Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای نحوه پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این بانک در راستای سیاست‌های ارزی کشور و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی و همچنین مصوبات کمیته ماده ۲ مصوب شورای مذکور، اقدامات لازم برای مدیریت و تنظیم بازار ارز بر اساس منابع ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی کشور را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص ذکر برخی نکات بسیار حائز اهمیت است:

۱. مطابق با تبصره ذیل ماده ۱ مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عدم بازگشت ارز با تشخیص و اعلام بانک مرکزی به قوه قضاییه در حکم قاچاق ارز بوده و باید با متخلفین برخورد قضایی صورت گیرد. در این خصوص تاکنون ۲۵۰ صادرکننده‌ای که شرکت تولیدی و دارویی نبوده و علیرغم پیگیری‌های مکرر حتی یک دلار ارز را به چرخه اقتصادی کشور بر نگردانده بودند به مقام قضایی معرفی شدند.

۲‌. پیرو اعلام پایان تیرماه به عنوان آخرین مهلت برگشت تتمه ارزهای صادراتی، اطلاعات و آمار بازگشت ارز حاصل از صادرات تا روز ۱۳۹۹.۴.۳۱ در حال پردازش و تهیه است که متعاقبا به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی ارسال خواهد شد تا در چارچوب بسته سیاستی جدید مصوب روز ۱۳۹۹.۴.۲۲ کمیته ماده ۲ مزبور، اقدامات تشویقی و یا تنبیهی در مورد آنان انجام شود. ضمن اینکه بر اساس آمار یاد شده تعداد دیگری از صادر کنندگانی که علیرغم اطلاع رسانی‌های مکرر نسبت به برگشت ارز خود اقدام نکرده‌اند نیز به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

۳. شایان ذکر است صادرکنندگان می‌بایست نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود در چارچوب بسته جدید نحوه برگشت ارز با توجه به نسبت‌های اعلامی به صورت حواله ارزی و اسکناس اقدام کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036i9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک مرکزی حاصل از صادرات برگشت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود

ایسنا/تهران مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران عنوان کرد: افزایش صادرات از طریق شناسایی بازارهای بکر و ظرفیت های خالی صادراتی کشورهای دنیا منجر به جهش تولید خواهد شد.

سعید صادقی گفت: بخشی از ظرفیت های تولیدی صاحبان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فعال نیست و در مقابل تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی وجود دارند که با تمام ظرفیت کار می کنند و امکان ایجاد طرح توسعه دارند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران بیان کرد: باید تلاش کنیم موانع پیش روی تولید را کنار بزنیم و با اعتماد آفرینی زمینه مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی را فراهم آوریم و از اولویت های اصلی که باید بدان توجه جدی شود ایجاد تعادل بین تولید و صادرات می باشد. چرا که اگر امکان تامین مالی از روش های نوین فراهم شود و فعالان اقتصادی بتوانند  طرح توسعه را برای افزایش میزان تولید انجام دهند و موانع دیگر نیز برطرف شود می توان بخشی از بازار صادراتی را از طریق ظرفیت های خالی فعال کرد.

صادقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر راه اندازی و احیاء ۲۰۵ واحد تولیدی راکد، تعداد ۱۲۷ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۶۷۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۷۷ نفر به بهره برداری رسیده اند و علاوه بر آن  ۴۹۰واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان تهران که زیر ظرفیت فعالیت داشتند شناسایی و افزایش تولید یافتند که برای سالجاری نیز جهت افزایش ظرفیت تولید ۴۰۰ واحد تولیدی هدفگذاری شده است.

صادقی گفت: ۵ بازار نخست صادراتی استان تهران کشورهای عراق ترکیه امارات متحده عربی پاکستان و آلمان می باشد که سهم استان از صادرات کشور حدود ۳.۵ درصد بوده که در حال حاضر سهم واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از صادرا استان حدود ۱۲ درصد می باشد.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران اظهار کرد: نامگذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود؛ چرا که اگر بخواهیم در بحث صادراتی رشد قابل توجهی داشته باشیم، ضروری است پیش از آن، تولید کشور به صورت جهشی افزایش یابد و توازن بین تولید و صادرات برقرار باشد تا با افزایش صادرات دچار کمبود کالا در بازارهای داخلی نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان 1402 به 25.6 درصد کاهش یافت