Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود باهنر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به میزبانی استانداری بابیان اینکه در سال گذشته چهار هزار و ۴۶۱ نفر در استان روانه زندان شدند، گفت: از میزان جمعیت زندانیان، ۹۶ درصد مرد و چهار درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بیشترین گروه سنی که در استان سمنان روانه زندان می‌شوند، جوان هستند، افزود: فقدان کانون اصلاح تربیتی در زندان‌های استان یک چالش اساسی است که باید برای رفع این چالش اقدام‌های لازم انجام شود.

آزادسازی ۸۰۰ زندانی در استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان بابیان اینکه استاندار سمنان و دستگاه قضائی، در یک سال گذشته با اجرای طرح‌های کاربردی و برنامه‌ریزی‌های اصولی در کاهش آمار زندانیان در استان نقش غیرقابل‌انکاری داشته‌اند، ابراز کرد: جابجایی زندان مرکزی سمنان به بیرون شهر از اقدام‌های ماندگار مسئولان ارشد استان است که در کاهش آسیب‌های اجتماعی، امنیتی و بهداشتی بسیار تأثیرگذار است.

باهنر با اشاره به برگزاری برنامه عفو زندانیان به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: در این آئین ۸۰۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه طلاق و اعتیاد از آسیب‌های مهم اجتماعی در جامعه هستند،تصریح کرد: بر اساس آمار ۲۹۰ نفر از زندانیان استان در سال ۹۸ بی‌سواد بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان گفت: راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در زندان‌ها و حمایت از خانواده‌های زندانیان به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب اجتماعی جوانان زندانی قوه قضائیه استان سمنان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن برای آزادی زندانیان آمریکایی در افغانستان کاری انجام نداده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت «رایان کوربت» شهروند آمریکایی که در افغانستان زندانی است باید هرچه زودتر آزاد شود.

وی افزود دولت جو بایدن برای آزادی کوربت کاری انجام نداده است و از نادیده گرفتن درخواست ملاقات با خانواده این زندانی نیز دست بردارد.

گفته می‌شود رایان کوربت تبعه آمریکایی به اتهام جاسوسی برای واشنگتن در بازداشت حکومت طالبان است.

العربیه پیش از این گزارش داده بود کوربت 10 آگوست سال 2022 چند روز پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه دیپلماتیک کابل بازداشت شده بود.

رسانه عربستانی: آخرین زندانی افغان در گوانتانامو امروز با زندانی آمریکایی مبادله می‌شودآزادی دو عضو طالبان با گذشت بیش از 20 سال از زندان آمریکاآمریکا: بازداشت شهروندان ما توسط طالبان قابل تحمل نیست

شمار زندانیان آمریکایی در افغانستان مشخص نیست، اما چندی قبل «حبیب‌الله بدر» معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان شمار زندانیان خارجی در زندان‌های طالبان را 25 نفر اعلام کرده بود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود آزادی شهروندان آمریکایی در افغانستان از اولویت‌های کاری واشنگتن است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر به مرخصی رفتند
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان