Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@17:25:22 GMT

احتمال زوج و فرد شدن دانش‌آموزان!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۶۰۳

احتمال زوج و فرد شدن دانش‌آموزان!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، این مسئله شرایط  دشواری را برای دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه هایی چون  دسترسی به اینترنت ایجاد کرد اما هر آن چه بود سال تحصیلی 98-99 با همه این فراز و نشیب ها به پایان رسید. گمانه زنی های متفاوتی از سوی مسئولان درباره حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که روز گذشته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور اعلام کرد، که با اوضاع کنونی سال تحصیلی آینده غیر حضوری می شود، اما روابط عمومی آموزش و پرورش استان از قطعیت  نداشتن غیرحضوری بودن کلاس ها خبر داد. از سویی دیگر ثبت نام مدارس از چندی پیش شروع شده است و والدین و دانش آموزان سردرگم این موضوع هستند که آیا کلاس ها حضوری برگزار می شود یا غیرحضوری؟

حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس هنوز قطعی نشده است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان درباره شیوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی آینده می گوید:« درباره حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس ها در سال آینده  نمی توانیم قاطعانه نظری را اعلام کنیم. ما با توجه به قرمز بودن شرایط یا جز آن، سناریوهای مختلفی را برای سال آینده پیش بینی کرده ایم.  در حالت عادی و شرایط سفید، مدارس باز خواهند بود، اما این حالت احتمال ضعیفی دارد. در حالت های دیگر ما باید به این سمت برویم که کل فعالیت مدارس یا به صورت مجازی باشد، یا به صورت زوج و فرد. در شرایط قرمز مدارس به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما در شرایط زرد به صورت زوج و فرد خواهد بود. یعنی دانش آموز در روزهای هفته، یک روز فعالیت حضوری و یک روز در هفته فعالیت غیر حضوری و مجازی داشته باشد. آن هم به این صورت که عده ای در روزهای زوج و عده ای دیگر در روزهای فرد حضور یابند، تا بتوانیم تراکم حضور دانش آموزان را در مدارس کم کنیم. احتمال این سناریو قوی تر از سناریوهای دیگر است. با وجود این، همه این ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کروناست و هم اکنون هیچ تصمیم قطعی در این شرایط نمی توان گرفت».

پربیننده ترین شرط عجیب امارات برای پذیرش مسافر ایرانی فرهنگیان فاقد مسکن احراز صلاحیت شدنـد دیوان محاسبات به نفع فرهنگیان رای داد درمان کرونا فقط با ۵‌هزار تومان! تحویل واحدهای مسکونی فرهنگیان تا پایان امـسال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان فرهنگیان معلمان برنامه ریزی آموزشی ثبت نام مدارس نظام آموزش عالی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دانش آموزان حضوری بودن سال تحصیلی غیر حضوری کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟