Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) هشدار داد که به احتمال زیاد بیماری های واگیردار مرگبار بیشتری مثل کووید ۱۹ در راه است. - اخبار بین الملل -

دن اسمیت مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم هشدار داده است که به احتمال زیاد بیماری های واگیردار مرگبار بیشتری مثل کووید 19 در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جامعه بین المللی خواسته است تا همکاری خود را برای آمادگی بهتر با هدف مقابله با شیوع این گونه بیماری ها ارتقا دهند.

کرونا در اروپا| از شیوه‌های جدید تست گیری در انگلیس تا توقف چرخ صنعت توریسم در اسپانیا

وی در پاسخ به سئوالی درباره شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: من بسیار شک دارم که شیوع فعلی ویروس کرونا بحرانی باشد که تنها یک بار در یک نسل به وقوع پیوسته است. تا زمانی که تغییرات ساختاری در نحوه عملکرد اقتصادهای مدرن ایجاد نشود، من با تحلیل‌هایی که نشان می‌دهد به احتمال زیاد شیوع بیماری ها و ویروس های مرگبار دیگری نیز وجود خواهد داشت، موافق هستم.

وی افزود: ما در حال مشاهده تاثیرات اقتصادی شیوع این ویروس مرگبار بر اقتصاد جهانی هستیم. همچنین شاهد تاثیرات بزرگ و مهم اجتماعی و روانی هستیم.

وی در ادامه افزود: اکثر دولت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آمادگی لازم را نداشتند و واکنش بسیاری از کشورها ناکافی بوده است. این مساله تاثیر منفی بر ثبات روابط بین المللی خواهد داشت. بنابر این امیدواریم که دولت‌ها و سازمانهای بین المللی برای مقابله با بیماریهای شایع و واگیردار بعدی، آمادگی و همکاری بهتری داشته باشند.

مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم گفت: به منظور آمادگی بهتر، یک همکاری بین المللی و اشتراک گذاری آزاد اطلاعات حساس لازم و ضروری خواهد بود. همین مورد در خصوص واکنش های مربوط به کاهش آسیب پذیری سایبری نیز لازم است، همین طور در خصوص کاهش گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از گرمایش زمین.

وی در ادامه خواستار همکاری بین المللی قدرت های بزرگ جهان برای مقابله با چالش‌های بزرگ امروز شد و گفت: متاسفانه تمایل برای همکاری در بین قدرت‌های بزرگ کاهش یافته است، همین طور چشم انداز اجرای قوانین بین المللی نیز کمرنگ تر شده است. احترام مجدد به قوانین و هنجارهای بین المللی که بر همکاری بین المللی تاکید میکنند، یک ماموریت ضروری و لازم برای عصر ماست.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 18.2 میلیون نفر گذشته و تعداد قربانیان نیز به بیش از 693 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام /

R1036247/P/S8,89,1128/CT12 بیشتر بخوانید... کرونا در اروپا| از شیوه‌های جدید تست گیری در انگلیس تا توقف چرخ صنعت توریسم در اسپانیا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کرونا در اروپا| از شیوه‌های جدید تست گیری در انگلیس تا توقف چرخ صنعت توریسم در اسپانیا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۲ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۳ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۴ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۵ لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله ۶ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۷ افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر ۸ تثبیت وضعیت شیوع کرونا در روسیه و ایمنی واکسن‌های روسی مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر مصاحبه| تحلیلگر عراقی: شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم نیست مهمترین اخبار تسنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ کاهش زمان صدور برخی مجوز‌ها از ۵۶ روز به ۴ /انتقاد جهانگیری از برخی تصاحب کنندگان اراضی دولتی مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است بانک مرکزی: عدم بازگشت ارز صادراتی در حکم قاچاق است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سید سعید کساییان امروز، ۲۸ اسفندماه با بیان این مطلب اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نقشی مهم در حفاظت فردی در ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا دارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه از سهل‌انگاری در این زمینه بپرهیزند. طی ۲ ماه گذشته ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند افزایشی داشت، اما اکنون وضعیت روبه بهبود است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های شیوع بیماری‌های حاد تنفسی به صورت هفتگی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و در صورت اهتمام شهروندان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با توجه میزان درگیری افراد با بیماری‌های حاد تنفسی طی ۲ ماه گذشته و وجود آنتی بادی در بدنشان پیش‌بینی می‌شود نوروز میزان ابتلا روند کاهشی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان اضافه کرد: تب، آبریزش بینی، کم اشتهایی، بی‌حالی، سرفه، سردرد و گلودرد، از علایم مشترک در بیماری سرماخوردگی، کرونا و آنفلوآنزا به شمار می‌رود و استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: مصرف مایعات فراوان، استراحت و مصرف مواد غذایی مقوی برای تامین قوای از دست رفته بدن به دلیل تب ۴۰ درجه‌سانتیگرادی، از ضرورت‌ها در درمان بیماری‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا است.

همچنین رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همه آمبولانس‌های عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بروزرسانی و به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی( GPS) تجهیز شدند.

پژمان قرائیان افزود: تعیین موقعیت، سرعت و وضعیت آمبولانس‌های عملیاتی مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی اقدامی موثر و سودمند در بهبود عملیات و ارتقای کیفیت خدمات پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از سال ۱۳۹۸ برای ارتقای کیفیت عملیات خدمات اورژانس پیش بیمارستانی نسبت به تجهیز آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی به سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی اقدام کرد و در اسفند امسال تمامی آمبولانس‌های عملیاتی مجهز و بروز رسانی شدند.

قرائیان گفت: با توجه به طرح تجمیع مراکز پیام و راه اندازی دیسپچ متمرکز در این استان و با هدف پایش مستمر آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی در ماموریت‌ها توسط واحد اعزامی و راهبری مرکز ارتباطات، هدایت و پایش عملیات دانشگاه نیاز به استفاده از سامانه موقعیت یاب جغرافیایی بیش از پیش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • افزایش ابتلا به بیماری اسهال و استفراغ و آبله مرغان در کودکان و نوزادان
  • توصیه به دامداران کاشانی در خصوص شیوع تب برفکی
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • بایدن معتقد است طوفان الاقصی صحنه بین‌المللی را تغییر خواهد داد