Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@10:15:35 GMT

واقعیت ماجرای برافراشته شدن پرچم چین در سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۸۳۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ برخی رسانه های معارض با انقلاب اسلامی با انتشار ویدئویی از برافراشته شدن پرچم کشور چین در سیرجان، شایعه واگذاری معادن سنگ گل گهر، گهرزمین و فولاد سیرجان به چینی ها را منتشر کردند که پیگیری‌ها از خلاف واقع بودن چنین مطلبی حکایت دارد.

اخیرا و در ادامه تلاش رسانه‌های معاند در شایعه پراکنی و دروغ پردازی علیه تفاهنامه همکاری راهبردی میان ایران و چین، برخی رسانه های معارض با انقلاب اسلامی با انتشار ویدئویی از برافراشته شدن پرچم کشور چین در سیرجان، شایعه واگذاری معادن سنگ گل گهر، گهرزمین و فولاد سیرجان به چینی ها را منتشر کردند و این موضوع را سندی بر ادعای پیشین خود مبنی بر مستعمره شدن ایران توسط چین عنوان نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با بررسی های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این ویدئو که ابتدا در رسانه های وابسته به جریان سلطنت طلب منتشر شده و سپس توسط کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی منافقین به صورت انبوه توزیع شده است و ویدئوی پخش شده مربوط به یک واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان است که طبق اظهارات محمدرضا برزو، مدیرعامل این شرکت مذکور، این واحد تولیدی اقدام به تولید لامپ LED کم مصرف با سرمایه غیردولتی و شراکتی بین ایرانی‌ها و چینی‌ها و با هدف اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار نموده است.

بنابر این بررسی ها، مشخص شد خبر مذکور مطلقا کذب بوده و هیچگونه قراردادی مبنی بر واگذاری معادن سیرجان به چین منعقد نشده است که در همین زمینه، سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان، در گفتگویی با مرکز مقابله با شایعات سایبری، با تکذیب این شایعه، اعلام داشت که در مناطق ویژه اقتصادی مانند منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، عمدتا شاهد وجود سرمایه‌گذاران خارجی هستیم که در حال حاضر شرکت ال‌جی کره جنوبی نیز در این منطقه حضور داشته و مشغول همکاری با شرکت های ایرانی است.
لازم به ذکر است که برخلاف ادعای رسانه های معاند که مکان برافراشته شدن پرچم کشور چین را، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان معرفی کرده اند، مجتمعی که در ویدئوی مذکور نشان داده می شود، متعلق به واحد تولیدی ایرانی است که از 7 سال پیش تاکنون، مشغول به همکاری با شرکت های چینی است.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین سیرجان پرچم برافراشته شدن پرچم ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سیدعلیرضا مرندی در گفت و گو با همشهری ماه روایت‌های دست اولی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری برایمان نقل می‌کند که شنیدنش سرشار از لطف است.

از آداب و مناسبات این مراسم تعریف کنید.
مراسم ازدواج فرزندان رهبر خیلی ساده برگزار می‌شد. مهمانان زیادی دعوت نداشتند. زن‌ها و مردها در ۲اتاق جداگانه دور اتاق می‌نشستند و با چای و شیرینی پذیرایی می‌شدند. می‌خواهم بگویم که به قدری زندگی این بزرگواران بدون تکلف و ساده بود که یک‌بار همسر رهبر انقلاب به من زنگ زدند و گفتند «قرار شده ۳روز دیگر آقا مسعود ازدواج کند و نمی‌دانیم آزمایش پیش از ازدواج را کجا باید انجام دهد.» و من راهنمایی‌شان کردم. خانواده مقام معظم رهبری خیلی متواضع و ارزشمند هستند. ایشان به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند.

متن کامل گفت و گو را اینجا بخوانید:

روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟


میزان ارتباط خانوادگی‌تان با رهبری چقدر است؟ رفت‌وآمد خانوادگی دارید؟
خیر رفت‌وآمد خانوادگی نداریم ولی همیشه هر وقت زحمتی داشته‌ایم به ایشان داده‌ایم که همیشه هم برایمان خیر و برکت داشته است. هنگام تولد نوه‌ها، رهبری در گوششان اذان گفتند و خطبه عقد بچه‌ها و نوه‌ها را هم جاری کردند و از همه مهم‌تر اینکه مشمول دعاهایشان هستیم.

سرنوشت سوغات عبای رهبری چه شد؟
سر تیم پزشکی رهبری خاطره‌ای مرتبط با سفر به عراق و سوغاتی‌ای که برای رهبر آورده بود برایمان تعریف می‌کند که نشان‌دهنده سادگی و دور بودن از تجملات در زندگی رهبرمعظم انقلاب است: «یک بار وقتی از سفر کربلا برمی‌گشتم دو عبای نسبتا گران‌قیمت سوغات آوردم. یکی را به آقای خاتمی که تازه رئیس‌جمهور شده بود و دیگری را به مقام معظم رهبری هدیه دادم. خب من که عباشناس نبودم فکر می‌کردم اگر گران باشد حتما کیفیت بهتری دارد. وقتی عبا را به ایشان دادم، تشکر کردند و چند روز یا هفته بعد که با ایشان ملاقات داشتم، گفتند: «اگر این عبا را بدهم و به جایش ۳ عبای دیگر بگیرم، ناراحت می‌شوی؟» و اضافه کردند: «این عبا خیلی گران است و من عبای گران نمی‌پوشم.» من هم گفتم نه، چرا ناراحت بشوم و ایشان هم همان کار را کردند.»

کد خبر 844647 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • واکنش به شایعه تغییر در تیم اقتصادی دولت
  • ماجرای شایعه فوت یک دختر بدلیل بی‌حجابی در خیابان وزرا
  • ماجرای شایعه فوت یک دختر در ساختمان وزرا | مرگ یکی از اراذل و اوباش در پایتخت 
  • انتقاد عباس عبدی از احضار برخی فعالان رسانه ای به دادگاه: نتیجه‌اش همین می‌شود که مهم‌ترین رسانه رسمی کشور از خود اعتبارزدایی کرده/ فعال رسانه‌ای را احضار کردند که در دفاع از مقابله با اسراییل بیش از بقیه می‌نویسد/ این موجب می‌شود اعتبار نوشته‌های مستقل د
  • بلعیدن جهان به سبک چینی
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند