Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@20:27:26 GMT

واکنش چین به اظهارات تهدیدآمیز پمپئو

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۲۹۲

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پکن امروز دوشنبه از مخالفت شدید با هرگونه اقدام آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چین خبر داد.

در همین راستا، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین، ابراز امیدواری کرد که آمریکا سیاست‌های تبعیض‌آمیز خود را کنار گذاشته و از تعمیم مفهوم امنیت ملی به هر مسئله‌ای خودداری کند.

وی همچنین آمریکا را به پرهیز از اتهام‌های بی‌اساس و سیاسی کردن مسائل اقتصادی فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از قصد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی بر اتخاذ اقداماتی علیه شرکت های نرم افزاری چین خبر داد که به ادعای وی، اطلاعات کاربران را به طور مستقیم در اختیار پکن قرار می‌دهند.

او در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ترامپ گفت دیگر کافی است،  ما این چالش را حل می کنیم. بنابراین در روزهای آینده او درباره نرم افزارهای مرتبط با چین که ریسک های امنیت ملی ایجاد می کنند، تصمیماتی خواهد گرفت.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ترامپ روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد دستور ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در آمریکا را صادر می کند. تیک تاک یک اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه است که در مدت کوتاهی محبوب شده و اکنون بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

طی ماه‌های اخیر مقامات آمریکایی ادعا می کنند شرکت مادر تیک تاک با دولت چین ارتباط نزدیکی دارد و از آنجا که اطلاعات کاربران را کنترل می کند، یک خطر امنیت ملی به شمار می آید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»

یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

به گزارش جماران، یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

وی افزود که آمریکا با شرکای خود به ارزیابی شرایط تهدید ادامه می‌دهد. 

«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفته بود که در بحبوحه درگیری در خاورمیانه، وضعیت تهدیدکننده تشدید شده است. 

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی در این‌باره گفت که آژانس فدرال به نظارت بر وضعیت ادامه می دهد و از مردم می‌خواهد که هوشیار باشند.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید شهردار پاریس درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • ابعاد و پیامدهای حمله ایران به اسرائیل
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • واکنش بایدن به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه اسرائیل
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل