Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:38:01 GMT

ضرورت مطالعه عسل لرستان از تولید تا بازار فروش

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۰۴۶

ضرورت مطالعه عسل لرستان از تولید تا بازار فروش

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به دلیل اهمیت عسل لرستان مطالعه در خصوص افزایش تولید عسل، برندسازی، کیفیت، بسته‌بندی همچنین افزایش فرآورده‌های عسل ضروری است.

اسفندیار حسنی مقدم در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان که ۱۲ مردادماه صورت گرفت با اشاره به اهمیت راه‌اندازی خوشه عسل، اظهار کرد: لرستان به دلیل زیرساخت‌های لازم از ظرفیت مناسبی برای پرورش زنبورعسل برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه به خوشه عسل می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی، درآمدزایی قابل توجهی هم به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: مشکل ما نه در استان بلکه در بخش‌های دیگر از کشور جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است و می‌توان گفت همین موضوع توسعه‌نیافتگی استان را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان تولید عسل در استان افزود: در سال جاری ٢٧٢٤ تن عسل از حدود ٣٠٠ هزار کندوی عسل در استان تولید شده است، همچنین ۳۱۰۰ بهره‌بردار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

حسنی مقدم در این دیدار بر مطالعه و راهکارهای افزایش تولید عسل، افزایش کیفیت، بسته‌بندی، برندسازی و افزایش فرآورده‌های عسل لرستان تأکید و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف هم‌افزایی جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و بهره‌برداران ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: در جلسات و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه صنعت عسل از نگاه منطقه‌ای پرهیز و به‌جای آن عسل لرستان به کشور و جهان معرفی شود؛ همچنین ظرفیت مراتع کشور برای افزایش میزان تولید عسل نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

بختیار رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی نیز در این دیدار اظهار کرد: این شرکت دو وظیفه اصلی بر عهده دارد یکی شهرک‌سازی جهت کارگاه‌ها و صنایع به‌منظور جلوگیری از پراکندگی آن‌ها و دیگری حمایت از صنایع کوچکی است که زیر ۵۰ نفر اشتغال دارند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل یونیدو ما به‌عنوان سازمان کارگزار جهت انجام کارهای پژوهشی در زمینه عسل احتیاج به حمایت مادی و معنوی سازمان پشتیبان که در خوشه عسل سازمان جهاد کشاورزی است، داریم و طی این پژوهش هدف این است که در یک بازه زمانی سه‌ساله تولید، کیفیت، صادرات و ... عسل رشد پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي شرکت شهرک های صنعتی شرکت شهرکهای کشاورزی عسل سازمان جهاد کشاورزی عسل لرستان تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • فروش ویژه 3 نهال گردو چندلر، فرنور و پکان 12 تنی با مجوز جهاد کشاورزی از کرج
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود