Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:05:27 GMT

خسارت 3 هزار میلیاردی سیل و طوفان به کشاورزی فارس

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۰۴۲

خسارت 3 هزار میلیاردی سیل و طوفان به کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای مرداد تاکنون بر اثر وقوع طوفان و سیل بیش از ۳ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی استان وارد شده است.

به گزارش جماران، نادر محمودی دوشنبه ۱۳ مرداد به خبرنگاران گفت: سیل و طوفان و بادهای شدید، از ابتدای مرداد تاکنون به زیربخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های قیروکارزین، جهرم، خفر و فراشبند، بالغ بر ۳۳۲۱ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با هدف پیشگیری از خسارت، اطلاع رسانی لازم به بهره برداران بخش کشاورزی در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع باد و طوفان شدید شده بود.

محمودی با بیان اینکه ارزیابی خسارت‌ها با همکاری مدیریت بحران استانداری و با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی انجام شده است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که کُل بهره‌برداران این بخش باید مد نظر داشته باشند.

او در عین حال گفت: متاسفانه و علی‌رغم تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات کشاورزی، برای بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده در اثر حوادث، استقبال خوبی از بیمه محصولات کشاورزی نشده است.

محمودی خاطرنشان کرد: در این شرایط امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره برداران خسارت دیده از حوادث طبیعی به سختی امکان‌پذیر خواهد بود و می‌توان گفت که تا حدی غیر ممکن است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهادکشاورزی فارس گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی باید بیمه محصولات خود را مد نظر داشته باشند و از بیمه به عنوان یک پشتیبان در زمان وقوع حوادث، استفاده کنند؛ قطعا تنها راه حمایت از بهره‌برداران زیان دیده در حوادث طبیعی، بیمه است.

اخبار مرتبط خسارت سیل به 510 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی خسارت 350 میلیارد ریالی سیل به مشگین شهر خسارت 24 میلیارد ریالی سیل به راه های گیلان خسارت یک هزار میلیاردی سیل به خراسان شمالی سیلاب 750 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خسارت زد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا خسارت سیل خسارت سیل به کشاورزی خسارت طوفان به کشاورزی خسارت طوفان کشاورزی فارس سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، روح‌الله سرگزی اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان 18 هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

سرگزی خاطرنشان کرد: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت 343 میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی گفت: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی