Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) اعلام کرد: هیچ راه قطعی و آسانی برای پایان بخشیدن به شیوع ویروس کرونا در جهان وجود ندارد.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: دولت‌ها و شهروندان باید تمرکز خود در مبارزه با ویروس کرونا را بر روی انجام تست، ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، ردیابی و قرنطینه بیماران و نیز استفاده از ماسک در اماکن عمومی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امیدواریم به تعدادی واکسن موثر که بتواند از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری کند، دست یابیم. با این حال، هیچ راهکار ساده‌ای برای مقابله با کووید ۱۹ در حال حاضر وجود ندارد و احتمالا اصلا وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

کشف ۲۱ داروی موثر دیگر در مقابله با ویروس کرونا

ادهانوم تصریح کرد: در حال حاضر، توقف شیوع بیماری تنها به مسائل ابتدایی مانند بهداشت عمومی و کنترل بیماری محدود شده است. از همه می‌خواهم که به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند. از این میان، ۶۸۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد تا زمانی که واکسن موثر برای این بیماری کشف نشده است، مردم در اماکن عمومی فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست به رفح حمله نکند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از آغاز حمله به رفح واقع در جنوب نوار غزه خودداری کند.

به گزارش ایسنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به شدت نگران گزارش‌هایی هستم که از طرح اسرائیل برای آغاز حمله‌ای زمینی به رفح می‌گویند، تشدید دوباره خشونت در این منطقه پرجمعیت به کشته شدن افراد بیشتری و رنج و مشکلات بیشتر منجر خواهد شد.»

او از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از اجرای طرحش و آغاز حمله به رفح خودداری کرده و برای برقراری صلح تلاش کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نیز تاکید کرد: «عملیات تخلیه‌ای که ارتش اسرائیل قصد دارد پیش از این حمله آن را اجرا کند، راه‌حل ممکن نیست.»

همچنین او گفت: ۱.۲ میلیون سکنه رفح جای امنی ندارند که به آنجا بروند، مراکز بهداشتی به شکل کامل فعال نیستند، همینطور جای امنی در جای دیگری در غزه وجود ندارد که آنها بتوانند به آنجا بروند.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: بسیاری از افراد در آنجا تا حدی از نظر جسمانی ضعیف شده، گرسنه و بیمار هستند که توان دوباره کوچ کردن را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • موضع‌گیری رییس سازمان جهانی بهداشت درباره غزه
  • آدهانوم: بیمارستان‌ها به میدان جنگ تبدیل شود
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • افزایش بیماری سرخک در افغانستان
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست به رفح حمله نکند
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید