Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@14:15:32 GMT

راهنمای مقابله با ویروس‌های باج‌گیر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۷۲۱

راهنمای مقابله با ویروس‌های باج‌گیر

بدافزار‌های باج‌گیر یا باج‌افزار‌ها برنامه‌هایی هستند که جلوی دسترسی کاربران به سیستم را گرفته و برای برقرار کردن مجدد، دسترسی درخواست پول می‌کنند. کاربران فضای مجازی نادانسته از طریق بدافزار‌های آلوده، مانند دانلود نرم‌افزار‌های کرک شده، بازی‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند که یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها دریافت نرم‌افزار‌ها از منابع معتبر و رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً در مناسبت‌های خاص از طرف افراد نامعلوم که دارای هویت مجهول هستند و نفوذگر نامیده می‌شوند، با هدف سرقت اطلاعات محرمانه از طریق پست الکترونیک و شبکه‌های اجتماعی لینک، ایمیل و فایل آلوده ارسال و با مهندسی اجتماعی از دریافت‌کننده پیام می‌خواهند تا روی آن کلیک کنند و به‌راحتی با اطلاعات به‌دست‌آمده اقدام به اخاذی می‌کنند.

آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزار‌ها و باج‌افزار‌ها باعث از بین رفتن و یا گرو گرفتن اطلاعات مهم ذخیره‌شده در سیستم‌ها از سوی هکر‌ها می‌شود. قربانیان فضای مجازی با بی‌توجهی از طریق باز کردن پیوست ایمیل‌های اسپم یا لینک‌های درون آن‌ها، باز کردن فایل‌های دانلود شده آلوده از سایت‌های نامعتبر یا کلیک روی لینک‌های مخرب، از طریق توزیع تبلیغات آلوده، آلودگی از طریق هک و نفوذ به سیستم‌ها؛ به خصوص سیستم‌هایی که آسیب‌پذیری آن‌ها وصله نشده است، مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند.

از این رو پلیس فتا با اشاره به رایج‌ترین روش‌های آلوده شدن توسط باج‌افزار‌ها هشدار می‌دهد که لازم است از دریافت فایل‌های اجرایی در شبکه‌های اجتماعی و اجرای فایل‌های ناشناخته و مشکوک پرهیز شود، زیرا ممکن است فایل دریافتی تحت عنوان کلیپ، عکس متناقض از پسوند عکس و کلیپ باشد که باید از طریق آنتی‌ویروس شناسایی و پاک شود.

همچنین لازم است همواره به اخطار‌های احتمالی مرورگر و تجهیزات الکترونیکی خود توجه کرده و با دقت ویژه داشتن در به‌روزرسانی سیستم عامل و آنتی‌ویروس کامپیوتر و گوشی تلفن همراه، تجهیزات خود را از ورود نفوذگران مصون بدارید. پشتیبان‌گیری از اطلاعات ذخیره‌شده به‌صورت دوره‌ای و نگهداری این اطلاعات پشتیبان در حافظه‌های جداگانه بهترین راه برای جلوگیری از بین رفتن آن‌ها توسط بدافزار‌ها و یا گرو گرفتن آن‌ها از سوی باج افزارهاست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آنتی ویروس ویروس کامپیوتر بدافزار باج افزار سبک زندگی پارسی خبر بدافزار ها باج افزار سیستم ها افزار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند

به گزارش خبرآنلاین این رخداد افت محسوس سهم عرضه‌ آپارتمان‌های چندساله و میانسال به بازار فروش است. روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:در مقابل اما، بخش عمده‌ای از فایل‌هایی که این روزها به بازار مسکن مناطق مختلف شهر تهران عرضه شده است فایل‌های مربوط به فروش آپارتمان‌های مسن یعنی واحدهای با عمربنای ۱۵ سال و بیشتر است.

تحقیقات میدانی از بازار معاملات مسکن دو منطقه مصرفی و پرتقاضای شهر تهران یعنی مناطق ۴ و ۵ تهران این موضوع را تایید می‌کند. منطقه ۵ شهر تهران با سهم ۱۵ درصدی از معاملات خرید آپارتمان پرتقاضاترین و پرمعامله‌ترین منطقه بازار مسکن پایتخت است و منطقه ۴ نیز در فهرست چهار منطقه اول پرتقاضا و پرمعامله پایتخت قرار دارد.

اظهارات فعالان بازار مسکن در این دو منطقه نشان می‌دهد هم‌اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ درصد موجودی فایل‌های فروش در بازار مسکن مربوط به آپارتمان‌های پیر یا واحدهای مسکونی با عمربنای ۱۵ سال و بالاتر است. این در حالی است که سهم موجودی فایل‌های فروش آپارتمان‌های میانسال، بسته به محله‌ای که در آن واقع شده‌اند به طور متوسط بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. فایل‌های فروش آپارتمان‌های نوساز و کم‌سن (با عمربنای حداکثر ۵ سال) نیز به طور میانگین سهمی ۱۵ تا ۲۰ درصدی از بازار عرضه آپارتمان دارند. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894869

دیگر خبرها

  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • چگونه نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کار راه اندازی کنیم؟
  • اطلاعات حساس در سیستم‌های اسرائیل هک شد
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند
  • اختلال پردازش شنوایی کودکان قابل درمان است؟