Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

همیلتون با لاستیک پنچر فاتح گرندپری شد

چهارمین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در پیست «سیلور استون» کشور انگلستان برگزار شد و با برتری لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیلتون در حالی به خط پایان رسید لاستیک جلوی سمت چپ او در دور آخر پنچر شد و او با 3 چرخ سالم از خط پایان گذشت. پس از همیلتون، مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول، دوم شد و شارل لکلرک، راننده اهل موناکو تیم فراری، سوم شد. نیکولاس لطیفی، راننده کانادایی و ایرانی‌االاصل تیم ویلیامز با 54 ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون، پانزدهم شد. تک امتیاز، سریع‌ترین درو پیست هم به ورستاپن رسید.

در این مسابقه، نیکو هالکنبرگ، راننده آلمانی، جایگزین سرخیو پرس، راننده مکزیکی تیم «ریسینگ پوینت» شده بود که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، قادر به شرکت در مسابقه نبود. موتور اتومبیل هالکنبرگ هم پیش از شروع مسابقه دچار مشکل شد و او هم نتوانست در گرندپری این هفته شرکت کند.

کوین ماگنوسن راننده دانمارکی تیم هاس و دانیل کوایت، راننده روسی تیم آلفا به دلیل تصادف ار ادامه مسابقه باز ماندند. پیش از این، الکس آلبون، راننده تایلندی-انگلیسی تیم ردبول به خاطر برخوردی که با کوین مگنوسن ایجاد کرد، 5 ثانیه جریمه شد.

در پایان این گرندپری، همیلتون با 88، والتری بوتاس با 58 و ورستاپن با 52 امتیاز، اول تا سوم هستند. لطفی در نخستین سال حضور خود در F1 هنوز امتیازی کسب نکرده است.

مرحله بعدی مسابقات فرمول یک، عصر 19 مرداد باز هم در پیست سیلوراستون برگزار می‌شود که مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس این پیست است.

فروغی: بیماری ام خفیف است

جواد فروغی در مورد مبتلا شدنش به کرونا گفت: صبح سه شنبه سر تمرین بودم و خیلی هم آماده بودم. از نظر ظاهری و جسمی مشکلی نداشتم، اما بعداز ظهر ابتدا ضعف و درد داشتم و چند ساعت بعد هم تب و لرز و بدن درد به آن اضافه شد.

وی افزود: روز گذشته در بیمارستان سی تی اسکن کردم و مشخص شد به طور قطع کرونا دارم. به من دارو دادند و اکنون در خانه در حال استراحت هستم. خداراشکر بیماری‌ام خفیف است و در حال حاضر شرایطم خوب است. وی در پاسخ به این سوال که سه شنبه با چه افرادی در سالن تمرین بوده است، گفت: فاصله را رعایت می‌کنیم. تنها من و رستمیان در تمرین بودیم و نصر اصفهانی هم مربی ما است. فاصله بین من و رستمیان اشتباه نکنم ۴ متر بود.

فروغی در خصوص مدت قرنطینه گفت: قرنطینه معمولا دو هفته است. به حساب خودم سه شنبه هفته بعد اما چون دیروز تست دادم استعلاجی ام از دیروز آغاز شد و باید ۲ هفته استراحت کنم تا حداقل فرد دیگری به بیماری مبتلا نشود. / ایسنا

محمدرضا نوایی دار فانی را وداع گفت

استاد محمدرضا نوایی پیشکسوت کشتی، دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در سال 1973 شب گذشته دار فانی را وداع گفت و جامعه کشتی را عزادار کرد.
در سابقه او مربیگری در تیم ملی، مدرس کشتی، گزارشگر و مفسر کشتی هم دیده می شود. به طوری که خیلی از اهالی قدیمی کشتی با گزارشگرهای نوایی خاطرات زیادی دارند.
"ایسکانیوز" درگذشت محمدرضا نوایی را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم آرزوی غفران و برای بازماندگان طلب صبر دارد.

دبیر فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی استعفا داد

افشین هادی چگینی کارمند شهرداری استان قزوین و مأمور به خدمت در هیأت انجمن‌های ورزشهای رزمی قزوین است. وی بعد از انتصاب به عنوان دبیرکل فدراسیون، در تلاش بود تا موافقت شهرداری را برای ادامه صدور مأموریت به تهران دریافت کند.

مخالف شهرداری قزوین با این درخواست، باعث شده تا وی ملزم باشد به محل کار خود در استان بازگردد و به همین دلیل روز گذشته نامه استعفای خود را برای رئیس فدراسیون ارسال کرد.

تلاش کمانداران برای کسب سهمیه در پاریس

فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان با ارسال ایمیلی به فدراسیون‌ کشورها، آخرین تغییرات در برنامه مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک توکیو را اعلام کرد.
در این ایمیل برنامه‌ رقابت‌های بین‌المللی تیراندازی با کمان به شرح زیر عنوان شده است:
- شروع مسابقات المپیک در بخش تیراندازی با کمان با یکسال تاخیر از تاریخ یک مرداد 1400 خواهد بود.
- کلیه مسابقات بین‌المللی دارای رنکینگ فدراسیون جهانی در سال 2020 کنسل شد و با تصمیم هیئت اجرایی هیچ مسابقه‌‌ای امسال برگزار نخواهد شد.
- سال آینده (2021) مسابقات جهانی در گواتمالا، شانگهای و پاریس (از فروردین تا خرداد 1400) برگزار خواهد شد و تاریخ و محل برگزاری فینال متعاقبا توسط فدراسیون جهانی اعلام می‌گردد.
- آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک 2020 قرار بود در برلین آلمان برگزار گردد که با یکسال تاخیر در پاریس فرانسه برگزار می‌شود.
- مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 2024 در ایرلند برگزار خواهد شد.
- کنگره فدراسیون جهانی همزمان با مسابقه قهرمانی جهان در سال 2021 در یانکتون آمریکا برگزار می‌شود.
- مسابقات قهرمانی جوانان جهان که قرار بود در سال 2022 در داکار سنگال برگزار گردد به دلیل شیوع کوید 19 تا سال 2026 به تاخیر افتاد.
- طبق تقویم آموزشی فدراسیون جهانی دوره‌های مربیگری از مهر لغایت اسفند 99 در مرکز آموزش لوزان یا بصورت آنلاین برگزار خواهد شد.

برنامه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ اعلام شد

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و قرار است سال آینده برگزار شود، از روز سه‌شنبه ۲۴ آگوست (۲ شهریور ۱۴۰۰) با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شود و روز یکشنبه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

نخستین مدالی که قرار است در این رویداد توزیع شود، روز ۲۵ آگوست و در دوچرخه‌سواری تایم تریل بانوان است که در ورزشگاه Shizuoka prefecture برگزار خواهد شد.

در روز نخست علاوه بر دوچرخه‌سواری، در رشته‌های شنا، راگبی با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز و گلبال نیز مسابقاتی برگزار می‌شود و در شنا و شمشیربازی مدال توزیع خواهد شد.

همچنین در روز پایانی و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه که همچون مراسم اختتامیه از ساعت ۲۰ تا ۲۳ به وقت توکیو برگزار می‌شود، فینال مسابقات بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تیراندازی، دوومیدانی و بدمینتون انجام خواهد شد.

مسابقات پارا وزنه‌برداری طی ۵ روز و در روزهای ۲۶ تا ۳۰ آگوست برگزار می‌شود. مسابقه وزن ۱۰۷+ کیلوگرم نیز بعدازظهر روز ۳۰ آگوست است. طی ۲ دوره اخیر همواره یکی از طلاهای کاروان ایران در این روز و به نام سیامند رحمان ثبت می‌شد و حالا بازی‌های پارالمپیک بدون حضور ملی‌پوش فقید کشورمان و قوی‌ترین پارا وزنه‌بردار دنیا برگزار می‌شود.

دوئل های تماشایی ستاره های شطرنج ایران

مسابقات جام قهرمانی اساتید منتخب شطرنج ایران (بزرگداشت مدافعان سلامت) از امروز با اعلام فدراسیون شطرنج آغاز می‌شود.
در این مسابقات اکثر شطرنج‌بازان مطرح کشور در بخش مردان و زنان در یک جدول به صورت آنلاین به رقابت می‌پردازند. این دور از مسابقات بزرگترین رویداد شطرنج سال خواهد بود. مسابقات تا روز پنج‌شنبه 16 مردادماه به طول می‌انجامد و همراه با جوایز نقدی است. این رقابت‌ها با همان فرمت المپیاد جهانی برگزار می‌شود تا ملی‌پوشان ایرانی نیز بتوانند تمرین مناسبی برای حضور موفق در المپیاد داشته باشند. این مسابقات در 13 دور برگزار می‌شود. تنها غایب بزرگ این مسابقات پویا ایدنی است که به دلیل دیسک کمر قادر به حضور در مسابقات نیست.
به نظر می رسد رویارویی بزرگان شطرنج ایران به ویژه در بخش زنان و مردان می تواند نگاه خیلی ها را به خود جلب کند. تصور کنید سارا خادم الشریعه و پرهام مقصودلو به عنوان پدیده های سال های اخیر شطرنج ایران رودرروی هم قرار خواهند گرفت.
اسامی بازیکنان:
مردان:
1-پرهام مقصودلو 2-محمدامین طباطبایی 3-احسان قائم مقامی 4-سیدخلیل موسوی 5-آرین غلامی 6-مسعود مصدق پور 7-آرش طاهباز 8-امیررضا پورآقابالی

بانوان:
1-ساراسادات خادم الشریعه 2-مبینا علی نسب 3-آناهیتا زاهدی فر 4-آنوشا مهدیان 5-مطهره اسدی

104 / 351 بسته خبری منهای فوتبال بسته خبری منهای فوتبال F1 لوئیس همیلتون جواد فروغی ویروس کرونا محمدرضا نوایی کشتی رزمی تیراندازی پارالمپیک شطرنج

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسته خبری منهای فوتبال لوئیس همیلتون جواد فروغی ویروس کرونا محمدرضا نوایی کشتی رزمی تیراندازی پارالمپیک شطرنج بازی های پارالمپیک برگزار خواهد شد فدراسیون جهانی محمدرضا نوایی برگزار می شود شطرنج ایران سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان

 مسابقات بریکس در خرداد ماه امسال (۱۴۰۳) طی روز‌های ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۲ تا ۲۸ خردادماه) در کازان روسیه برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که ۵ هزار ورزشکار در ۳۰ رشته ورزشی و همچنین ۲۷۰۰ کادر اجرایی از کشور‌های ایران، روسیه، چین، اتیوپی، عربستان، امارات، برزیل، هند، آفریقای جنوبی و مصر در این مسابقات که به میزبانی شهر کازان در کشور روسیه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

مجید ملکی دبیرکل فدراسیون ووشو در این باره گفت: تیم ملی ووشو بزرگسالان کشورمان نیز در این رویداد شرکت خواهد کرد. با توجه به محدودیت‌های زمانی و عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در سال جاری و نیاز به ثبت نام نفرات منتخب اعزامی، ترکیبی با نظر سرمربیان تیم‌های ملی نفرات منتخب دوره گذشته مسابقات قهرمانی کشور به همراه نفرات حاضر در اردوی کنونی تیم ملی، با یکدیگر رقابت انتخابی درون اردویی را برگزار می‌کنند تا ترکیب نهایی تیم ملی جهت اعزام به این رویداد مشخص شود.  

او ادامه داد: البته لازم به توضیح است که مسابقات قهرمانی کشور برای پیکار‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا ماکائو، در اردیبهشت ماه در بخش آقایان در مشهد مقدس و در بخش بانوان در تهران به صورت مجزا برگزار می‌شود و خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • برنامه بازی‌های ایران در بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک
  • عزیزی: برای میزبانی بیشتر مسابقات بین‌المللی تلاش می‌کنیم
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • نسل جدید لاستیک هایی که پنچر نمی شود (فیلم)
  • ژیمناستیک در ۱۴۰۲، مدال تاریخی در اوج بلاتکلیفی
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ شناخته شدند!
  • 24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!