Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@02:38:58 GMT

خدمت ۱۰۰ زوج مدافع سلامت در مراکز درمانی مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۰۳۲

خدمت ۱۰۰ زوج مدافع سلامت در مراکز درمانی مشهد

کارشناس مسئول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰۰ زوج مدافع سلامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال خدمت هستند‌.

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جواد رجبیان  در مراسم تحلیل از سه زوج مدافع سلامت با قدردانی از خدمات مدافعان سلامت در امر درمان بیماران کرونایی گفت: خدمت به‌مردم در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه سلامت بسیار ارزشمند بوده و ارزش این کار در زمانی که زوجین در کنار هم به مردم خدمت کنند، دوچندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: همه‌ساله برنامه‌های باشکوهی در ایام فرخنده هفته ازدواج و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در مکان‌های مختلف سطح کشور ازجمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور زوج‌های دانشجو و شاغل برگزار می‌شد؛ اما امسال به‌‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری برنامه‌ها همانند سال‌های قبل میسر نشد.

این مسئول افزود: در برنامه امسال دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد تجلیل از سه زوج مدافع سلامت اعم از پزشک، پرستار، هوشبری، اتاق عمل، آزمایشگاه و ... از طرف جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان بودیم تا تجلیلی کوچک به‌واسطه خدمات بزرگ کادردرمانی کرونایی‌ها که در راستای درمان بیماران کرونایی جان خود را به‌خطر انداخته‌اند صورت پذیرد.

کارشناس مسئول امور بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مدافعان سلامت با وجود تمام سختی‌ها و خطرهای ناشی از شیوع کووید ۱۹ و نیز امکان ابتلایشان به این بیماری در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود ۱۰۰ زوج مدافع سلامت داریم که از این تعداد ۳۵ زوج در بیمارستان‌های مشهد در امر درمان بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از تک‌تک این زوجین با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی می‌شود.

رجبیان با ذکر این نکته که زوج‌های مدافع سلامت عشق و ایثار را در کنار هم معنا کردند، افزود: زوجینی که همکار و هم‌رده شغلی هستند، زندگی پایدارتری دارند؛ زیرا با مشکلات و سختی‌های حرفه‌کاری خود و همسرشان به‌خوبی آشنا هستند و با درک سختی شرایط، در کنار هم در مسیر موفقیتشان تلاش می‌کنند.

به‌گزارش آنا، در این مراسم از (فرامرز فرشچی و پریسا دوده)، (مرتضی عابدیان و حانیه شکور) و (محمدعلی شهیدی و زینب رضاپور) سه زوج مدافع سلامت بیمارستان‌های درگیر بیماران کرونایی در مشهد قدردانی شد.

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است