Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:59:01 GMT

پادشاه سابق اسپانیا کشورش را ترک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۷۱۱

پادشاه سابق اسپانیا کشورش را ترک می‌کند

پادشاه سابق اسپانیا که به فسادهای جنسی و مالی متعدد متهم است، به پسر بزرگ خود (پادشاه کنونی اسپانیا) اطلاع داده است که تصمیم گرفته از این پس در کشور دیگری زندگی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر رسانه‌ای کاخ سلطنتی اسپانیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خوان کارلوس اول» پادشاه سابق این کشور به پسر خود «فیلیپه ششم» پادشاه فعلی اسپانیا اطلاع داده است که قصد دارد به‌زودی از این کشور خارج شده و در کشور دیگری اقامت گزیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش یک روزنامه سوئیسی اطلاعاتی را درباره اینکه خوان کارلوس در جریان یک قرارداد ساخت قطار سریع‌السیر بین اسپانیا و عربستان 100 میلیون دلار رشوه از ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان دریافت کرده است، فاش کرد و این افشاگری باعث شد که در ماه ژوئن (حدود دو ماه قبل) دادگاه عالی اسپانیا تحقیقاتی را درباره این رسوایی مالی که قبلاً نیز خبرهای در موردش منتشر شده بود، آغاز کند.

رسانه‌های اسپانیایی در سال 2018 محتوای یک گفتگوی صوتی را منتشر کردند که در آن صدای زنی شنیده می‌شد که به گفته کارشناسان، معشوقه پیشین خوان کارلوس بوده است.

در فایل صوتی که رسانه‌های اسپانیایی منتشر کردند، معشوقه سابق خوان کارلوس از رشوه‌خواری و پول‌شویی خوان کارلوس می‌گفت. او اعلام کرد که خوان کارلوس مبلغ کلانی به حساب یکی از اقوامش در سوئیس واریز کرده و به نام این زن املاکی در موناکو و مراکش خریده است.

این زن همچنین فاش کرد که خوان کارلوس از بودجه قراردادی که برای ساخت یک قطار سریع‌السیر میان عربستان و اسپانیا امضا شده بود، برداشت کرده است.

خوان کارلوس اول در سال 2014 به‌منظور حفظ آبروی خاندان سلطنتی از دست رسوایی‌های متعدد جنسی و مالی به نفع پسرش از تاج و تخت کناره‌گیری کرد.

تظاهرات معترضان علیه پادشاه اسپانیا در بارسلونارسوایی تازه برای خاندان سلطنتی اسپانیا؛ پدر پادشاه به پول‌شویی متهم شد

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "اسپانیا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "اسپانیا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۲ شرط آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه/امید به توافق تسلیحاتی با مسکو و پکن ۳ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۴ لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله ۵ عطوان برررسی کرد: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان ۶ تثبیت وضعیت شیوع کرونا در روسیه و ایمنی واکسن‌های روسی ۷ علاقه‌مندی ۲۰ کشور جهان به واکسن روسیه علیه کرونا ۸ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است مهمترین اخبار بین الملل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ مصاحبه| مدیر موسسه بین المللی تحقیقات صلح: بیماری‌های واگیردار بیشتری مثل کرونا در راه است افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر مصاحبه| تحلیلگر غربی: اقتصاد در حال انفجار و سوء مدیریت ترامپ طوفانی برای انتخابات آمریکا است مهمترین اخبار تسنیم بستری ۶۶۲ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت/ پیش‌‌بینی کاهش شیب بیماری در ۱۰ روز آینده وزیر بهداشت: کنکور در موعد مقرر برگزار می‌شود گزارش تسنیم|هزینه طناب‌کشی‌های سیاسی از جیب ملت/ ماجرای ملک جماران ریاست‌جمهوری به کجا رسید؟ سفیر ایران در چین: پتانسیل فراوانی برای همکاری با چین در حوزه هوافضا وجود دارد لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار اسپانیا اخبار اسپانیا پادشاه سابق خوان کارلوس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هند، از بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» در ایران به کشورش خبر داد.

به گزارش مشرق، «راندهیر جایسوال» (Randhir Jaiswal) سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد امروز خانم «آن تسا جوزف» یکی از خدمه‌های کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» (MSC Aries) به کشورش بازگشت.

سفارت هند در ایران با حمایت مقامات ایرانی، بازگشت این خدمه کشتی را تسهیل کرد. البته ماموریت برای اطمینان از سلامت ۱۶ خدمه باقی‌مانده با طرف ایرانی ادامه دارد و تماس‌ها برقرار است.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند اخیرا در گفت‌وگو با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف‌شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شده بود.

امیرعبداللهیان نیز در این خصوص گفت: ما در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف‌شده هستیم و به‌زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه شنبه گذشته کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج‌فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که این کشتی باری با نام «ام‌اس‌سی‌ آریز» (MSC Aries) با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • شاید گولسیانی تا پایان لیگ با پرسپولیس بماند
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • شانس بالای رافا مارکز برای جانشینی ژاوی با حمایت خوان لاپورتا!
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • دختر لوئیز انریکه با هم تیمی فران تورس وارد رابطه شد
  • سقط جنین در جنوب غرب خوزستان کاهش می یابد