Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک روان به بیان توصیه‌هایی برای کاهش استرس داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پرداخت. تاریخ انتشار: 17:10 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۴۷۸

فرشته کریمی زاده در گفت‌وگو با میزان در خصوص راهکار‌های کاهش استرس داوطلبان کنکور گفت: کنکوردر کشور ما یک رقابت سخت و نفسگیر است و استرس برای آن امری اجتناب نا پذیر محسوب می‌شود، همچنین شیوع ویروس کرونا و ترس داوطلبان از ابتلا در حین برگزاری که این استرس دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقداری از استرس در شرایط امتحان، مسابقه، آغاز کار جدید و کنکور وجود دارد و نه تنها امری طبیعی محسوب می‌شود، بلکه برای موفقیت لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید:  چرا مراجعه به روان شناس در ایام کرونا ضرورت دارد؟

این روان شناس متذکرشد: اما اگر اضطراب به حدی باشد که زندگی فرد تحت ثاثیرقرار گیرد و درانجام کار‌های روزمره به گونه‌ای اخلال ایجاد شود که داوطلب هر چه درس می‌خواند چیزی یاد نگیرد و یا به سرعت دچار فراموشی شود، فرد حتما باید به روان شناس یا روان پزشک مراجعه کند تا تحت درمان قرار گیرد.

کریمی زاده تاکید کرد: استرس شدید داوطلبان کنکور نه تنها با نصیحت‌های خانوداه کنترل نمی‌شود، بلکه ممکن است با ارائه توصیه‌های غیر اصولی افزایش هم پیدا کند؛ بنابراین در صورت مختل شدن زندگی عادی و بروز استرس شدید افراد باید تحت نظر پزشک قرار گیرند.

وی افزود: اگر اضطراب فرد به گونه‌ای باشد که اخلالی در زندگی عادی و طبیعیش وارد نشود، ولی سبب بروز مشکلاتی برای او شود، نیاز است که این استرس مدیریت شود تا فرد بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

این روان شناس ضمن اشاره به اینکه بهترین راه برای کاهش استرس برنامه ریزی است به طوری داوطلب طبق یک برنامه کوتاه مدت هر روزباید برنامه درسی مناسبی داشته باشد، اظهار کرد: داوطلبان کنکور باید در برنامه ریزی درسیشان انعطاف داشته باشند، به طوری که اگر در ساعاتی موفق به اجرای برنامه نشد، قابلیت جبران وجود داشته باشد، چرا که اگر برنامه درسی خشک موجب بالارفتن استرس داوطلبان می‌شود.

کریمی زاده ضمن تاکید به نقش وزش و فعالیت‌های بدنی در کاهش استرس بیان کرد: داوطلبان باید برای کاهش اضطراب خود حتما به ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی هرچند کوتاه و ساده نظیر پیاده روی بپردازند.
 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور روان شناسی استرس داوطلبان داوطلبان کنکور کاهش استرس برای کاهش روان شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه تهران سیما، اولین ویژه برنامه شب قدر شبکه تهران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) تماشایی می‌شود. در این برنامه حجت الاسلام مسعود عالی مباحث کارشناسی و سخنرانی را ارائه می‌نماید و حاج محمد رضا غلامرضازاده و حاج احمد زین العابدین فرد به مرثیه سرایی و قرائت دعای جوشن کبیر می‌پردازند. 

دومین ویژه برنامه شب قدر شبکه تهران در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ با سخنرانی و کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر و مداحی جوشن کبیر و مرثیه سرایی حاج امیر نعیمی و حاج حمید رمضانپور تماشایی می‌شود. 

همچنین در شب بیست و سوم و آخرین شب قدر رمضان ۱۴۰۳، گوش جان می‌سپاریم به قرائت جوشن کبیر و مرثیه سرایی حاج حسن شالبافان و آیت الله حسینی خراسانی به مباحث کارشناسی و سخنرانی ویژه شب قدر می‌پردازد.

یادآور می‌شود برنامه‌های شب‌های قدر ماه مبارک رمضان شبکه تهران سیما از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود و به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) روی آنتن می‌رود.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد