Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عطاالله خوگیانی» روز دوشنبه به ایرنا گفت که ۱۰۵۲ زندانی که به قصد فرار از زندان خارج شده بودند بار دیگر توسط نیروهای دولتی دوباره بازداشت شدند، با این وجود هنوز از تعدادی دیگر از آنها خبری نیست و شمار دقیق آنها نیز روشن نیست.

وی تعداد کلی کشته های این حادثه را ۲۹ نفر اعلام کرد که شامل زندانی ها، نظامیان و حتی غیرنظامیان می شوند و ۴۳ نفر دیگر هم در این رویداد زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوگیانی افزود که مقامات بلندپایه امنیتی و فرمانده ارتش افغانستان نیز برای بررسی وضعیت منطقه خود را به محل حادثه در این استان رساندند.

مهاجمان مسلح ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر گذشته با استفاده از خودرو بمب گذاری شده به زندان حمله کردند که تا ساعت ۱۶ امروز ادامه داشت.

مسئولیت این حمله گروه تکفیری داعش برعهده گرفته است، با این وجود گروه طالبان نیز هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

این در حالی است  که امروز دوشنبه زمان مقرر شده برای آتش‌بس به پایان رسیده، اما در باره آغاز دوباره درگیری ها و یا تمدید آن از هیچ طرفی اقدام صورت نگرفته است.

با این وجود، وزارت دفاع افغانستان نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده که پس از کشته شدن دست کم ۵ مهاجم، "عملیات پاکسازی" زندان ننگرهار پس از ۲۰ ساعت پایان یافته است.

در همین حال سخنگوی والی ننگرهار گفته که هشت مهاجم از پادرآمده، ۲۹ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع گفته که عملیات برای پاکسازی ساختمان دیگری در نزدیکی زندان که شماری از مهاجمان در آن جابجا شده‌اند، ادامه دارد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار اعلام کرد که حمله کنندگان در یک ساختمان مشرف به زندان سنگر گرفته‌ بودند.

تاکنون اطلاعات دقیق از وضعیت زندانیان وجود ندارد ولی تصاویری از زندانیان توسط مقام‌های محلی و رسانه‌ها پخش شده که شماری از آنان موفق به فرار از زندان شده بودند که توسط نیروهای امنیتی دوباره بازداشت شده‌اند.

در حمله مسلحانه به زندان جلال‌آباد چند کشته و زخمی برجا گذاشت حمله طالبان در سمنگان؛ دست‌کم '۱۱' کارمند امنیت ملی کشته، ده‌ها غیرنظامی زخمی شدند.

خوگیانی تایید کرده که مهاجمان توانسته به داخل زندان رخنه کنند ولی اکنون تمام درهای ورودی و برجهای مراقبتی زندان همه در کنترل نیروهای امنیتی است.

گزارشهایی نیز وجود دارد که به دلیل انفجار شماری از دیوارهای زندان فرو ریخته، اما تاکنون منابع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

ژنرال یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش افغانستان برای رهبری عملیات "پاکسازی زندان ننگرهار" به این ولایت رفته است.

براساس اعلام وزارت کشور افغانستان ساعت ۶:۴۵ روز گذشته (۱۲ مرداد) بود که مهاجمان مسلح یک خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی در ورودی زندان ننگرهار منفجر کردند و سپس با نیروهای محافظ زندان درگیر شدند.

هرچند که وزارت کشور از اعزام نیروهای ویژه در اولین دقایق حمله به محل خبر داده بود، ولی تاکنون حمله مهار نشده و صدای تیراندازی از محل شنیده می شود.

پیشتر اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن "اسدالله اروکزی" مسئول عمومی اطلاعات گروه داعش در همین ولایت ننگرهار خبر داده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز امروز در اعلامیه‌ای گفت در عملیات "پیچیده و هدفمند" نیروهای "خاص امنیت ملی"، مسئول عمومی استخبارات شاخه خراسان گروه داعش کشته شده است.

در اعلامیه آمده ضیاءالرحمن مشهور به اسدالله اورکزی ساکن منطقه‌ اخیل اروکزی اجنسی پاکستان و مسئول ارتباطات گروه داعش در منطقه و "حملات خون‌بار" به اجتماع‌ها و گردهمایی‌ها بوده است.

برچسب‌ها ولایت ننگرهار افغانستان گروه تروریستی داعش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ولایت ننگرهار افغانستان گروه تروریستی داعش ولایت ننگرهار افغانستان گروه تروریستی داعش زندان ننگرهار امنیت ملی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: حمله پاکستان به افغانستان عواقب بدی در پی خواهد داشت

سخنگوی طالبان حمله هوایی پاکستان به منطقه‌ای در این کشور را تایید و آن‌را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را محکوم کرد.

رسانه افغانستانی طلوع‌نیوز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد بامداد امروز جنگنده‌های پاکستانی به منطقه‌ای در «پکتیکا» حمله هوایی کردند.

این منبع مدعی است در این حمله یک خانه در منطقه «لمن» هدف قرار گرفته و بر اساس اطلاعات اولیه پنج نفر از جمله زنان و کودکان کشته شده‌اند.

اسکای نیوز هم به نقل از منابع افغانستانی از کشته‌شدن هشت نفر در این حملات خبر داده است.

روز گذشته ارتش پاکستان اعلام کرد در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند. 

مجاهد خطاب به پاکستان گفته است «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».

مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد».

منابع رسمی پاکستان تاکنون واکنشی به این اخبار نداشته‌اند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش پاکستان: ۸ تروریست به جهنم فرستاده شدند
  • ۸ کشته در حملات هوایی پاکستان به افغانستان
  • تهدید بی‌سابقه پاکستان از سوی طالبان
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • حمله های هوایی پاکستان به مخفیگاه‌های تحریک طالبان در افغانستان
  • واکنش طالبان به حمله هوایی پاکستان به افغانستان
  • حمله شبانه پاکستان به افغانستان؟ + جزئیات | واکنش طالبان افغانستان و پاکستان | چند نفر کشته شدند؟
  • کابل: حمله پاکستان به افغانستان عواقب بدی در پی خواهد داشت
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • حمله انتحاری به نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی