Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایانه مرزی دوغارون روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: معطلی این کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین حامل انواع کالا در گمرک کشور افغانستان است.

کریم نوایی نظامی همچنین تعطیلات چهار روزه عید قربان در افغانستان، افزایش تقاضای خرید انواع کالاهای ایرانی از سوی تجار این کشور و بسته بودن مرز پاکستان را از دیگر علت‌های افزایش کامیون‌های متوقف شده در پایانه مرزی دوغارون تایباد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال تعداد خروجی ناوگان حمل و نقل از معبر رسمی دوغارون ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام تانکرها و کامیونهای حامل سوخت و کالا اشاره کرد و ادامه داد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

وی گفت: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودروهای سنگین در گمرک دوغارون پیشنهاد افزایش ساعت کاری در ۲ مرز دوغارون و اسلام قلعه به دستگاه‌های متولی داده شده است.

نوایی نظامی افزود: پیرو رایزنی صورت گرفته با مسوولان گمرک اسلام‌قلعه افغانستان، طی هفته جاری وضعیت رفت و آمد کامیون های حامل بار به حالت عادی بازگشته و به معطلی آنها پشت مرز کشور همسایه خاتمه داده می‌شود.

وی ادامه داد: بطور میانگین روزانه ۱۲۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت از پایانه مرزی دوغارون تایباد به مقصد هرات افغانستان و از مرز اسلام‌قلعه آن کشور وارد خاک ایران می‌شوند.
گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد.

پایانه مرزی دوغارون رتبه پنجم کشور در حوزه صادرات از معبرهای زمینی، رتبه سوم ترانزیت خروجی و رتبه اول تردد مسافری با ناوگان حمل و نقل عمومی را در بین معبرهای زمینی کشور از آن خود کرده است.

سالانه افزون بر ۶۵۰ هزار تن انواع کالای صادراتی و ۴۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی از این پایانه به کشور افغانستان صادر می‌شود.

تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و  گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شرق تایباد واقع است.

دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افغانستان توسعه صادرات کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افغانستان توسعه صادرات کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افغانستان توسعه صادرات کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد