Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توئیتر به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از پیمان‌های دوجانبه و بین‌المللی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این پیام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: «در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم.»

اولیانوف در ادامه اضافه کرد: «این آمریکا است که یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد. واشنگتن به پایبندی به تعهدات قانونی خود حساسیت دارد.»

معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه یکی از چند توافقی است که با خروج از آمریکا از آن فروپاشید.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه  بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

یکی دیگر از توافقنامه‌های بین‌المللی مهمی که دولت ترامپ به طور یکجانبه از آن خارج شد،‌ برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته‌ای با ایران است.

ترامپ اردیبهشت 1397 با خروج از برجام مدعی شد که به دنبال دستیابی به توافقی بهتر با ایران است و در همین راستا کارزار فشار حداکثری را علیه ایران آغاز کرد.

با وجود گذشت بیش از دو سال از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران،‌ واشنگتن هنوز به هدف خود از این کارزار دست نیافته و به اذعان مقامات ارشد آمریکایی این کارزار در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ روسیه واشنگتن دیپلمات روس میخائیل اولیانوف برجام توافقنامه ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی امروز با حضور دکتر علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

بنا بر اعلام نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، در این اجلاس،‌ دبیران شورای امنیت، مشاوران امنیت ملی، معاونان نخست وزیر، روسای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ۱۰۶ کشور جهان حضور داشتند.

در اجلاس سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی ( تهدیدها و فرصت ها)» ، «حفظ هویت ملی و ارزش های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی»، «همکاری های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» و «مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی» برگزار شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی، فناوری های پیشرفته، امنیت اطلاعات و مقابله با چالش های جدید و انرژی هسته ای نیز برپا شده بود.

کد خبر 847098 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و روسیه

دیگر خبرها

  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟