Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:26:11 GMT

حفاظت از محیط‌ زیست باید در رفتار مردم نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۷۹۳

حفاظت از محیط‌ زیست باید در رفتار مردم نهادینه شود

مهرداد فتحی بیرانوند روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان افزود: حفاظت از محیط زیست مرتبط با تمام زیستمندان است و باید فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در فرهنگ و رفتار مردم نهادینه شود  چراکه که محیط زییست بر زندگی تمام افراد و زیستمندان تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی و حساسیت مردم بر لزوم حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: همگامی و همراهی مردم در رعایت این مهم اصلی انکار ناپذیر است  و در این راستا حضور مردم بسیار تاثیرگذارتر از دستگاه های اجرایی با اعتبارات محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی بیرانوند با اشاره بر نقش چشمگیر رسانه در آگاهی و فرهنگسازی لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: رسانه یار دوازدهم سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه سربازان خط مقدم جبهه محیط زیست محیط بانان هستند، افزود: تعداد پاسگاه های محیط بانی این استان در دولت تدبیر و امید ۱.۵ برابر شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند  با بیان اینکه اکنون ۱۷ پاسگاه محیط بانی در لرستان فعال است و چهار پاسگاه نیز به زودی در استان بهره برداری می شود، اظهار داشت: قبل از دولت تدبیر و امید فقط هفت پاشگاه محیط بانی در این استان وجود داشت.
به گفته وی احداث پاسگاه محیط بانی در دولت تدبیر و امید در این استان رکورد بی نظیری داشته است.
فتحی بیرانوند ادامه داد: اکنون چهار پاسگاه محیط بانی در نورآباد، سلسله، بیشه دالان و شول آباد در سطح استان در دست اقدام است که به زودی به ظرفیت حفاظت از تنوع زیستی استان افزوده می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تاکید کرد: ظرفیت احداث پاسگاه در دولت تدبیر و امید در سطح کشور بی نظیر است چرا که در این مدت ۱۴ پاسگاه در استان احداث شده است.
وی گفت: پاسگاه محیط بانی چهار شاخ نورآباد در ساختمانی ۲ طبقه با مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال نیز به منظور حفاظت و حراست از حیات وحش منطقه و ارتقاء سطح حفاظتی احداث و به بهره برداری می رسد.

 به گفته وی مجموع زیربنای ۱۰ پاسگاه محیط بانی موجود در طول ۴۵ سال پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید ۷۹۰ متر مربع بوده که برخی از این مستحدثات نیز بصورت ساختمان های مستعمل واگذار شده برخی از نهاد های دولتی و برخی دیگر با کیفیت پائین و غیر استاندارد بنا شده است .

فتحی بیرانوند ادامه داد: اما از ابتدای دولت تدبیر و امید و در سال ۱۳۹۳ با تدوین یک برنامه عملیاتی جهت برطرف نمودن شکاف های حفاظتی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در سطح استان، احداث ۱۲ پاسگاه محیط بانی  در دستور کار قرار گرفت . 

وی با اشاره به عنایت دولت تدبیر و امید در حفظ و حراست محیط زیست استان ادامه داد: احداث ساختمان آزمایشگاه و مرکز ملی پایش استان با زیربنای یک هزار و ۴۵۰ متر مربع ، احداث مرکزآمادگی جسمانی محیط بانان با زیربنای ۱۵۰ متر مربع ، احداث سایت آبشخور حیات وحش با وسعت ۶ هزار متر مربع و به ثمر رساندن بسیاری از پروژه های آبرسانی ، برق رسانی و گاز رسانی به مراکز تحت مدیریت این اداره کل و تجهیز ادارات و پاسگاه های محیط بانی از دیگر اقدامات این دولت است.

وی افزود:‌ لرستان در قلب  زاگرس واقع شده و نقش مهمی در اکوسیستم این منطقه  دارد به نحوی که از مجموع ۶ میلیون هکتار جنگل‌های زاگرس ۱.۲ میلیون هکتار آن در این استان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خرم آباد لرستان سازمان حفاظت محیط زیست خرم آباد لرستان حفاظت از محیط زیست دولت تدبیر و امید پاسگاه محیط بانی حفاظت محیط زیست فتحی بیرانوند محیط بانی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰٪ افزایش یافته است .

حجت آذریار افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است .

وی  بیان کرد : بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این اب ها  در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست