Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی تبلیغات اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز جلسه پنجاه و چهارم ستاد هماهنگی اطلاع‌رسانی اقتصادی را داشتیم و این جلسه، طبق مصوبه سران قوا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آخرین جلسه است، اگر ادامه فعالیت این ستاد فردا تمدید شود، فعالیت ما در این ستاد ادامه می‌یابد و اگر هم تمدید نشود ما موظف بودیم که کارمان را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز کمیته‌های مختلف گزارش مفصلی از عملکرد دو ساله خود ارائه دادند، افزود: کمیته قضایی که اقدامات بسیار موثری انجام داده بود، گزارش خود را ارائه کرد و مدیریت خوبی در فضای رسانه‌ای از لحاظ حقوقی انجام شد و در این ستاد نه روزنامه‌ای و نه سایتی بسته شد و نه بازداشتی داشتیم. با توجه به هماهنگی، همکاری، درک و فهم درستی که در رسانه‌های ما وجود دارد، همواره به توصیه‌ها توجه داشتند و اگر مواردی احساس کردیم که خارج از روال مصوب است، با تذکر جزئی حل شد.

وزیر کشور گفت: کمیته رسانه‌ای گزارش مفصلی از عملکرد رسانه‌ها داد و کمیته محتوایی و عملیات روانی نیز گزارش خوبی ارائه کردند که قابل قبول بود.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: در این مدت دو سال بیش از هزار مصوبه داشتیم که تمام آن مصوبات اجرایی شده و امروز مجددا مقرر شد تلاش کنیم با اولویت پیش‌گیرانه در مسائل اقتصادی بتوانیم فضا را به‌گونه‌ای پیش ببریم که مانع بهره‌برداری و سوءاستفاده رسانه‌های معاند از فضای کشور باشد. در این مدت دو سال بیش از هفتاد درصد مصوبات این ستاد مبتنی بر بحث پیشگیری بوده و تلاش می‌کنیم بتوانیم آن بخش از مسائل اقتصادی که موجب نگرانی مردم می‌شود را به نهادهای اجرایی، دولت و مجلس به‌گونه‌ای منتقل کنیم که این نگرانی تشدید نشود.

وی با اشاره به اینکه امروز نظارت به عنوان مطالبه افکار عمومی مطرح شد، بیان کرد: درباره نظارت بر قیمت‌ها گزارش‌های خوبی دادند و کار خوبی هم صورت گرفته و کارگروه‌های متشکل از قوای مختلف اقدامات مناسبی در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر کشور گفت: امروز همچنین گزارشی از منابع، اعتبارات و تسهیلاتی که قرار بوده به واحد‌های تولیدی داده شود مطرح شد و اتحادیه‌ها و صنوف نسبت به میزان و زمان تقدیم این کمک درخواست داشتند، هرچند این مبلغ ناقابل است و این به توان دولت برمی‌گردد ولی در خواست کردند اگر بشود این رقم بالا رفته و یا تسریع شود که مورد توجه قرار گرفت و منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید

اطلاعات فضای مجازی درباره همکاری ایران و چین ناقص است/ شفافیت برای تمامی مسائل ضروریست

همکاری ایران و چین می تواند تأثیرات مثبتی در عرصه اقتصادی برای طرفین داشته باشد

یادداشت| برنامه همکاری ایران و چین؛ تسریع در انتقال و تثبیت قدرت از غرب به شرق

رحمانی‌فضلی درباره حواشی به‌وجود آمده میان قرارداد بلندمدت بین ایران و چین تصریح کرد: متأسفانه در فضای رسانه‌ای خارج از کشور و رسانه‌های معاند درباره قرارداد بلندمدت ایران و چین به مصداق کامل تحریف نشان دادند و مباحثی مانند واگذاری جزایر، فروش برخی مناطق و یا چاه‌های نفت را مطرح کردند و اینجا مطرح شد که رسانه‌های در شفاف‌سازی این موضوع بیشتر فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این قرارداد، توافق اولیه است و محورهای همکاری برای 25 سال در آن مطرح می‌شود و بعداً برای اجرایی شدن باید فرآیندهای قانونی خود را طی کند که یکی از این فرآیندها مصوبه مجلس خواهد بود که انجام می‌شود.

وزیر کشور گفت: امیدواریم در شرایط کرونایی که بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم تأثیر دارد طوری عمل کنیم که واقعیت‌های موجود اقتصادی کشور را به مردم منتقل کنیم و مردم را به پشتیبانی دولت و این سیاست‌ها بیاوریم، تا بتوانیم همگی این مسائل را با هم حل کنیم.

رحمانی‌فضلی در پایان گفت: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بر این مسئله تأکید شد که باید امیدآفرینی و اعتمادسازی کرده، تولید و سرمایه‌گذاری را تشویق و خود را آماده کنیم تا بتوانیم از این شرایط خاص عبور کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: رحمانی فضلی قرارداد ایران و چین رحمانی فضلی ایران و چین وزیر کشور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

همچنین رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم دستگیری بانوی تبریزی مربوط به اغتشاشات ۱۴۰۱ است
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • اعتراف رسانه های معاند به شکست رژیم صهیونیستی
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق