Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@11:50:24 GMT

ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۱۳۵

ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟

به گزارش آخرین نیوز از تسنیم، حضور شهردار تهران به عنوان مسئول امور پایتخت در جلسات‌ هیأت وزیران اگرچه قانونا الزامی نیست ولی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که می‌تواند بسیاری از مشکلات کلانشهر تهران به عنوان قلب سیاسی، اداری و اقتصادی کشور را برطرف کند و باعث بهبود میزان خدمت رسانی به مردم شود.

بحث حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت از مدت‌ها قبل مطرح بود، اما به دلیل همسو نبودن سیاست‌های ریاست جمهوری با شهرداران پایتخت، این مهم به ندرت محقق می‌شد، اما بعد از تغییرات ایجاد شده در شهرداری تهران و آمدن محمدعلی نجفی شهرداری که با سیاست های دولت و شخص رئیس‌جمهور کاملاً همسو بود، طلسم 18 ساله عدم حضور شهردار در جلسات هیئت دولت شکسته شد و به نظر می‌رسید حداقل تا پایان دوره شورای شهر ششم این رویه حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک اتفاق بار دیگر روال را به شکل گذشته بازگرداند. موضوع به داستان پرحاشیه ساختمان جماران برمی‌گردد، رابطه دولت با شهرداری حناچی تقریباً بدون حاشیه پیش می‌رفت تا اینکه داستان ملک جماران پیش آمد. نهاد ریاست‌جمهوری در حال ساخت ملکی در منطقه جماران بود؛ جایی که قبلاً محمد خاتمی در دوره ریاست‌جمهوری خود در آنجا سکونت داشت. ابتدا اعلام شد کاربری این ملک اداری است، اما شهردار منطقه یک با سند و مدرک اعلام کرد که کاربری ملک جماران مسکونی است. یک طبقه اضافه در این ملک در حال ساخت بود و ستون‌هایش بنا شده بود که شهرداری اقدام به تخریب کرد،‌ البته سقفی زده نشده بود.

حالا به ادعای برخی از اعضای شورای شهر، به علت مقاومت پیروز حناچی شهردار تهران در برابر ساخت این ساختمان، او از ورود به جلسات دولت منع شده است، هرچند شهردار تهران چنین اعتقادی ندارد و می‌گوید حضورش قانونی نبوده چرا که شهردار جزو اعضای هیئت دولت نیست.

موضوع اخراج حناچی از جلسه ای که ریاست آن بر عهده حجت‌الاسلام حسن روحانی است برای نخستین بار نیست که رقم می‌خورد بلکه پیشتر درباره دو نفر دیگر نیز رخ داده بود.

عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مدتها به دلیل اختلاف با حجت‌الاسلام روحانی به جلسات شورا دعوت نمی‌شدند.

خبرآنلاین وب‌سایت نزدیک به دولت، 11 اردیبهشت 98 به نقل از نامه‌نیوز درباره این موضوع نوشته بود:‌ اختلافات ریشه‌دار حسن روحانی با عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی باز هم دردسرساز شده و همچنان جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در اغما فرو برده است.

مسلما دود طناب‌کشی‌های مرسوم سیاسی و حالا تامین منافع شخصی و نهادی موجب شده بیش و پیش از هرکسی به چشم مردم پایتخت خواهد رفت هرچند ناگفته نماند در طول سه سال گذشته و با ورود اصلاح‌طلبان به شهرداری هنوز هیچ مدیر شهری جسارت این را نیافته تا طلب مردم تهران را از دولت بگیرد؛ بدهی‌ای که محسن هاشمی زمستان سال پیش در یک برنامه‌ تلویزیونی آن را مطرح کرد و گفت: «دو سال است که مرتباً می‌گوییم دولت 45‌هزار میلیارد تومان به حمل‌و‌نقل عمومی بدهی دارد اما کسی توجه نمی‌کند وعلی‌رغم افزایش قیمت سوخت، یک ریال از پول بنزین سه هزار تومانی به حمل‌و‌نقل عمومی پرداخت نشده است.»

حالا که رابطه دولت و شهرداری بازهم شکرآب شده، مشخص نیست تکلیف این بدهی‌ها چه می‌شود و در روزهایی که استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به دلیل شیوع بیماری کرونا اهمیت بیشتری یافته ، چه کسی می‌خواهد از دولت پول آن را بگیرد؟

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: ریاست جمهوری شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود

به گزارش خبرآنلاین، این کمیته همچنین اعلام کرد: خانه منسوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در قالب پرونده «مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد» به شماره ۸۰۰۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و در حقیقت این بنا متعلق به «منشور الملک» است و به غلط این بنا را به «فخرالدوله» نسبت می‌دهند.

ایسنا در خبری نوشت:کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران این توضیح را اضافه کرد که عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد. این بنا تا پیش از آن، محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود. سوم شهریور سال ۱۴۰۲ نیز با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، یک شهید گمنام پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و به استناد گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای درخور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

این کمیته یادآور شد: پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، شهرداری منطقه ۱۲ بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای نامتناسب با این عمارت تاریخی روی مقبره این شهید والامقام ایجاد کرد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسئولان ایجاد کرد و در همان زمان مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان نیز در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با برخی رسانه‌ها اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم‌نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد غیردولتی و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، دستور حذف این سازه و توقف ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای خانه منسوب به فخرالدوله دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899170

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار