات نفتی هستند، خواسته است رمزارز در کیف دیجیتالی داشته باشند. به گفته یکی از این منابع آگاه، این الزام حتی در بعضی از قراردادهای قدیمی قید شده که به طور خاص، به وضعیت استفاده از تتر اشاره نکرده بودند.   در اکتبر که واشنگتن، مجوز ۶ ماهه به شرکت‌های بازرگانی و مشتریان شرکت PDVSA برای همکاری با این شرکت نفتی صادر کرد، اکثر آنها برای عمل به الزام مبادلات دیجیتالی، به واسطه‌ها متوسل شدند.   شرکت PDVSA ونزوئلا از سال ۲۰۲۰ که آمریکا، تحریم‌های ثانویه را برای ونزوئلا اعمال کرد، برای فروش نفت خود به خصوص به چین، به واسطه‌ها متکی بوده است.   بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران نفت انتظار دارند حتی اگر واشنگتن، مجوزهای تکی به شرکت‌ها برای فعالیت در ونزوئلا اعطا کند، تولید، صادرات و درآمد نفتی این کشور به زودی، محدود خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد