Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جملاتی که بر زبان دوستان ثروتمند و افراد طبقه متوسط اقتصادی رانده می‌شود دقت کنید، تفاوت‌هایی را تشخیص می‌دهید که راز فاصله ثروت آن‌ها از یکدیگر نیز در همین تفاوت‌ها نهفته است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر در جملاتی که بر زبان دوستان ثروتمند و افراد طبقه متوسط اقتصادی رانده می‌شود دقت کنید، تفاوت‌هایی را تشخیص می‌دهید که راز فاصله ثروت آن‌ها از یکدیگر نیز در همین تفاوت‌ها نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت‌هایی که بسیاری از افراد طبقه متوسط اقتصادی جهان را دچار نگرش منفی به پول و ثروت زیاد کرده یا آن‌ها را از تصاحب آن ناامید کرده است.

در مقابل، ثروتمندان کارآفرین معتقدند که هیچ اتفاقی نیست که رخداد آن غیرممکن باشد و هر اتفاقی هم که می‌افتد فرصتی برای کسب پول بیشتر است.

این تفاوت‌ها را که ریشه در باورهای فردی آن‌ها دارد، از بیان و به زبان نیاوردن چهار تکیه‌کلام می‌توان تشخیص داد:

۱- مشکل من نداشتن سرمایه است

از اکثر افرادی که در طبقه متوسط اقتصادی قرار دارند مدام می‌شنویم که ایده‌های درخشانی داشته و دارند که تنها به دلیل کمبود سرمایه و پولِ لازم برای اجرایی کردن آن‌ها، ثروتمند نشده و عطای کارآفرینی را به لقای یک درآمد ثابت بخشیده‌اند.

اما در مقابل، یک کارآفرین اگر به ایده خود ایمان داشته باشد، ریسک استقراض، دریافت وام و جذب سرمایه‌گذار را به جان می‌خرد تا ایده خود را عملی کند و به سوددهی برسانند. ولی بسیاری از افراد دارای درآمد متوسط همواره تکرار می‌کنند که تحمل زیر بار قرض و وام رفتن و شریک شدن با شخص دیگری را ندارند.

۲- به نان و ماستی که می‌خورم قانع هستم

فراتر از طبقه متوسط، این یک اعتقاد فراگیر در بین توده‌هاست که باید نسبت به وضع موجود رضایت داشت؛ زیرا فرد قانعی بودن یک ارزش مثبت است. گویا یک باور عمومی هست که کارآفرینی یک خصلت ژنتیک است و هر کسی قادر به ثروتمند شدن نیست.

با این حال، بررسی احوال کارآفرینان موفق جهان نشان می‌دهد که چه بسیارند افرادی که فقیر و بی‌بضاعت بوده‌اند ولی با هدف حل مشکل دیگران و رفع نقص موجود در جامعه، خالق کسب‌وکارهای بزرگی شده‌اند که آن‌ها را بدل به ثروتمندان مورد احترام مردم کرده است. به باور آن‌ها هر کسی لیاقت و توانایی تحقق رؤیاهایش را دارد و می‌تواند ثروتمند شود.

۳- ورشکست نشوم!

اکثر مردم نگران از دست دادن پول و ثروت خود هستند و در مواجهه با هر پیشنهاد سرما‌یه‌گذاری ناگهان این جملۀ معترضه را تکرار می‌کنند که مبادا ورشکست شوم!

همین ترس عمومی مانع بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

اما کارآفرینان دارای یک پیش‌فرض ذهنی هستند که همان‌قدر که احتمال کسب درآمدهای محاسبه نشده وجود دارد، ریسک از دست دادن پول هم وجود دارد ولی مهم این است که همیشه فرصت‌های جبران ضررها هست.

۴- از شغلم متنفرم

اکثر افراد حاضر در طبقه متوسط، شغلی را برای خود انتخاب کرده‌اند که بتواند درآمد مناسبی را تا رسیدن آن‌ها به سن بازنشستگی تأمین کند. شغلی که در بسیاری از موارد علاقه‌ای به آن ندارند و حتی در برخی موارد از آن متنفرند.

اما کارآفرینان موفق معتقدند که اشتیاق به کار راز اصلی ثروتمند شدن است و بدون عشق و علاقه به کاری که می‌کنند، خلق ثروت ممکن نیست.

البته فکر کردن همانند یک کارآفرین ثروتمند به خودی خود کسی را پولدار نمی‌کند؛ ولی حداقل این حسن را دارد که به شما اطمینان می‌دهد در مسیر درستی گام بر‌می‌دارید.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: ثروتمندان طبقه متوسط تکیه کلام طبقه متوسط اقتصادی تفاوت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید+ صوت

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید سوره مبارکه هود آیات 109 الی 117 در ادامه می‌آید:


https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000632/nf00632101-2.mp3

دیگر خبرها

  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • (ویدیو) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران
  • ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید+ صوت
  • (ویدئو) الحمدلله، تکه کلام پسر رونالدو!
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)
  • اگر این ویژگی اخلاقی را دارید هرگز موفق نمی‌شوید | بهترین نوع موفقیت کدام است؟