Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون دادستان تهران ضمن بررسی روند بازگشت ارز حاصل از صادرات، از بازگشت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون یورو ارز صادراتی با پیگیری قوه قضاییه خبر داد. تاریخ انتشار: 23:22 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۵۴۵

خبرگزاری میزان - محمد پسندیده معاون دادستان تهران در گفت و گوی ویژه خبری پیرامون بررسی روند بازگشت ارز حاصل از صادرات و در پاسخ به سوالی که چه تعداد متخلف ارزی به قوه قضاییه معرفی شده اند، با بیان اینکه بانک مرکزی نه‌تنها اختیار بلکه تکلیف دارد اسامی متخلفین ارزی را اعلام عمومی کند، گفت: ۱۲۰۰ فقره پرونده تشکیل شده که برای هزار نفر قرار تامین کیفری صادر گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۴۵ نفر بازداشت شدند و همین امروز در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی چهارده نفر بازداشت شدند که تخلف ارزی صادراتی آن‌ها یک میلیارد یورو است.

معاون دادستان تهران ادامه داد: خیلی از افراد بازداشت شده در محاکم ویژه حکم قطعی گرفتند و در حال تحمل کیفر هستند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار منتشر شده پیرامون ارز حاصل از صادرات را اینجا بخوانید

پسندیده با بیان اینکه قوه قضاییه بعد نظارتی را فراموش نکرده است، بیان داشت: با پیگیری‌های قوه قضاییه و همکاری با بانک مرکزی، بیش از یک میلیارد و دویست میلیون یورو ارز هم در این پرونده‌ها بازگشته است.

وی در مورد دست‌های پنهان حوزه ارز که مورد تاکید رییس قوه قضاییه قرار گرفته است، گفت: دست‌های پنهان فقط در نظام ارزی نیست امروز دست‌های پنهان در واسطه گری کالا‌های سرمایه‌ای نفس نظام اقتصادی را گرفته است.

معاون دادستان تهران ادامه داد: قوه قضاییه یک برخورد نظام‌مند دارد.

پسندیده افزود: قوه قضاییه با اعلام قطره‌چکانی متخلفان موافق نیس.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که در شعب ویژه جرائم اقتصادی رسیدگی می‌شوند مربوط به نظام ارزی کشور است.

معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: اشخاص پشت پرده، پشت کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و شرکت‌های کاغذی قرار گرفته‌اند و شناسایی افراد پشت پرده یکی از اقداماتی است که در قوه قضاییه آغاز شده است؛ بازداشتی‌های امروز از این نوع افراد پشت پرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون دادستان تهران قوه قضاییه معاون دادستان تهران یک میلیارد قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

رئیس قوه قضائیه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، دارنده مدرک کارشناسی ارشد جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تهران، را به‌عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.
 
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.
سوابق قضایی:
شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.
 
رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)
 
رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)
 
رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)
 
رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)
 
قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.
 
وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

tags # اخبار اجتماعی ، قوه قضاییه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟
  • حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • با حکم رئیس قوه قضاییه معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • «حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد