Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@16:11:55 GMT

واکنش ترکیه به نفت دزدی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۰۴۵۳

به گزارش خبرگزاری آناتولی،‌ وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای به توافق شبه‌نظامیان کُرد سوریه با شرکت آمریکایی واکنش نشان داد و آن را بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: گروه‌های تروریستی ی.پ.گ و پ.ک.ک نشان دادند که با سیطره بر منابع طبیبی مردم سوریه عملا به دنبال جدایی از سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر ضرورت بازگشت کنترل منابع طبیعی به دست مردم سوریه، اعلام کرد که آنکارا از حمایت واشنگتن از این اقدام که نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است و تهدیدی برای یکپارچگی و حاکمیت خاک سوریه به شمار می‌رود،‌ ابراز تاسف می‌کند.

وزارت خارجه سوریه نیز دیروز یکشنبه این توافق را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

آمریکا در حالی این توافق را با قسد امضا کرده است که سوریه را از نظر نفتی نیز تحریم کرده و در زمستان گذشته شماری از سوری ها در شهرها و اردوگاه های این کشور به خاطر سرما جان خود را از دست دادند.

شبکه آمریکایی «الحره» پیشتر گزارش داد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه برای استخراج و فروش نفت در شمال شرقی سوریه، با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند