Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: این مجموعه طی دو سال اخیر بیش از 700 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است.

ولدخانی سیزدهم مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به خروج امریکا از برجام طی دو سال اخیر و هدف قرار گرفتن صنایع نفت، گاز و پتروشیمی توسط دشمنان، بیان کرد: طی یک سال اخیر نیز پتروشیمی ها به صورت جدی هدف دشمن قرار گرفته اند و حتی کشورهای مدعی دوستی با ایران نیز در زمینه تامین تجهیزات و کاتالیست ها همکاری نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در همین لحظه چندین کشتی با بار پتروشیمی در انتظار تخلیه بار هستند، افزود: پتروشیمی شازند نیز از این شرایط متاثر شده است. البته همیشه این مجموعه در تحریم ویژه قرار داشته ولی با این حال اقدامات بزرگی را به انجام رسانده است.

ولدخانی تصریح کرد: پتروشیمی شازند نه تنها به سه هزار واحد پایین دستی که به واحدهای در سطح خود نیز مواد اولیه می دهد و بخشی از تصفیه گاز توسط مواد تولیدی این مجموعه انجام می گیرد.

وی با اشاره به اورهال تاریخی سال گذشته این مجموعه که در عمر 27 ساله پتروشیمی شازند بی مانند بود، گفت: در یک ماه 24 واحد پشتیبانی پتروشیمی شازند بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی اورهال شد که این امر نشان از انجام اقدامات بزرگ در این مجموعه صنعتی دارد و نزدیک به دو هزار قطعه تجهیزات نیز داخلی سازی شد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند با بیان اینکه این مجموعه گرید سرم و سرنگ تولید می کند، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، تعدادی از مدافعان سلامت در خط مقدم به شهادت رسیدند ولی امروز خوشحالیم که گرید سرم و سرنگ توسط این مجموعه تولید و نیاز کشور رفع می شود. امروز امکان صادرات این محصولات هم وجود دارد، همچنین 5 میلیارد ریال به بیمارستان آیت الله خوانساری کمک شد و در موضوع کمک های مومنانه، این مجموعه صنعتی در حد توان بسته های حمایتی تهیه و توزیع کرد.

وی تصریح کرد: اینن مجموعه سعی دارد که به رفع مشکلات مردم منطقه ورود کند به همین دلیل با شیوع کرونا با وجود اینکه ماموریتی در این راستا نداشت، اما اقدام به تهیه مواد ضدعفونی و توزیع در بین مردم منطقه و بیمارستان های استان کرد که این اقدام بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی در خصوص میزان صادرات پتروشیمی شازند اظهارکرد: این مجموعه طی دو سال اخیر بیش از 700 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است، اما به هرحال نگهداری از این صنعت بزرگ دشوار است. با شیوع ویروس کرونا تمام مرزها بسته شد ولی با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر هیچ موجودی قابل فروش در انبارها وجود ندارد و حتی اگر امروز اجازه دهند می توانیم بخش عمده ای از کالاهایی که در داخل کشور مشتری و متقاضی ندارد را صادر کنیم و در کنار بازار افغانستان، بازار عراق و کشورهای آسیای میانه نیز جذب شده است.

ولدخانی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این واحد صنعتی بزرگ در استان مرکزی بیان کرد: سالانه بیش از هزار میلیارد تومان از طریق پتروشیمی در استان هزینه می شود که شاید بیش از بودجه دولت برای یک استان باشد و در واقع این مجموعه نقش اساسی در اقتصاد استان ایفا می کند، همچنین یک قرارداد 100 میلیارد تومانی با شرکت ماشین سازی اراک منعقد شده است و تلاش داریم به واحدهای دارای مشکل کمک کنیم.

وی اضافه کرد: سالانه پروژه های مختلفی در این مجموعه تعریف می شود و در کنار آن محیط زیست مدنظر قرار دارد به طوری که پروژه جمع آوری بخارات بنزین با صرف هزینه بالا به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست اجرایی شد و خوشبختانه با رویکرد محیط زیستی حاکم بر پتروشیمی شازند چند سالی است که از لیست صنایع الاینده خارج شده ایم.

مدیرعامل پتروشیمی شازند کمک به ساخت منازل روستایی آسیب دیده از سیل، مناطق سیل زده غرب کشور و سیستان و بلوچستان را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی برشمرد.

وی مسئله بنزین را یکی از مشکلات این مجموعه صنعتی دانست و افزود: کرونا مصرف بنزین در کشور را کاهش داده است و مصرف کنونی به اندازه مصرف سال گذشته هم نیست و این امر در روند کاری پتروشیمی نیز اثرگذار بوده است.

ولدخانی در خصوص ساخت بیمارستان توسط این مجموعه در شهرستان شازند اظهار کرد: مقرر بود که بیمارستان با صرف هزینه 40 میلیارد تومان معادل یک میلیون دلار در سال 1396 در شازند توسط پتروشیمی ساخته شود، اما به دلایلی این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است و مسئولان استان نیز به این نتیجه رسیدند که ساخت بیمارستان در شرایط فعلی نیازمند بودجه بیشتر و زمانبر است و باتوجه به اینکه ظرفیت و سطح اشغال بیمارستان فعلی شهرستان شازند نیز به 50 درصد نمی رسد پیشنهاد شد که پتروشیمی در تجهیز آن کمک کند چراکه اگر بیمارستان جدید ساخته شود در تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی و پزشک مشکلاتی وجود خواهد داشت بنابراین فعلا موضوع ساخت این بیمارستان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی درخصوص کمک به تیم های ورزشی تاکید کرد: تاکنون یک ریال به تیم های ورزشی خارج از استان کمک نشده است البته مواردی بوده است که به ورزشکاران استان که نیازمند تامین مالی بودند کمک شده است، پتروشیمی شازند یک مجموعه خصوصی است و نمی توان به لحاظ شرعی منابع مالی آن را در هر جایی هزینه کرد ولی تا جایی که در توان باشد و هیات مدیره اجازه دهد کمک می کنیم هر چند که ترجیح می دهیم در شرایط کنونی به جای تیم داری به حوزه دارو و درمان و معیشت مردم کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص کمک به حوزه درمان استان اظهار کرد: در حد توان 500 میلیون تومان به بیمارستان آیت الله خوانساری کمک شد، قول کمک پنج میلیارد تومانی نداده بودم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شازند پتروشيمي کروناویروس پتروشیمی شازند طی دو سال سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده پتروشیمی مازندران

دریافت 21 MB کد خبر 6087422

دیگر خبرها

  • دومین مربی تیم ملی هم جدا شد!
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • بیش از ۴ هزار عدد قرص غیر مجاز در شازند کشف شد
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • مربی پرتغالی به لیورپول نه گفت تا به وستهم برود!‏
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی