Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@23:47:34 GMT

نوجوانان کانون اصلاح تربیت ماسک می دوزند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۱۷۷۶

نوجوانان کانون اصلاح تربیت ماسک می دوزند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با همراهی کارشناسان و جمعی از خیران و کارآفرینان از کانون اصلاح و تربیت بازدید کرد.

 سید مهدی قویدل با اشاره به ضرورت آموزش گفت: آموزش همواره مقوله‌ای کلیدی برای افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: هرچند که اخیرا شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی کلاس‌ها و محافل آموزشی شده است، اما خانواده‌ها نباید از آموزش و ارتقا سطح آگاهی‌های فرزندان خود غافل شوند.

این مقام قضایی با بیان اینکه با ارتقا آگاهی‌های اجتماعی می‌توان در راستای پیشگیری از جرائم گام‌های محکمی برداشت، گفت: مجموعه‌هایی همچون کانون اصلاح و تربیت هم از امر آموزش و پرورش فرزندان خود مستثنی نیستند و باید در این دوره نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم برای فراگیری مهارت‌ها به افراد زیر مجموعه خود را انجام دهند.

قویدل  با اشاره به بازداشت یکی از نوجوانان این مجموعه به دلیل بدهی مالی، گفت: بنا داریم با همکاری خیرین جهت کمک به آزادی اینگونه افراد از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده کنیم.

او ادامه داد: همچنین در راستای ایجاد اشتغال برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت نیز به فراخور مایحتاج جامعه با ترغیب خیران و کارآفرینان، کارگاه ماسک دوزی راه اندازی می‌شود تا علاوه بر تامین نیاز مردم، منبع درآمدی نیز برای این مجموعه ایجاد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: به علاوه با همکاری سازمان‌های مردم نهاد همکار با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، نوجوانانی که به نحوی با مقوله موادمخدر و اعتیاد مواجه و درگیر شده اند نیز با مراقبت‌های پس از خروج، نظارت خواهند شد.

قویدل گفت: برای تقویت روحیه فرزندان کانون اصلاح و تربیت و همچنین فرهنگ سازی در این مجموعه نیز اقدامات فرهنگی و هنری شامل برگزاری کلاس‌های نقاشی، نمایش فیلم و... انجام خواهد شد.

درپایان بازدید نیز به هریک از فرزندان کانون اصلاح و تربیت هدایایی به همت یکی از خیران اهدا شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان مواد مخدر کانون اصلاح و تربیت پیشگیری از وقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کامرانی صالح در دیدار با استاندار همدان و با تبریک دهم اردیبهشت روز روانشناس گفت: تاکنون در ۱۵۰ روستا پرونده تشکیل و نقشه راه تنظیم شده است، همچنین طرح الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج در جریان تصویب است.

او همچنین گفت: مرکز جامع بنیاد خانواده و جمعیت متشکل از ۱۴ مرکز مشاوره با ۱۰۵ روانشناس دارای تحصیلات ارشد و دکتراست و ۴۰ مجموعه فعال دیگر هم در استان وجود دارد که همگی به ترویج فرهنگ مشاوره، اقدامات مشاوره‌ای در زمینه‌های پیش از ازدواج، کودک، نوجوان، تحکیم خانواده، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی و تربیت کنشگر می‌پردازند.

کامرانی صالح گفت: همچنین با هدف فرزندآوری و جوانی جمعیت، اقدام به تربیت کنشگر جمعیت کرده ایم و ۱۲۰ نفر در دوره آموزشی شرکت خواهند کرد و ۴۰ برگزیده به دوره تکمیلی می‌روند تا با اعزام به ۳۰۰ نقطه فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار همدان هم گفت: شکل گیری مرکز جامع قابل تحسین است و نیاز به تقویت و حمایت دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: به آموزش اهمیت ویژه بدهید و آموزش را از خردسالی آغاز کنید تا مبانی فکری درست پایه ریزی شود و برای دست یابی به این منظور با دانشگاه فرهنگیان ارتباط داشته باشید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان هم با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از خودکشی به استان تخصیص یافته است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و درمانی در محلات آسیب پذیر هزینه می‌شود.

در این نشست اعلام شد، همدان دومین استان پیر کشور است.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟