Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای به توافق شبه‌نظامیان کُرد سوریه با شرکت آمریکایی واکنش نشان داد و آن را بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: گروه‌های تروریستی ی. پ. گ و پ. ک. ک نشان دادند که با سیطره بر منابع طبیبی مردم سوریه عملا به دنبال جدایی از سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر ضرورت بازگشت کنترل منابع طبیعی به دست مردم سوریه، اعلام کرد که آنکارا از حمایت واشنگتن از این اقدام که نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است و تهدیدی برای یکپارچگی و حاکمیت خاک سوریه به شمار می‌رود، ابراز تاسف می‌کند.

وزارت خارجه سوریه نیز دیروز یکشنبه این توافق را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

آمریکا در حالی این توافق را با قسد امضا کرده است که سوریه را از نظر نفتی نیز تحریم کرده و در زمستان گذشته شماری از سوری‌ها در شهر‌ها و اردوگاه‌های این کشور به خاطر سرما جان خود را از دست دادند.
بیشتر بخوانید: تحرکات معنادار آمریکا در سوریهشبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای استخراج و فروش نفت در شمال شرقی سوریه، با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سوریه ترکیه شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان