Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:33:48 GMT

عدم توافق بر سر بسته مالی و تهدید اقتصاد آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۸۰۹

عدم توافق بر سر بسته مالی و تهدید اقتصاد آمریکا

کاخ سفید و کنگره همچنان از دستیابی به توافقی درباره بسته بعدی محرک اقتصادی ناکام مانده اند. کاخ سفید دموکرات ها را  مسئول شکست در دستیابی به توافقی کوتاه مدت درباره مزایای افزوده بر بیمه بیکاری و توقف اخراج ها می داند اما جمهوری خواهان که چند هفته ای را معطل آغاز مذاکرات رسمی درباره بسته محرک بوده اند هنوز در بین خودشان به توافقی نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایرنا به نقل ازتارنمای هیل،با افزایش نگرانی ها درباره تشدید بیکاری به ویژه با توجه به کاهش نرخ بیکاری در دو ماه گذشته، تاکنون پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

جروم پاول رئیس فدرال ریزرو چهارشنبه گذشته اشاره کرد شواهدی درباره افزایش مبتلایان بروز کرده که به دلیل آغاز فعالیت های اقتصادی بوده است. کارشناسان اقتصادی در امریکا تاکید دارند که مسیر احیای اقتصادی عمدتا به چگونگی پیشرفت شیوع ویروس و قدرت کنترل آن بستگی دارد.

مزایای بیکاری در کنار محرک های اقتصادی و وام های کوچک از فروپاشی اقتصاد آمریکا جلوگیری کرد و به گفته اقتصاددانان مازاد پولی که دولت برای کمک به مردم جهت خرید آذوقه و کرایه منزل خود پرداخته است از بروز مشکل برای مردم جلوگیری کرده اما به اقتصاد آن هم در زمانی نامناسب برای ترامپ آسیب می رساند.

الیس گیولد اقتصاد دان رشد موسسه سیاست های اقتصادی آمریکا؛ موسسه ای با گرایشات چپ گرایانه، گفت: وقتی مردم پول ندارند خرج هم نمی کنند و این امر تقاضا برای خرید کالاها وخدمات را کاهش می دهد.

وی افزود: اگر کنگره نتواند مزایای بیکاری را دوباره تامین کند ۵ میلیون شغل دیگر در یک سال از بین خواهند رفت.

کمیته بودجه فدرال برآورده کرده که انقضای مزایای افزوده بیمه بیکاری می تواند باعث کاهش درامد قابل تصرف افراد به به میزان ۸.۵ درصد شود. جمهوریخواهان و دموکرات ها هر یک دیگری را مسئول انقضای این مزایا می دانند.

مقام های دولتی و دمکرات بعد از نشست روز شنبه  از مذاکرات موثر درباره بسته محرک مالی سخن گفتند اما هنوز به توافقی در این زمینه نرسیده اند.

با این حال چارلز شومر رهبر دموکرات اقلیت سنای آمریکا گفت ما هنوز به توافق نهایی نزدیک نشده ایم اما مذاکرات موثر بودند.

به اعتقاد دموکرات ها اگر بیکاری با نرخ کنونی آن برای چند ماه ادامه پیدا کند اهرم فشارخود را برای تصویب دیگر بخش های این طرح شامل کمک اجاره مسکن و کمک به دولت های ایالتی و محلی از دست خواهند داد.

دموکرات ها همچنین با پیشنهاد جمهوریخواهان درباره کاهش مزایای افزوده به ۲۰۰ دلار مخالفت کرده اند تا ایالت ها بتوانند سیستم های جدیدی را اجرا کنند که به مردم تا ۶۶ درصد از دستمزد آنها پرداخته شود.

جمهوریخواهان می گویند این طرح مردم را با کاهش دستمزد مواجه می کند و آن را مجبور می کند به کار خود بازگشتند.

با وجود مشکلات اقتصادی، ترامپ تلاش کرده اقتصاد را محور تلاش هایش در دور بعدی انتخابات قرار دهد. این وعده با توجه به وضعیت قوی اقتصادی قبل از شیوع ویروس و نیز افزایش شغل در ماه های مه و ژوئن (اردیبهشت-خرداد) داده شده بود. با وجودی که در بیشتر نظرسنجی ها جو بایدن از ترامپ جلوتر است اما تلاش می شود چنین وانمود شود که در مدیریت اقتصادی ترامپ قابل اعتمادتر از ترامپ است.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا چنین استدلال کرده که سیاست های اقتصادی ترامپ زمینه را برای رونق سریع اقتصادی ایجاد کرده است و هشدار داده که دموکرات ها ممکن است مالیات ها را افزایش داده و «اقتصاد ما را زیر بهمن مقررات دفن کنند.»

مشاوران کاخ سفید بارها از بهبود اقتصادی « شکل وی/ V-shaped» سخن گفته اند و به گزارش های افزایش شغل بعد از کاهش در ماه آوریل اشاره می کنند.

لری کادلو مشاور اقتصادی کاخ سفید نیز درباره بهبود اقتصادی ابراز خوشبینی کرده و گفته آمار رونق اقتصادی در بازار مسکن، خودرو و تولید را نشان می دهد اما تایید کرده ممکن است در بهبود اقتصادی وی شکل تعدیلی ایجاد شود که به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در ایالت هایی همچون کالیفرنیا است.

برخی دیگر می گویند امید به بهبود اقتصادی شکل V  کاملا خوشبینانه است و اتفاقات اخیر خطر سقوط اقتصاد به رکود را در سایه انفعال کنگره به دنبال دارد.

اقتصد دان موسسه مودی بر این باور است که اقتصاد شکل V به پایان رسیده است و مربوط به ماه های مه و ژوئن می شود و اقتصاد ما اکنون روی یک خط ثابت قرار گرفته و اکنون نه اقتصادی V  شکل نداریم و اکنون مساله این است که الگوی اقتصادی شبیه دبلیو شود. منظور از دبلیو سناریوی اقتصادی است که دو بار از رکود خارج شده و شکلی شبیه حرف دبلیو در انگلیسی دارد.

برچسب‌ها کنگره آمریکا ویروس کرونا بیکاری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا ویروس کرونا بیکاری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید کنگره آمریکا ویروس کرونا بیکاری دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کاخ سفید بهبود اقتصادی دموکرات ها کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • چین: آمریکا برای افزایش بودجه نظامی خود از ناکجاآباد دشمن فرضی می‌سازد
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • ویدیو/ کدام جریان‌ها از ترامپ‌هراسی سود می‌برند؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ