Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@00:10:59 GMT

نبرد پرسپولیس و استقلال شش و هشتی شد!+ تصویر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۴۵۱

نبرد پرسپولیس و استقلال شش و هشتی شد!+ تصویر

دو هافبک مرکزی - دفاعی پرسپولیس و استقلال جزو بهترین بازیکنان فصل فوتبال ایران بوده اند.

شش و هشت سرخابی ها جزو موثرترین بازیکنان این فصل یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی بوده‌اند. علی کریمی و احمد نوراللهی که در میانه های دهه سوم زندگی به اوج فوتبال خود رسیده‌اند، در لیگ نوزدهم با ارائه نمایش هایی درخشان، تیم خود را به سمت پیروزی و نتایج خوب هدایت کرده و میانداری مطمئن در خط هافبک بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه چند نکته جالب از عملکرد این دو را بررسی می‌کنیم:

* این دو با 25 و 26 بازی ثبات قابل توجهی داشته اند. نوراللهی در تمام بازی های این فصل سرخپوشان فیکس بوده اما کریمی به خاطر دو کارت قرمز ثبت شده در عملکردش، دو دیدار را از دست داده است. با این حال نکته مهم برای او این است که همچون نوراللهی مورد اعتماد ویژه مربیان خود چه در دوره استراماچونی و چه مجیدی، خود به جلب کرده و موقعیت ویژه ای را تجربه می‌کند. (یک بازی غیبت نوراللهی در بازی با سپاهان اتفاق افتاد که با رای کمیته انضباطی 3-0 شد)

* علی کریمی از نظر گلزنی و گلسازی عملکرد بهتری را داشته است. او 4 گل زده و 4 پاس گل داده که تاثیرگذاری روی 8 گل در تیمی چون استقلال برای یک هافبک دفاعی آمار قابل توجهی محسوب می‌شود. نوراللهی اما با یک پاس گل و سه گل به اندازه نصف کریمی گلسازی کرده اما باید توجه داشت که تاثیر روی خط حمله اولا از روی آمار به طور کامل مشخص نیست و همچنین به وظایف تیمی و فردی فوتبالیست هم مربوط است.

* دقت پاس هر دو بازیکن در طراز عالی است. علی کریمی 84 درصد پاس هایش را به درستی به مقصد رسانده و این عدد برای نوراللهی 85 را نشان می‌دهد تا هافبک شماره هشت پرسپولیسی ها یک قدم بالاتر از ستاره سابق دیناموزاگرب باشد. این دو همچنین در هر بازی تعداد بالایی پاس داده اند.

* علی کریمی ستاره خط هافبک استقلال در دریبل زنی عملکردی بسیار بهتر از نوراللهی دارد و با 14 دریبل بالاتر از او قرار گرفته اما مسئله این است که استایل متفاوت فوتبال احمد نور سبب شده تا کمتر به عنوان بازیکنی دریبل زن باشد. همچنین در سال های اخیر حتی بازیکنان خوش تکنیک پرسپولیس هم بیشتر در قالب تیمی نمایش خود را ارائه کرده اند.

* وضعیت پاس کلیدی این دو بازیکن مثل نرخ پاس صحیح به یکدیگر نزدیک است اما این بار هافبک استقلال گوی سبقت را ربوده و 27-25 از نوراللهی جلوتر است. علی کریمی در تیم استقلال به نوعی نقش بازیساز را دارد و با میانگین بیش از یک پاس کلیدی، نقشی مهم را در موقعیت سازی شاگردان مجیدی ایفا کرده اما نوراللهی هافبک مرکزی با وظیفه انتقال توپ به دو هافبک جلوتر است و بیشتر توپ را از دفاع و هافبک دفاعی به عناصر هجومی می‌رساند.

* در کنش های دفاعی نوراللهی دست بالاتر را دارد. او 76 بار توانسته توپ بازیکنان را قطع کند و در واقع از 76 حمله روی دروازه تیمش جلوگیری کرده و میانگین نزدیک به 3 قطع توپ به ازای هر بازی را دارد. این رقم برای علی کریمی روی عدد 60 باقی مانده اما این دوئل تا انتهای فصل ادامه خواهد داشت.

* نوراللهی تکل بیشتری هم نسبت به علی کریمی زده که البته در میانگین به ازای هر بازی این رقم تقریبا مساوی است. هافبک پرسپولیسی 55 تکل دارد و ستاره آبی ها 51 تکل را به نام خود ثبت کرده.

* نکته مهم درباره نوراللهی این که باوجود وظایف اغلب دفاعی این بازیکن او در 27 بازی فیکس تنها یک کارت زرد گرفته که این اتفاقی بسیار مهم برای این فوتبالیست اهل آزادشهر است. اما کریمی 2 بار اخراج شده و 2 کارت زرد هم دارد.

* پرسپولیس با نوراللهی 20 برد، 3 مساوی و 4 باخت به دست آورده و با 15 کلین شیت بهترین خط دفاعی را دارد. از آن طرف استقلال با علی کریمی 13 برد، 7 مساوی، 5 باخت و 7 کلین شیت ثبت کرده.

* در مجموع این دو بازیکن نمره ای برابر به خود اختصاص داده اند و مهره ای ارزشمند در تیم های سرخابی و لیگ فوتبال ایران به حساب می‌آیند. بازیکنانی که احتاملا برای پوشیدن پیراهن تیم ملی هم با یکدیگر رقابت خواهند داشت./ ورزش سه

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد

آفتاب‌‌نیوز :

با قرار گرفتن دوباره مهرداد محمدی در ترکیب اصلی استقلال و البته مصدومیت دردناک مهدی مهدی‌پور، جواد نکونام ترجیح داده جلال‌الدین ماشاریپوف را یک خط عقب‌تر به میدان بفرستد.

هافبک ازبکستانی استقلال که از ابتدای حضور در ترکیب تیمش توانسته بود با گلزنی حضور در پیراهن آبی را جشن بگیرد، در این بازی‌ها نشان داده می‌تواند در پست هافبک پشت مهاجم و بازیساز تیمش هم به خوبی بازی کند.

ستاره ازبکستانی که آخرین تاثیرگذاری مستقیم او در نتایج استقلال به پاس گل برابر استقلال خوزستان برمی‌گردد، امیدوار است در این پست هم بتواند از بازی برابر شمس آذر قزوین دوباره تاثیرگذاری مستقیمش را مجسم کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • رضاوند: ۶ بازی و ۶ فینال مانده است
  • نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی
  • استقلال این بازیکن را تا آذر ماه از دست می‌دهد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| نبرد استقلال با غول کش برای حفظ صدر
  • بازیکن محوری استقلال نقش جدیدش را مرور می‌کند!
  • خاطرات خوب و بد مهاجم استقلال از نبرد خاص!
  • پزشک استقلال: خیلی امیدواریم یامگا فصل بعد بازی کند
  • پورعلی: در جدول چشم به جایگاه سپاهان داریم
  • هیئت مدیره استقلال جای گرفتن کیت و بلیت بازی نیست!