Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در بررسی خود توانستند نقش یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن را در شدت ابتلا به کووید-۱۹ مشخص کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ردیت، پژوهشی که در "مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا"(CUIMC) آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که شاید یکی از شاخه‌های سیستم ایمنی بدن موسوم به "سامانه کمپلمان"(Complement system)، بر شدت بیماری کووید- ۱۹ موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران با توجه به یافته‌های مربوط به ارتباط میان سامانه کمپلمان و کووید-۱۹ دریافتند افرادی که به "دژنراسیون ماکولا"(macular degeneration) مبتلا هستند، بیشتر در معرض ابتلا به پیامدهای شدید ناشی از کووید-۱۹ قرار دارند.

ارتباط کووید-۱۹ با سامانه کمپلمان نشان می‌دهد که شاید داروهایی که برای مهار سامانه کمپلمان تجویز می‌شوند، بتوانند به درمان افراد مبتلا به کووید-۱۹ شدید کمک کنند.

پژوهشگران دریافتند لخته شدن خون با کووید-۱۹ در ارتباط است و جهش در سیستم کمپلمان و ژن‌های مربوط به انعقاد خون نیز در بیماران بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ دیده می‌شود.

"ساگی شاپیرا"(Sagi Shapira)، سرپرست این پژوهش گفت: نتایج این پژوهش، بینش‌های مهمی را در مورد پاتوفیزیولوژی کووید-۱۹ نشان می‌دهد و نقش سیستم کمپلمان و انعقاد خون را در تشخیص پیامدهای بالینی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ترسیم می‌کند.

این پژوهش، در مجله "Nature Medicine" به چاپ رسید.

لینک کوتاه: asriran.com/0036hm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کووید 19 کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد