Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرعت کم اینترنت دردی است که تقریبا همه افراد آن را تجربه کرده‌اند. کم بودن سرعت فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات باعث می‌شود ویدئوهای اینترنتی اجرا نشوند، صفحات وب‌سایت باز نشوند و یک پوشه مدت‌ها در مرحله دریافت از اینترنت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این که برخی اوقات ایراد از سایت‌ها، دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند است، اما اکثر مواقع این مشکل به دلیل سیگنال شبکه وای‌فای خانگی است. شبکه‌های بی‌سیم به دارا بودن مشکلات اتصال صحیح معروف هستند.

اما راه‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان سرعت اینترنت را افزایش داد. با وجود آن که بسیاری از افراد گمان می‌کنند روشن و خاموش کردن مودم اینترنت بی‌سیم می‌تواند به درست شدن سرعت اتصال آن کمک کند، اما این باور معمولا جواب نمی‌دهد و تأثیر خاصی نمی‌گذارد. بهترین راه آن است که فرد سرعت اینترنت خود را مورد آزمایش آنلاین قرار دهد و سپس با سرعتی که شرکت ارائه دهنده پیشنهاد داده مقایسه کند.

در این صورت فرد می‌تواند متوجه شود مشکل اصلی از کجا سرچشمه می‌گیرد. البته کاربران باید در نظر داشته باشند که در زمان آزمایش سرعت اینترنت هیچ دستگاهی به شبکه وصل نباشد و افراد مشغول دانلود کردن فایلی از اینترنت نباشند تا پهنای باند در حالت عادی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

۱۰ روش کاربردی برای افزایش سرعت وای‌فای‌های خانگی آزمایش سرعت اینترنت

سرعت اینترنت‌ها معمولا با عنوان "مگابایت بر ثانیه" حساب می‌شود که با نام کوتاه شده Mbps نشان داده می‌شود. هر شرکت اینترنتی سرعتی متفاوت را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد و معمولا هر چه گران‌تر است میزان سرعت اینترنت پیشنهادی افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به سرعت‌های اتصال متفاوت و کارایی هر کدام اشاره شده تا کاربر بر اساس نیاز خود سرویس مورد نظر را خریداری کند و از خدمات شرکت ارائه دهنده مطلع باشد.

اینترنت ۱ الی ۳ مگابایت:

این سرعت برای وبگردی و باز کردن صفحات وب‌سایت‌های اینترنتی مناسب است. کاربران با چنین سرعتی تنها می‌توانند کار‌هایی مانند چک کردن ایمیل و صفحات مجازی را به راحتی انجام دهند. برای چنین سرعتی تماشای آنلاین ویدئو پیشنهاد نمی‌شود.

اینترنت ۳ الی ۴ مگابایت:

این کمترین سرعت مورد نیاز برای اجرای آنلاین ویدئو است. چنین میزان سرعتی برای یک کاربر تقریبا مناسب است، اما نمی‌توان انتظار اجرای آنلاین ویدئوی با کیفیت بالا را از آن داشت.

اینترنت ۵ الی ۱۰ مگابایت:

با سرعتی ۵ الی ۱۰ مگابایت می‌توان انتظار داشت که ویدئو‌های آنلاین با کیفیتی قابل پسند و خوب اجرا شوند. این سرعتی برای اجرای فیلم‌های HD مناسب است، اما در صورت اتصال چند دستگاه می‌تواند همچنان کمی آزار دهنده شود.

اینترنت ۱۰ الی ۲۰ مگابایت:

می‌توان گفت این سرعت تقریبا بهترین میزان مناسب برای یک اینترنت قابل اعتماد به حساب می‌آید. اگر کاربری همواره در حال دانلود پوشه و اجرای ویدئو است این نوع سرعت اینترنت یکی از بهترین گزینه‌ها برای او به حساب می‌آید که بهتر است سعی کند به آن دسترسی پیدا کند.

اینترنت ۲۰ مگابایت:

بهترین میزان سرعت اینترنت برای یک خانه با چند سیستم متصل به اینترنت همین است. با وجود اینترنت این چنینی کاربران می‌توانند هر آن چه انتظار دارند را به دست آورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرعت اینترنت اینترنت پرسرعت اینترنت 5G سرعت اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرترافیک‌ترین پست تیم ملی: دردسر شیرین پائز

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک تیم ملی والیبال ایران در پست سرعتی زن هیچ گونه کمبودی را احساس نمی کند. ۱۰ سرعتی زن که همه آنها جز توخته که تازه دوران محرومیتش تمام شده، ستاره تیم هایشان بوده اند و هر یک می توانند کاندیدای حضور در لیست تیم ملی برای هر هفته در لیگ ملتهای والیبال باشند.

از بین سرعتی زن های دعوت شده سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، محمد ولی زاده، مهدی جلوه برای قرارگیری در ترکیب ثابت رقابت تنگاتنگی خواهند داشت. در این برهه از تاریخ تیم ملی والیبال ایران در پست سرعتی زن نیز شاهد یکی از پر ترافیک ترین پست ها هستیم که موریسیو موتا پائز باید خوشحال باشد که در چنین زمانی هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفته است.

حالا همه منتظر هستند تا ببینند دو سرعتی زن اول تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست مقابل صربستان چه کسانی هستند، اگر نفر اول سید محمد موسوی است، نفر دوم چه کسی خواهد بود؟

دیگر خبرها

  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • پرترافیک‌ترین پست تیم ملی: دردسر شیرین پائز
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • راه‌اندازی نسل جدید اینترنت 5G در چین
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • نسل جدید اینترنت ۵G در چین راه اندازی می شود
  • اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟
  • ادعای عجیب مسئول اینترنت: سرعت اینترنت در کشور ۱۰۰برابر می‌شود