Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@17:43:46 GMT

تصمیم قطعی در مورد کنکور گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۲۸۱

تصمیم قطعی در مورد کنکور گرفته شد

به گزارش صدای ایران، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درباره نتیجه جلسه مشترک با وزارت علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت بهداشت گفت: در جلسه امروز با حضور دکتر غلامی وزیر علوم و دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش و برخی نمایندگان مجلس مقرر شد کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد رأس موعد مقرر برگزار شود.
وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته تخصصی برای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه تر از آزمون دکتری تشکیل شود تا برای برگزاری آزمون‌های سراسری با سختگیری بیشتری اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای کمیسیون آموزش و بهداشت و کمیسیون اجتماعی در کنار همکارانم در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل‌ها را مرور می‌کنند.
نمکی افزود: سه مرحله برای کنکور وجود دارد یکی ورود داوطلبان به حوزه‌های کنکور، یک مرحله در داخل حوزه‌های کنکور و مرحله دیگر بازگشت به منزل که باید برای این مراحل پروتکل‌های سختگیرانه ای اجرا شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: قرار شد که در مناطق مختلف پروتکل‌های بهداشتی تغییر کند. دکتر شهریاری مثالی را از سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه گرمسیری عنوان کرد. قطعاً در چنین شرایط و اوضاع که آب و هوای متفاوت باید فاصله‌ها و پروتکل‌ها را متفاوت ببینیم.
وی افزود: قرار شد فضای اشغال هر سالن و یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد. فاصله گذاری ها حداقل ۲ متر باشد. قرار شد داوطلب یا دانش آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت جداگانه ما برای آنها تهیه کنیم و به آنها تحویل دهیم. ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب برای چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که همکاری می‌کنیم.
نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیرند.
وی گفت: قرار شد در رشته‌هایی که داوطلبان کمتری دارد و می‌توانیم بار آن را از تعداد شرکت کنندگان کم کنیم، دوستان در سازمان سنجش موضوع را دنبال کنند. مقرر شد که در نهایت با پروتکل‌های بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم اما تضمین را خواهیم داشت که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.
وزیر بهداشت روز گذشته درباره کنکور سراسری در ایام کرونا گفته بود: باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه‌های امتحانی، زمانی که خانواده‌ها پشت در حوزه‌ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم. پیشنهاد بنده این است که ساز و کار مدیریت برگزاری کنکور سراسری باز تعریف شود و جلسه کارشناسی مبسوط تری در این زمینه فردا برگزار شود چون هیچکس راضی به لطمه وارد شدن به مردم نیست.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کنکور 98 آزمون ارشد تصمیم قطعی صدای ایران نمکی وزیر بهداشت پروتکل ها حوزه ها قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: حق الزحمه کار دانشجویی دانشجویان سال آخر پرستاری از ساعتی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز حق الزحمه ساعتی ۳۵ هزار تومان تصویب شده است.

وی افزود: این افزایش به پیشنهاد معاونت پرستاری و با تصویب هیأت امنای مشترک وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل خود، ضمن کسب تجربه عملی، بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز از طریق کار دانشجویی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی، گامی مثبت در جهت حمایت و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند آنان در عرصه سلامت کشور به شمار می‌رود.

عبادی گفت: توجه به دانشجویان، انگیزه و روحیه آنان را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارتقا خواهد داد و به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • تصمیم قطعی گواردیولا؛ منچسترسیتی به سراغ جمال موسیالا می‌رود
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت