Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کردستان گفت: با داشتن دیدگاه سفید بودن وضعیت استان از لحاظ اعتیاد و کم‌بودن آمار معتادان، خودمان را گول می‌زنیم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن مرادنیا در سومین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: دولت هزینه‌های زیادی برای درمان معتادان پرداخت کرده اما اثربخشی آن در جامعه کمتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌های درمان معتادان به‌روز و نتایج آن ملموس باشد، گفت: باید تمام معتادان متجاهر از سطح شهرهای استان کردستان جمع شوند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با داشتن دیدگاه سفید بودن وضعیت استان از لحاظ اعتیاد و کم‌بودن آمار معتادان، خودمان را گول می‌زنیم، تصریح کرد: در زمینه اعتیاد یا هنوز با واقعیت روبه‌رو نشده‌، یا نمی‌خواهیم روبه‌رو شویم و یا روبه‌رو شده و نمی‌خواهیم واقعیت را بپذیریم در حالی‌که باید واقعیت‌ها را پذیرفت و برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید معتادان بهبودیافته در زمینه اشتغال حمایت شوند، افزود: بیشتر این افراد بعد از ترک اعتیاد، محل و ماوایی نداشته و دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

مرادنیا بر اجرای ماده 16 در خصوص ایجاد مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان در استان با متولی‌گری سپاه و بسیج تاکید و اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد استفاده کنیم.

اشتری: زیرساختهای لازم برای نگهداری معتادان متجاهر به حد کافی نیست80 درصد معتادان متجاهر جمع‌آوری برای چندمین بار دستگیر شدند

افزایش 19 درصدی کشفیات موادمخدر در کردستان؛ جمع‌آوری 144 معتاد متجاهر

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان نیز در این جلسه از جمع‌آوری 144 معتاد متجاهر در دو هفته اخیر و معرفی به مراکز ترک اعتیاد استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 31 نفر در سنندج و 113 نفر در دیگر شهرستان‌های کردستان بازداشت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد دستگیرشدگان بیکار و مشاغل کاذبی دارند، افزود: یک درصد این افراد بین 15 تا 20 سال، 21 درصد بین 20 تا 35 سال، 55 درصد بین 35 تا 40  سال، 20 درصد 50 تا 60 سال و سه درصد 60 سال به بالا هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه این معتادان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جمع‌آوری و در مراکز ترک اعتیاد ساماندهی شدند، گفت: این افراد هم‌اکنون در ترک‌های اجباری مراکز وابسته به بهزیستی بستری هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد منجر به افزایش جرائم خرد از جمله سرقت و خرده‌فروشی مواد مخدر در جامعه شده بود، ادامه داد: آسیب‌پذیری خانواده معتادان متجاهر در قبال آزار و اذیت آنان، از دیگر پیامدهای منفی تعطیلی این مراکز بود.

سردار آزادی از اختصاص یک میلیارد و 735 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار به حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و مشارکت در زمینه مبارزه با اعتیاد در سال گذشته در استان خبر داد و اعلام کرد: امسال برای این حوزه 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده که به‌زودی به بهزیستی کردستان پرداخت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کردستان از افزایش 19 درصدی کشفیات موادمخدر در چهار ماه و 10 روز گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: آمار کشفیات سال گذشته 612  کیلو و 241 گرم بوده که این میزان امسال به 717 کیلو و 164 گرم افزایش یافته و 85 درصد کشفیات از نوع تریاک است.

انتهای پیام/486/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود از گوشه‌ و کنار کردستان| از تخریب بناهای غیرمجاز تا جمع‌آوری معتادان متجاهر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد افزایش یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار کرمان: کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در استان باید فعال شود از گوشه‌ و کنار کردستان| از تخریب بناهای غیرمجاز تا جمع‌آوری معتادان متجاهر ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد افزایش یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۲ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۳ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم ۴ انهدام ‌بزرگ‌ترین شبکه‌‌ قاچاق ارز و پولشویی در آذربایجان‌غربی/ متهمان ارز را در قالب حواله از کشور خارج می‌کرد‌ند ۵ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۶ گزارش ویدیوئی| وضعیت ‌هشدار کرونا در منطقه محروم ایران / اگر بلوچستان در پیک کرونا قرار گیرد چه می‌شود؟ ۷ اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود ۸ بوشهر| جزئیات آغاز صید میگو از ۳۰ اسکله در آبهای خلیج فارس اعلام شد مهمترین اخبار استانها ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم نظر آیت‌الله سبحانی درباره عزاداری ماه محرم / ‌عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) با حفظ سلامت جامعه ‌باید انجام بگیرد انهدام ‌بزرگ‌ترین شبکه‌‌ قاچاق ارز و پولشویی در آذربایجان‌غربی/ متهمان ارز را در قالب حواله از کشور خارج می‌کرد‌ند آیت الله علوی‌گرگانی: عزاداری اباعبدالله(ع) ‌نباید فراموش شود / مردم مجالس ‌عزا را سنتی و با رعایت ‌بهداشت برگزار کنند مهمترین اخبار تسنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله کاهش زمان صدور برخی مجوز‌ها از ۵۶ روز به ۴ /انتقاد جهانگیری از برخی تصاحب کنندگان اراضی دولتی مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است درخواست نمایندگان مجلس برای مسکوت‌ماندن احیای وزارت بازرگانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نگهداری معتادان متجاهر مواد مخدر ترک اعتیاد ترین اخبار جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است

استاندار کردستان، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این شورا یکی از مهمترین شوراها بوده که می‌تواند در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد، امید که امسال بیشتر از ظرفیت این شورا استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستور کار و مصوبات این شورا مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد، گفت: انتظار می‌‌رود که خود مدیران در شورای فرهنگ عمومی شخصا حضور پیدا کنند.

استاندار کردستان با اشاره با اینکه دستور کار این جلسه مربوط به شعار سال است، تصریح کرد: نخستین جلسه امسال با این عنوان در استانداری برگزار و از مدیران استانی خواستار ارائه برنامه در جهت تحقق شعار سال شدیم، مقرر شده که هر دستگاه برنامه جامع و شاخصی را ارائه و پایان سال ارزیابی شوند.

وی افزود: مقرر شده که برنامه‌های دستگاه و حوزه‌های اقتصادی استان در اختیار جامعه دانشگاهی و نخبگان قرار گیرد و به جمع‌سپاری گرفته شود.

دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال برنامه ارائه دهند

زارعی‌کوشا خواستار اجرای عدالت فرهنگی در همه شهرستان‌ها شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصاد ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است که می‌توانیم با تحقق شعار سال این مشکل را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: کار فرهنگی می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند، دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار سایر دستگاه‌ها نباید خودشان را مستثنا از تحقق شعار سال دانسته و باید برنامه خود را ارائه دهند.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه در جهت تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه گاها برگزاری یک جشنواره و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر داشته باشد.

به گفته وی، در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود گریزی به حمله اخیر سپاه به اسرائیل زد و عنوان کرد: سال‌ها است که سایر کشورها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده بودند که سپاه در پاسخ به این تعرضات و حمله به کنسلوگری عراق، آنان را تنبیه کرد. اما صداوسیما بسیار شعاری و کاریکاتوری به آن پرداخته شد، می‌توان با تلفیقی از کارهای فرهنگی و ظرفیت‌های موجود در این حوزه بیشتر تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب