Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : عباس سعیدی  با اشاره به انواع تسهیلات ارائه شده در حوزه کشاورزی در استان کرمان اظهار داشت: این تسهیلات در حوزه‌های مختلفی چون تسهیلات توسعه و اشتغال روستایی، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ و تسهیلات مکانیزاسیون از جمله این تسهیلات است.

وی با اشاره به جزئیات اعطای این تسهیلات در استان کرمان گفت: از قبل از سال ۹۷ اعطای تسهیلات توسعه و اشتغال روستایی را در استان کرمان داشتیم که ۴۵ درصد اعتبارات استان کرمان مربوط به حوزه کشاورزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه سهم استان کرمان از این تسهیلات بالغ بر ۲۷۴ میلیارد تومان بود که بیش از سهم استان در این حوزه تسهیلات پرداخته است عنوان کرد: ۵۱۲ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در قالب هزار و ۲۴۷ طرح به کشاورزان و دامداران استان کرمان پرداخت شد افزود: پرداخت این تسهیلات دو برابر بیش از سهم استان بوده و هنوز هم متقاضی داریم اما پرداخت این تسهیلات متوقف شده است.

سعیدی با بیان اینکه در حال حاضر تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را در استان داریم افزود: در حوزه‌های مختلفی چون صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، گلخانه‌داران، احداث گلخانه، کشت گیاهان دارویی، دامپروری و شیلات می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۶۶۵ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات به مبلغ ۵۵۹ میلیارد تومان در استان بودند گفت: ۲۰۹ نفر به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات نشدند و ۲۵۴ طرح به مبلغ ۱۳۰ میلیارد پرداخت تسهیلات انجام یا عقد قرارداد شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه شرایط دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بسته به نوع و منطقه اجرای طرح متفاوت است افزود: این تسهیلات برای صنایع در مناطق محروم ۷ درصد بوده و در مناطق برخوردار تا ۱۶ درصد می‌رسد و از سوی دیگر سود تسهیلات برای گلخانه‌ها ۱۰ درصد و صنایع تبدیلی و تکمیلی ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت این تسهیلات با تنفس یک سال و زمان پرداخت آن ۵ ساله است گفت: در حال حاضر محدودیتی برای اعطای این تسهیلات در استان وجود ندارد.

سعیدی با بیان اینکه نوع دیگر تسهیلات حوزه کشاورزی اعتبارت مکانیزاسیون است افزود: این تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات کشاورزی و غیره بوده و از این محل هم می‌توانیم متقاضیان را معرفی کنیم و محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات حوزه کشاورزی تقریبا کم بهره هستند گفت: تسهیلات مکانیزاسیون ۵ ساله با سود ۱۵ درصد بوده و سهم خود تقاضی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به مشکلاتی برخی کشاورزان در دریافت تسهیلات با آن روبه‌رو می‌شوند افزود: عمده مشکلات این حوزه برای تامین وثیقه و عمدتا در تسهیلاتی با مبالغ بالا است.

وی با بیان اینکه به هر حال برای دریافت تسهیلات به پیش‌نیازها و حداقل‌هایی نیاز است گفت: بانک‌هایی که با آنها کار می‌کنیم در حد امکان همکاری کرده و شرایطی را برای تسهیل دریافت وام برای کشاورزان فراهم کردند و متقاضیان با مراجعه به سامانه می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

48

کد خبر 1417652

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان دریافت تسهیلات استان کرمان میلیارد تومان حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با تأکید بر اهمیت تحقق منویات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را برای ما مشخص کرده و دستگاه‌های دولتی وظیفه هموار کردن و تسهیل گری در راستای جهش تولید را بر عهده دارند.

وی گفت: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال گذشته تعداد یک هزار و ۶۱۹ نفر بود که یک هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۱۱۴ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شد و سهمیه شهرستان بهار در سال جاری تعداد یک هزار و ۴۵۸ نفر است.

فیض اللهی اضافه کرد: داشتن اطلاعات کافی در حوزه اشتغال و کسب و کار می‌تواند به برنامه‌ریزی دقیق کمک کند و جایگاه شهرستان در بین شهرستانهای دیگر مشخص شود و موانع و نواقص برطرف شود.

وی سفر ریاست جمهوری در نیمه دوم امسال را محتمل دانست و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان بهار در حوزه کشاورزی و صنعتی، باید طرح‌های مدونی را برای طرح در سفر آماده کنیم تا از این محل منتفع شویم.

فیض اللهی با تاکید بر مشخص شدن سهمیه شهرستان در حوزه اشتغال و تسهیلات گفت: با مشخص شدن سهمیه شهرستان و داشتن آمار می‌توان اقدامات و میزان پیشرفت را سنجید و متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌ها به دنبال جذب اعتبار بود.

وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان بهار را از اولویتهای امسال برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت تشکیل و گسترش تعاونیها و اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات، این مهم در شهرستان بهار نیز پیگیری خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب و کار، تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان تزریق شود و رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

یوسف شعبانی اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۴۱ هزار نفر بود که با افزایش در پایان سال به ۱۴۹ هزار نفر و۷۰۰ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سالهای گذشته، نامتعارف بود و بر اساس جمعیت و تعداد نیروی کار فعال و کارگران، در ۲ سال گذشته کاسته شد و از عدد سازی دوری جستیم و رویکرد کیفی‌سازی و اشتغال پایدار در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی اظهار داشت: تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۳ به تعداد ۲۰ هزار نفر بود که این رقم با کاهش ۳ هزار نفری به ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

وی به ثبت آمار در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است و کلیه طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب العجل، تعیین تکلیف شود تا در راستی آزمایی مشکلی پیش نیاید.

شعبانی اعلام کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را به دست آورد.

وی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در استان مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از مبلغ مذکور ۱۱۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی به سیاست گذاری سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال برای اشتغال فارغ التحصیلان، کمر همت بسته ایم و ۲۵ درصد کلیه تسهیلات در اختیار شهرستان، باید مختص فارغ التحصیلان باشد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب و کار در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پیشرفت اشتغال زایی ما در فضای کسب و کار، باید با حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

شعبانی اظهار داشت: طبق سیاستها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون و تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب و کار در تعاونیها اختصاص یابد و به روستاهای کانونی در این حوزه توجه شود و بر طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، ۲ درصد پیشرفت تعاونیها لحاظ شود.

کد خبر 6087012

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام