Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:38:36 GMT

احیای رودخانه‌های رشت از آرزوهای مردم شهر ما

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۲۹۰۵

احیای رودخانه‌های رشت از آرزوهای مردم شهر ما

ایسنا/گیلان عضو شورای شهر رشت گفت: نجات رودخانه های رشت از آلودگی آرزوی مردم شهر است.

اسماعیل حاجی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام ریاستش در شورای شهر رشت، افزود: مسئولیت ها مقطعی است، پس مدام یادآوری کنیم که ما فقط باید خدمتگزار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه  انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از جمله پروژه های بزرگی است که اتمام آن به کاهش ترافیک شهر کمک می کند، خاطرنشان کرد: زیرگذر شهرداری رشت پروژه مهم دیگری است که چهار بانده بودن آن منتفی شد اما دو بانده شدن آن قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه نجات رودخانه های رشت آرزوی دیرینه مردم این شهر است، ادامه داد:  ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از پروژه های مهم این شهر است که از جنوب شهر شروع شده و ۶ کیلومتر آن انجام شده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه جنوب شهر که پروژه مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست شهر است هم اکنون در حال ساخت است و ۲۴ میلیارد تومان نیاز دارد که به اتمام برسد. برای تحقق این امر دستگاه‌های مربوطه را در گیر این کار کردیم.  

وی تصریح کرد: ساختمان ساعت و خانه میرزا خلیل رفیع  نیز بازسازی آن مصوب شد و اعتبار لازم نیز اختصاص یافت.

وی در ادامه از اتصال شرق رشت به غرب شهر که معروف به پروژه "ژ۵" است اشاره کرد و گفت:  اکنون طراحی و فراخوان دو مرحله این پروژه  تمام شده است در مورد پروژه گیل لند که فعلا متوقف است و دنبال رفع مشکل آن هستم.

حاجی پور خاطرنشان کرد: آبنمای موزیکال شهر تا دو سه ماه آینده راه اندازی می شود تا پولی که برای احداث آن صرف شده خاک نخورد.

وی افزود: در خصوص مشکلات ساخت زمین های نسقی نیز چندین جلسه با استاندار و دیگر دستگاههای مربوط تشکیل شد تا موانع برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: وقوع بارندگی شدید موجب آبگرفتی و وقوع سیلاب در برخی نقاط شهر و مناطق کوهستانی شده که انجام تدابیر ایمنی لازم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در دیدار از مسیرهای سیلاب و رودخانه‌های کاشان، اظهار کرد: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ظهر امروز و ادامه  آن تا اواسط روز آینده، لازم است تا مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیدا خودداری نمایند.

وی افزود: روستاهای خرمدشت،چالقره، خنب، جزه، دره، یزد آباد، لتحر، بلوار امام رضا(ع)، بلوار الهیه و میدان شهیدان زارع مجرد توسط عوامل آتش نشانی در حال جمع‌آوری سیلاب و هدایت به سمت رودخانه‌های فصلی هستند.

سرپرست فرمانداری کاشان تاکید کرد: با توجه به شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد که لازم است مردم از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه‌خیز خودداری کنند.

وی گفت: گروه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان  درحال امدادرسانی در مناطق آب گرفته هستند و آسیب وارده پس از ارزیابی گزارش خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟ خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور

دیگر خبرها

  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • تصویری از عبور مردم از عرض رودخانه سدیج به دلیل نبود پل
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است