Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات محلی در ننگرهار اعلام کردند که حمله داعش به زندان ننگرهار پس از ۱۸ ساعت درگیری و کشته شدن ۲۹ نفر و زخمی شدن حدود ۵۰ تن دیگر پایان یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار اعلام کرد که حمله داعش به زندان شهر جلال‌آباد پس از 18 ساعت درگیری و با کشته شدن 8 مهاجم و 3 زندانی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در این حمله 29 نیروی امنیتی و غیرنظامی نیز کشته و حدود 80 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دفتر والی ننگرهار در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکهزار و 792 زندانی در این زندان حضور داشتند که یکهزار و 25 نفر آن‌ها در هنگام فرار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این بیانیه 400 زندانی به دلیل درگیری‌ها در بخشی از زندان جلال‌آباد گیر کرده بودند که در عملیات پاکسازی توسط نیروهای امنیتی افغان نجات یافتند.

«فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اما شمار مهاجمان کشته شده در داخل زندان را 5 نفر اعلام کرد و افزود که در میان کشته‌های این حمله 3 زندانی نیز حضور داشتند که 2 نفر از آن‌ها از اعضای طالبان بودند.

وی افزود که عملیات نیروهای افغان برای پاکسازی ساختمان مجاور زندان که تروریست‌های داعش در آن سنگر گرفته‌اند، همچنان ادامه دارد.

درگیری برای نجات زندانیان داعش در شرق افغانستان/ 50 زندانی گریختندبرنامه احتمالی داعش و حامیانش در افغانستان برای جلب توجه رسانه‌‌ها چیست؟داعش مسئولیت حمله به مراسم تشییع در افغانستان را بر عهده گرفت

منابع خبری می‌گویند که حدود یک سوم از زندانیان از اعضای داعش هستند و بقیه نیز طالبان و دیگر مجرمان می‌باشند.

هنوز مشخص نیست که از زندانیان طالبان نیز فرصت فرار داشته‌اند یا خیر اما مقامات افغان می‌گویند که بیشتر زندانیان مهم طالبان در پروان و یا کابل هستند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" داعش بیشتر بخوانید... دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش گروه تروریستی داعش حمله به مراسم عروسی در کابل را به عهده گرفت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دولت افغانستان و سرنوشت اعضای تسلیم شده گروه تروریستی داعش گروه تروریستی داعش حمله به مراسم عروسی در کابل را به عهده گرفت واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" داعش پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۲ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۳ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر ۴ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۵ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۶ یک فرمانده حشد شعبی خبر داد: فروپاشی مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن ۷ هشدار کارشناسان درباره فاجعه چرنوبیل جدید در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ۸ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر مصاحبه| تحلیلگر عراقی: شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم نیست وزیر خارجه لبنان رسماً استعفا کرد مهمترین اخبار تسنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله درخواست نمایندگان مجلس برای مسکوت‌ماندن احیای وزارت بازرگانی نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد حطیط بررسی کرد: عمق شکست آمریکا و سردرگمی اسرائیل در برابر حزب الله شروط ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور به روایت یک نماینده مجلس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان داعش گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد: همزمان با چهارشنبه (۲۹ فروردین) نیکوکار اهل شهرستان بافق با حضور در ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.   این نیکوکار که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت:مبلغ را به نیت خشنودی خداوند و شادی روح اموات و جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهل شهرستان بافق اهدا کردم.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم