Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ادعا کرد که اسلام آباد تمامی تلاش خود را برای ممانعت از بروز درگیری مستقیم میان ایران و عربستان به کار گرفته و موفق نیز شده است.

او به شبکه الجزیره گفت که میانجیگری پاکستان میان تهران و ریاض همچنان ادامه دارد و این واسطه‌گری پیشرفت آهسته‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان در ادامه تأکید کرد: «بدترین سناریو برای منطقه بروز درگیری مستقیم مسلحانه میان ایران و عربستان است.» او در خصوص ترکیه نیز گفت که اسلام آباد خواهان توسعه همکاری‌های اقتصادی با ترکیه و بهبود روابط دو جانبه است.

عمران خان همچنین در خصوص جنگ یمن نیز گفت که در این کشور یک «فاجعه انسانی» در حال وقوع است و پاکستان برای صلح در یمن تلاش کرده است. او تأکید کرد که یمن در معرض نابودی و تخریب کامل قرار دارد.

نخست‌وزیر پاکستان به گفت‌وگوهای صلح در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که برخی طرف‌ها برای شکست این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند؛ چرا که به گفته وی با منافعشان در تعارض است.

عمران خان در ادامه به بحران مسلمانان هند پرداخت و گفت: «اتفاقاتی که برای مسلمانان هند می‌افتد، همانند نسل‌کشی یهودیان در دوران آلمان نازی است.»

شبکه الجزیره مشروح این گفت‌وگو را متعقابا منتشر خواهد کرد.

نخست‌وزیر پاکستان برای حل اختلافات فیمابین ایران و عربستان در طول سال گذشته به تهران و چندین بار نیز به ریاض سفر کرده است. وی در سفرش به تهران اعلام کرد که طرح برقراری صلح میان ایران و عربستان ابتکار خود او بوده است.

عمران خان تاکید کرده بود که اسلام‌آباد می‌تواند به عنوان پلی میان تهران و ریاض عمل کند و انجام مذاکرات را برای این دو کشور ساده‌تر سازد. پاکستان به دلیل داشتن روابط استراتژیک نزدیک با عربستان و همسایگی با ایران، نگران است که بروز هرگونه درگیری بین این دو کشور، پیامدهای جدی برای پاکستان و دیگر کشورهای منطقه در پی داشته باشد.

کد خبر 537104 برچسب‌ها ایران و عربستان عمران خان - پاکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان عمران خان پاکستان ایران و عربستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران

پنجاه و سومین جلسه مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۱۷ با حضور حجت الاسلام آقامیری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلات منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ پروژه‌های عظیمی دارد، گفت: بودجه ویژه‌ای برای طرح‌های عمرانی و اجرایی این منطقه برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است، ضمن اینکه نظام مسائل محلات در کمیته عمران شورای شهر در حال تدوین است و پروژه‌های عمرانی را به صورت محله‌ای تفکیک کردیم تا بتوانیم به صورت کامل مشکلات محلات را پیگیری و رفع کنیم.


آقامیری تصریح کرد: شهروندان می‌توانند مشکلات و مسائل محلات خود را به صورت مکتوب به اینجانب و همکارانم تحویل دهند و با توجه به ارائه مسائل و مشکلات محلات کارشناسان شورای شهر در مناطق حضور می‌یابند و ضمن بررسی پیگیر مشکلات شهروندان شریف منطقه خواهیم بود.


وی گفت: روز گذشته همراه با آقای سیفی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) بازدید کردیم که ان شاءالله با برطرف کردن برخی موارد، در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان