Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسم یک بیماری التهابی مزمن با حملات انسدادی مجاری تنفسی است که ممکن است در هر سنی بروز کند و اغلب در خانواده‌هایی با سابقه فامیلی رخ می‌دهد. این بیماری مسری نیست و حملات ناگهانی ناشی از آن با شدت‌های متفاوت، ممکن است رخ دهد. آسم درمان قطعی ندارد و فقط می‌توان از پیشرفت و شروع حملات آن جلوگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ لازم است یکسری تمهیداتی برای کنترل بیماری آسم به‌کار برد که رعایت این نکات در مورد محل سکونت و منزل افراد مبتلا به آسم از مهم‌ترین بخش‌های کنترل این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل تابستان با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان معمولا دوره اسباب‌کشی و تغییر واحدهای مسکونی شروع می‌شود.

برای جلوگیری از آلودگی به کرونا و در عین حال کنترل و ممانعت از حملات آسم یک‌سری تمهیداتی قبل از سکونت در منزل جدید مورد نیاز است.بهتر است بخش‌هایی از خانه که مستعد آلودگی با کروناویروس است، از جمله آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی قبل از سکونت با مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده‌های مناسب تمیز شود تا بقایای مواد آلوده از محیط حذف گردد.

از طرف دیگر باید فرصت کافی داده شود تا مواد محرک و شوینده‌های شیمیایی استفاده‌شده از محیط پاک شوند تا افراد مبتلا به آسم دچار تحریک مجاری هوایی نشوند.اگر از افشانه‌های خوشبوکننده، بوگیر، حشره‌کش، سفیدکننده، جرم‌گیر، پودرهای لباسشویی آنزیم‌دار و براق‌کننده‌ها استفاده شده حتما تهویه مناسب به‌کار برده‌شده و بقایای این مواد از محیط حذف شود.در مکان‌های مرطوب منزل از جمله سرویس‌های بهداشتی و پشت کابینت‌های آشپزخانه و نیز گلدان‌ها احتمال رشد قارچ و کپک وجود دارد که از محرک‌های مهم آسم بوده و قبل از سکونت افراد حتما بایدبه رفع آن پرداخته شود.

اگر آثار نگهداری حیوانات خانگی مثل گربه و سگ در منزل وجود دارد باید به‌دقت تمیز شود تا با حذف این باقیمانده‌ها، مو و پشم حیوانات باعث تشدید حملات آسم نشود.همچنین اگر رنگ‌کاری جدیدی صورت گرفته یا نقاشی داخل ساختمان انجام شده، لازم است حتما با تهویه مناسب، بو و مواد شیمیایی موجوددر هوا خارج شده و پس از خشک‌ شدن کامل سکونت صورت گیرد.در نهایت در صورت مشاهده هرگونه آثار تشدید علائم آسم حتما با پزشک مشورت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسباب کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری فردی سودجو و کشف ۶۸ سکه با قدمت تاریخی مربوط به دوره اشکانی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، فرهاد آراوند اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت فردی سودجو در امر خرید و فروش عتیقه‌جات، مأموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با کنترل تردد فرد مورد نظر و اقدامات تخصصی از قصد وی برای فروش تعدادی سکه قدیمی در شهرستان شیراز مطلع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا تصریح کرد: مأموران پلیس پس از تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که متهم در یک مسافرخانه سکونت دارد و با اخذ نیابت قضائی وی را دستگیر و به مقر پلیس دلالت دادند.

آراوند با اشاره به اینکه در بازرسی از محل سکونت متهم ۶۸ عدد سکه مربوط به دوره اشکانی کشف شد، خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش اموال مکشوفه ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کد خبر 747273

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سکانس‌هایی از فیلم لوپتو
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب