Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: دکتر هنگامه نامداری، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه کارشناسان مدیریت بیماریهای واگیر این وزارتخانه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با هدف ارزیابی وضعیت زندان این شهرستان از نظر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از این واحد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون کارآمد، رییس زندان سبزوار در این مراسم به تشریح وضعیت موجود زندان، عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و نتیجه این فعالیت‌ها در قالب کلیپ تصویری برای حاضران نمایش داده شد.

هیات بازدید کننده همچنین از بخش های مختلف شامل  واحد مراقبت و سلامت،  نمازخانه، کتابخانه مشارکتی، بند مرکزی این زندان بازدید و پس از حضور در محل درمانگاه زندان مرکزی به بررسی پرونده ها و عملکرد این واحد پرداخت.

بازدید کنندگان همچنین با حضور در بند زنان از بخش های مختلف شامل درمانگاه، قرنطینه و بند حرفه آموزی و اشتغال، آسایشگاه ها و کارگاه‌های این بخش دیدن کردند.

علاوه بر آن امروز با حضور نماینده وزارت بهداشت و کارشناسان همراه، کارگروه تخصصی در خصوص نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در دوره شیوع کرونا در زندان نیشابور برگزار شد.

براساس این گزارش در نشست تخصصی یاد شده راههای پیشگیری و مقابله با عفونت حاد تنفسی در محیط های پر تراکم از جمله زندان بررسی شد.

دکتر نامداری با قدردانی از اقدامات انجام شده و کنترل بیماری کرونا در زندان، پیرامون نحوه ارزیابی زندانیان جدیدالورود، نمونه گیری تشخیصی کرونا از زندانیان مشکوک، نحوه غربالگری کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان، داروهای تجویزی برای موارد مشکوک به بیماری حاد تنفسی، وضعیت اتاق قرنطینه و ایزوله زندان و سیستم تهویه این اماکن پرسش‌هایی مطرح کرد و پزشک زندان به موارد مطروحه پاسخ داد. بازدیدکنندگان سپس از اندرزگاه بانوان و بخش قرنطینه این زندان بازدید کردند.

بازدید از واحد قرنطینه زندان مشهد

اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی پیش از این نیز گزارشی از بازدید نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زندان مرکزی مشهد ارائه کرده بود.

در این گزارش آمده است: دکتر هنگامه نامداری کارشناس ارشد و نماینده وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به همراه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان از مجموعه قرنطینه زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.

مدیر زندان مرکزی مشهد در این مراسم به بیان رویدادها و اقدامات انجام شده در مبارزه با ویروس کرونا در این مرکز پرداخت.

علی عبدی گفت: ضدعفونی تمامی اماکن از نقطه وروی زندان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات از ابتدایی ترین روزهای شیوع کرونا انجام شده است. کنترل مراجعین در ورودی های این مجموعه و نیز توزیع ماسک بین کارکنان و زندانیان نیز از همان روزهای اول در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دادن مرخصی به هزار و ۶۰۰  نفر از زندانیان و لغو ملاقات های حضوری و خصوصی زندانیان از دیگر اقدامات مراقبتی در این زندان بوده که تاثیر بسزایی در پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در داخل زندان داشته است.

مدیر زندان مرکزی مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات منحصر به فرد صورت گرفته در این مجموعه طراحی نرم افزاری برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا و پیگیری روند بهبودی و سلامت کامل افراد است.

درخواست برای تاسیس درمانگاه در زندان مرکزی مشهد

وی با قدردانی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار صدور پروانه تأسیس درمانگاه در زندان، به منظور کاهش اعزام زندانیان بیمار به بیمارستانها و مراکز درمانی و صدور مجوز جراحی های سرپایی شد.

دکتر نامداری نیز اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با کرونا و نتایج حاصل از آن را بسیار مهم و قابل توجه خواند  و آن را قابل تقدیر دانست و بر لزوم تداوم این اقدامات تأکید کرد.

وی استفاده از ماسک را همچنان مهمترین شیوه پیشگیری از شیوع کرونا عنوان کرد و باتوجه به شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ در کشور، انجام آزمایشی برروی تمامی زندانیان جدیدالورود را ضروری دانست.

۱۱ زندان به همراه کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی چناران زیرپوشش اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی است.

براساس اعلام مسوولان قضایی، استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی حدود ۱۸ هزار زندانی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیشابور سازمان زندان‌ها فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیشابور سازمان زندان ها فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیشابور سازمان زندان ها فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نماینده وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زندان مرکزی مشهد ویروس کرونا خراسان رضوی انجام شده زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک

به گزارش خبرنگار مهر، سید محتشم حسینی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید دادستان بوشهر از زندان اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌ها است.

وی افزود: از ظرفیت‌های مختلف در رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها با همکاری خیرین استفاده می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر اضافه کرد: به منظور رفاه حال خانواده‌های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، دستگاه قضائی استان بوشهر اقدامات مهم و قابل توجهی در برنامه قرار داده است.

وی بیان کرد: در بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از زندان سما، با مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان تحت مراقبت پابند الکترونیک استان بوشهر موافقت شد.

کد خبر 6064266

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • ۱۵۲ هزار لیتر سوخت به پروازهای غرب خراسان رضوی رسید
  • مرخصی ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر با مراقبت پابند الکترونیک
  •  آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • اقدامات دیندارانه در کاهش جرم مؤثر است
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • سفره افطار ۶ کیلومتری در مشهد پهن شد 
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی