Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در بررسی خود توانستند نقش یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن را در شدت ابتلا به کووید-۱۹ مشخص کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ردیت، پژوهشی که در "مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا"(CUIMC) آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که شاید یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن موسوم به "سامانه کمپلمان"(Complement system)، بر شدت بیماری کووید- ۱۹ موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران با توجه به یافته‌های مربوط به ارتباط میان سامانه کمپلمان و کووید-۱۹ دریافتند افرادی که به "دژنراسیون ماکولا"(macular degeneration) مبتلا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به پیامدهای شدید ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

ارتباط کووید-۱۹ با سامانه کمپلمان نشان می‌دهد که شاید داروهایی که برای مهار سامانه کمپلمان تجویز می‌شوند، بتوانند به درمان افراد مبتلا به کووید-۱۹ شدید کمک کنند.

پژوهشگران دریافتند لخته شدن خون با کووید-۱۹ در ارتباط است و جهش در سیستم کمپلمان و ژن‌های مربوط به انعقاد خون نیز در بیماران بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ دیده می‌شود.

"ساگی شاپیرا"(Sagi Shapira)، سرپرست این پژوهش گفت: نتایج این پژوهش، بینش‌های مهمی را در مورد پاتوفیزیولوژی کووید-۱۹ نشان می‌دهد و نقش سیستم کمپلمان و انعقاد خون را در تشخیص پیامدهای بالینی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ترسیم می‌کند.

این پژوهش، در مجله "Nature Medicine" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 سیستم ایمنی انعقاد خون کرونا در جهان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تکیه بر هوش مصنوعی موفق به طراحی و ساخت سیستم نوآورانه ای شده که با سرعت بالا، تصاویر محصولات را در خط تولید پردازش و عیوب را به طور دقیق شناسایی می‌کند. این فناوری پیشرفته، ضایعات و هزینه‌های تولید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و به ارتقای کیفیت محصولات در صنایع مختلف کمک می‌کند.

قدیر حسینی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان متخصص در زمینه پردازش هوش مصنوعی، درباره فعالیت‌های شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت ما معطوف به کنترل کیفیت محصولات صنعتی در حین تولید است. سیستم ما با سرعت بالا در خط تولید محصولات مختلف، مانند در بطری که با سرعت 15 عدد در ثانیه تولید می‌شود، به کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: برخلاف روش‌های سنتی که نیازمند نیروی انسانی با دقت محدود هستند، سیستم ما تصاویر محصولات را دریافت و با استفاده از هوش مصنوعی پردازش می‌کند. نتایج حاصل از پردازش تصاویر، مبنای تصمیم‌گیری برای جداسازی محصولات معیوب از خط تولید قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: حوزه کنترل کیفیت تصویری سابقه‌ای ۲۰ ساله در جهان دارد و در ایران نیز شرکت‌هایی به این امر مشغول هستند. با این حال، پیچیدگی‌های ذاتی این حوزه ما را بر آن داشته تا الگوریتم‌های پردازش تصویر منحصر به فردی را برای هر چالش خاص توسعه دهیم.

وی گفت: به عنوان نمونه، برای اولین بار در ایران، سیستم کنترل کیفیت المنت شیشه را برای بررسی خطوط ظریف و نامرئی خراشیدگی ناشی از گرم شدن المنت‌ها در شیشه عقب خودرو پیاده‌سازی کردیم.همچنین، به عنوان پیشگام در ایران، سیستم تشخیص خط و خش شیشه خودرو را توسعه دادیم که به طور خودکار عیوب ظریف و نامرئی را شناسایی می‌کند.به طور کلی، طیف وسیعی از راه‌حل‌های نوآورانه را برای چالش‌های پیچیده در زمینه کنترل کیفیت ارائه می‌دهیم که ما را در زمره پیشگامان این حوزه در ایران و چند کشور دیگر قرار می‌دهد.

این فناورحوزه هوش مصنوعی، در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: با توجه به ماهیت پیچیده فعالیت ما، نمونه‌های اولیه‌ای که پیشتر به آنها اشاره شد، از ارزشی بی‌بدیل برخوردارند. این نمونه‌ها به دلیل تحریم‌ها و دشواری‌های واردات نمونه‌های خارجی با قیمت‌های گزاف، نقشی حیاتی در فرآیند کنترل کیفیت ایفا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال، در کارخانه تولید المنت شیشه، با شناسایی و رفع به موقع عیوب در هزارمین نمونه، از ضرر و زیان ناشی از تولید ۵۰۰ هزار نمونه معیوب جلوگیری می‌شود. به طور کلی، راه‌حل‌های ما با ارتقای کیفیت محصولات، به تولیدکنندگان کمک می‌کنند تا ضمن بازگشت سرمایه اولیه، به سودآوری دست یابند و رقابت‌پذیری خود را در بازار افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • انتقادات نسبت به ایمنی هواپیماهای بوئینگ
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه