Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@19:16:16 GMT

مصرف برق در ایران ۴ برابر میانگین جهانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۲۰۹

‍‍‍‍‍‍

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: با وجود افزایش مصرف برق در کشور تاکنون خاموشی برنامه ریزی شده ای نداشتیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "مصطفی رجبی مشهدی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه خاموشی برق برنامه ریزی شده ای نداشته ایم، گفت: براساس آمار‌های جهانی، ایران جز ۲۰ کشور پر مصرف کننده برق در دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل کشور ساخته می‌شود، افزود: براساس آمار های جهانی، کشورمان حدود ۴ برابر میانگین جهانی انواع انرژی مصرف می‌کند. قرار گرفتن ایران در میان کشور‌های پرمصرف برق دنیا در شرایطی است که، کشورمان به عنوان یکی از قطب‌های تولید انرژی جهان محسوب می‌شود.
 او گفت: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 40 درصد بیش از شاخص های جهانی است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه نبض زندگی های صنعتی با برق می زند، گفت: باید نسبت عرضه و تقاضا را حفظ کرد. در زندگی‌های آپارتمانی وابستگی مردم به برق بیشتر شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی رجبی مشهدی با بیان اینکه مصرف برق کولر های گازی فرسوده دو برابر کولرهای گازی جدید پربازده است. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: در مناقصه جدید توانیر کولرهای گازی جدید تعویض می شود. او به مردم توصیه کرد: از مصرف بی رویه برق در ساعت های اوج مصرف خودداری کنند. سخنگوی توانیر افزود: در حال حاضر 37 میلیون مشترک برق در کشور  وجود دارد و سالیانه یک میلیون مشترک جدید به جمع آنها اضافه می شود.     برچسب ها: برق ، گرما ، گرما

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برق گرما گرما برنامه ریزی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان

ایران و ترکمنستان همکاری‌های خود در زمینه برق و انرژی را توسعه می‌دهند.

به گزارش توانیر، در جهت پیگیری و توسعه همکاری‌های صنعت برق و انرژی دو کشور ایران و ترکمنستان، هیاتی از این کشور وارد تهران شد.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در این رابطه گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تامین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان این که با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشور‌های ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشور‌های همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

دیگر خبرها

  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی