Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خصوص درصد فعالیت واحدهای صنعتی باید گفت که این رقم فقط مختص به استان ایلام نیست بلکه یک رنج کشوری برای کلیه استان ها بوده کما اینکه در استان هایی که از الگوهای  صنعتی کشور هستند، چنین ارقامی با درصد اندکی افزایش ثبت شده است.

وی افزود: در این خصوص کارگروهی در حوزه صنایع کوچک در استان فعال است که وضعیت واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال را رصد و بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: از زمان صدور مجوز واحدهای صنعتی تا زمان اخذ پروانه این واحدها، عملیاتی از قبیل مسائل زیرساختی نظیر آسفالت آب، برق، ایمنی و غیره انجام می شود که عهده دار این وظایف معاونت فنی و عمرانی شهرک‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: پس از صدور پروانه و برطرف شدن مسائل زیرساختی واحدها ، معاونت صنایع کوچک شهرک های صنعتی عهده دار وظایف این واحدهای صنعتی می باشد.

اسماعیلی در ادامه رعایت ایمنی در واحدهای صنعتی را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: هر واحد صنعتی باید از واحدهای صنعتی دیگر جدا باشد و حریم فاصله پنج متری برای کلیه واحدهای صنعتی رعایت شود.

وی در خصوص فاصله گذاری واحدهای صنعتی نیز گفت: رعایت فاصله پنج متری واحد های صنعتی از یک سو سبب دسترسی سازمان های ایمنی و کمک رسان نظیر آتش نشانی و هلال احمر در صورت بروز حوادث احتمالی به اطراف واحد صنعتی و از سویی این فاصله مانع از خسارت وارده به واحد صنعتی مجاور می شود.

لزوم توجه به آموزش کارکنان واحدهای صنعتی / انعقاد تفاهمنامه با دانشگاههای استان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ایلام، پیام نور و جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: با توجه به مجهز بودن دانشگاه‌ها به آخرین متدها و روش‌های علمی امروزه در تلاشیم که از اساتید این دانشگاه‌ها در خصوص آموزش های لازم به صنعتگران استفاده کنیم.

اسماعیلی افزود: چنانچه صنعتگران در جریان کار با مشکلاتی مواجه شوند و به کلاس های آموزشی احساس نیاز کنند، شهرک های صنعتی آمادگی لازم برای  برگزاری کلاس آموزشی مورد نظر را دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون برای ۲۰ نفر از مدیران شهرک های صنعتی استان کلاس های آموزشی مالیات و بیمه در دانشگاه‌ها برگزار شده که امیدواریم این کلاس ها به ارتقای سطح دانش مدیران و آشنایی آنها  با اصول مالیاتی و بیمه‌ای منجر شود.

وی در ادامه به تشریح خدمات متنوع صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی به واحد های فعال استان پرداخت و گفت: کلاس های آموزشی برای کارکنان واحدهای صنعتی در رشته هایی نظیر روانشناسی کار، آشنایی با قوانین مالیاتی و بیمه‌ای و نیز همچنین آشنایی با فناوری جدید برگزار شده است.

اسماعیلی ادامه داد: چنانچه واحد صنعتی در زمینه فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه شود می توانند به مشاوران متخصص ما در شهرک های صنعتی در زمینه بازاریابی، برند و فروش محصولات مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نمایشگاه ها اشاره کرد و افزود: در صورت برگزاری نمایشگاه‌ در داخل و خارج از کشور و در صورت تمایل مدیران واحدهای صنعتی به حضور در این نمایشگاه ها، صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان مقدمات و تشریفات لازم را برای حضور آنها به عمل می آورد.

به گفته اسماعیلی اخیرا مدیران ۲ واحد صنعتی تولید کننده موادغذایی در استان تمایل به شرکت در نمایشگاه مواد غذایی شهر مسکو برای عرضه محصولات خود را دارند.

۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که همه آنها به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها ایلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید ایلام سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید شهرک های صنعتی واحدهای صنعتی واحد صنعتی صنایع کوچک کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان ؛ علی کشتکار با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی  سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) بایستی دستگاههای اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند  . وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام  است. کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است. وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و دو ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه ‌شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید . رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت. وی با اشاره به احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری ۷۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر بدلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجددا فعال سازی شد. کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است