Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اقتصاد آمریکا از ماه آوریل تا ماه ژوئن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۲.۹ درصد افت را تجربه کرده که بدترین رکود برای اقتصاد آمریکا به شمار می‎رود. تاریخ انتشار: 00:15 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۰۹۴

خبرگزاری میزان - دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا می‎گوید «اقتصاد آمریکا از ماه آوریل تا ماه ژوئن نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد افت را تجربه کرده که بدترین رکورد برای اقتصاد این کشور است.»

به گزارش «سی ان ان»، زمینه تجاری در بهار امسال به دلیل تعطیلی‌ها بر سر همه گیری ویروس کرونا متوقف شد و آمریکا پس از یازده سال در رکود فرو رفت که این پایانی برای طولانی‌ترین توسعه اقتصادی در تاریخ آمریکا بود که در عرض پنج ماه اقتصاد آمریکا را زمین گیر کرد.

رکود اقتصادی معمولاً اینگونه تعریف می‌شود، کاهش تولید ناخالص داخلی (که اصلی‌ترین واحد اندازه گیری اقتصادی به حساب می‌آید) برای دو فصل متوالی؛ بین ماه‌های ژانویه و مارس تولید ناخالص داخلی آمریکا ۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رکورد بدترین فصل برای تولید ناخالص داخلی امریکا

بر اثر تعطیلی‌های کرونا در دو فصل گذشته، اقتصاد آمریکا ۳۲.۹ درصد ریزش کرد.

در ماه آوریل، در پی تعطیلی‌ها بیش از بیست میلیون آمریکایی شغل خود را از دست دادند؛ این بیشترین آمار از دست دادن مشاغل در آمریکا طی ۸۰ سال گذشته بوده است؛ درخواست‌های افراد مربوط به مزایای بیمه بیکاری بسیار زیاد شده است.

درحالی که بازار کار آمریکا از زمان بازگشایی ایالت‌های این کشور دوباره در حال بازگشت است، و میلیون‌ها نفر به بازار کاربرگشته اند، اما از ماه فوریه همچنان بازار این کشور با کمبود ۱۵ میلیون شغل رو به رو است.

انتظار می‌رود در هفته بعدی گزارش‎ها حاکی از اضافه شدن ۲ میلیون و سیصدهزار شغل به بازار آمریکا باشد که این امر باعث کاهش نرخ بیکاری به ۱۰.۳ درصد خواهد شد؛ البته این رقم هنوز بالاتر از بدترین دوره بحران مالی آمریکاست.


اقتصاد آمریکا در لبه پرتگاه است، اما این وضعیت برای چه مدتی ادامه دارد؟

رکود اقتصادی مربوط به شیوع همه گیری ویروس کرونا، از رکود بزرگ آمریکا هم شدیدتر است.

رکود بزرگ برای آمریکا دردناک بود، زیرا سال‌ها ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: خسارت کرونا بر اقتصاد آمریکا؛ بحران پشت بحران شوک کرونا به اقتصاد آمریکا

وخیم‌ترین فصل تاکنون

همه گیری ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را از مسیر خارج کرد؛ دومین سه ماهه‌ای که تولید ناخالص داخلی آمریکا با افت مواجه شد، چهار برابر وخیم‌تر از زمان اوج بحران مالی در این کشور بود، زمانی که اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸ با کاهش ۸.۴ درصدی روبه رو شده بود.

میزان تولید ناخالص داخلی سه ماهه به صورت نرخ سالانه بیان می‌شود؛ نرخ سالانه نشان می‌دهد که اگر شرایط موجود برای ۱۲ ماه ادامه یابد، اقتصاد چقدر رشد یا کاهش می‌یابد.

تولید ناخالص داخلی آمریکا در بین ماه آوریل و ژوئن به میزان ۹.۵ درصد یا ۱.۸ تریلیون دلار کاهش یافته است.

بین ماه‌های آوریل و ژوئن سال ۱۹۸۰، اقتصاد آمریکا با کاهش ۸ درصدی به دلیل افزایش قیمت‌های نفت و سیاست محدودکننده پولی برای کنترل تورم، مواجه شد.

در سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸، با کاهش تولید و نرخ بهره بالا در آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم، تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۰ درصد افت کرد.

مشاغل کوچک آمریکا در حال دست و پا زدن

تعطیلی‌های حاصل از همه گیری کرونا در آمریکا در بهار گذشته، بیشتر مردم این کشور را تحت تاثیر قرارداد؛ مدارس و کسب و کار‌ها تعطیل شد و کارمندان به خانه فرستاده شدند.

آمریکایی‌ها در زمان تعطیلی‌ها هزینه‌های کمتری داشتند، زیرا بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده بودند.

هرینه‌های مصرف کنندگان آمریکایی که بزرگترین منبع درآمدی برای آمریکا به شمار می‌رود، به میزان ۳۴.۶ درصد کاهش داشت که می‌توان گفت بیشترین افت در سالیان گذشته بوده است.

«دان زلک» که مالک یک مسافرخانه در پنسیلوانیاست می‌گوید «فکر می‌کند اوضاع تا بهار سال ۲۰۲۱ به حالت عادی بر نمی‌گردد.»

وی در ادامه گفت «نبود توریست به خاطر قرنطینه بر کسب و کار‌های محلی فشار می‌آورد.»

«زلک» افزود «اکثر ما با این واقعیت روبرو شده ایم که این وضعیت حداقل یک سال به طول خواهد انجامید، ولی من در اوایل فکر می‌کردم که این یک رویداد سه ماهه باشد.»

در همین حال، کارگران وابسته به تماس حضوری، از جمله کارگرانی که در رویداد‌ها فعالیت می‌کنند درمورد چگونگی گذر از تابستان سوالاتی در سر دارند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار‌های کوچک باور دارند که دولت آمریکا آنان را فراموش کرده و این در حالی است که کسب و کار‌های بزرگتر شانس بیشتری برای گذر از این بحران دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ تولید ناخالص داخلی اقتصاد آمریکا کسب و کار ها ماه آوریل سال گذشته تعطیلی ها همه گیری سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومترمربع، ۱.۸ درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است و مزیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه‌های اقتصادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور به دلیل موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف، اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی، توانمندی‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

وجود بیش از ۲۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی، برخورداری از صنایع مادر و حلقه‌های واسط کلیدی در تولید کشور، از مهم‌ترین شاخصه‌ها و امتیازات این منطقه برای جذب و بهره‌وری از سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی است.

استان مرکزی با وجود این مزیت‌ها و قابلیت‌ها، به دلیل نداشتن منشوری مشخص و راهبری و خلأ برنامه جامع برای سرمایه‌گذاری خارجی از توفیقات لازم در این بخش محروم مانده است.

تهیه و تدوین نقشه راهبر برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در استان مرکزی از اهمیت خاصی برخوردار است. شناسایی نواحی استراتژیک در استان مرکزی که با برنامه مدیریت آب و محیط زیست و آمایش سرزمین این خطه همخوانی داشته باشد و از پراکندگی و حرکت‌های بدون برنامه در این بخش جلوگیری کند، برای توسعه سرمایه‌گذاری ضروری است.

سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی باید بر مبنای مطالعات علمی متناسب با محیط کسب و کار، تضمین نرخ برگشت سرمایه، اشتغال‌زایی و همخوانی با مزیت‌ها و نیازهای منطقه انجام شود و این سیاست به عنوان محور برنامه توسعه استان مرکزی در بخش خارجی مدنظر قرار گیرد.

شناسایی دقیق ظرفیت‌های استان مرکزی در بخش‌های مختلف و هدف‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید و صادرات کالا و خدمات از راهبردهای اساسی است که بدون آن تقویت سرمایه‌گذاری خارجی در این خطه امکان‌پذیر نیست.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر و تجهیزات ساز و چهارمین قطب صنعتی کشور است. این استان علاوه بر استقرار صنایع پتروشیمی و پالایشگاه در تأمین نیاز کشور در بخش‌های خودروهای ریلی، سازه‌های سنگین صنعتی، پل، ماشین‌آلات راهسازی و معدن، تجهیزات نفت و گاز، دکل‌های انتقال نیرو و ده‌ها کالای دیگر به عنوان مهره کلیدی پیشتاز است.

زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان مرکزی فراهم شود

حسن میرزاخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در اینباره گفت: با توجه به اهداف بنیادین توسعه استان در چهارچوب سند آمایش سرزمین که مبتنی بر حفظ و صیانت از منابع اکولوژیک خلق ثروت و توسعه اقتصادی، ارتقای هویت مکانی، منطقه‌ای و افزایش توان نگهداشت نخبگان توسعه اجتماعی و انسانی و در نهایت تقویت پیوندهای درون و بیرون استانی است، نقش استان مرکزی در تقسیم کار ملی اینگونه تعریف شده است.

وی افزود: استان مرکزی به عنوان قطب فعالیت‌های صنعتی (در حوزه تجهیزات و ماشین آلات نیروگاهی قضائی تجهیزات پزشکی، پتروشیمی، شیمیایی و پالایشگاهی) صنایع تبدیلی، معدن، خدمات فنی و مهندسی در حوزه صنعت صادرات انواع محصولات صنعتی و برخی اقلام کشاورزی باید قطب تولید انرژی‌های تجدید پذیر نقش آفرین باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: در تقسیم کار منطقه‌ای نیز می‌توان به نقشی که برای استان مرکزی تعریف شده به مواردی از قبیل قطب ارائه خدمات ویژه پزشکی در زمینه بیماری‌های سرطان و ناباروری، گردشگری، سلامت و آموزش عالی با رویکرد فنی و مهندسی، قطب خدمات آموزش‌های مهارتی و جوار کارگاهی و در نهایت مرکز لجستیک منطقه‌ای اشاره کرد.

میرزاخانی تصریح کرد: بر این اساس مهمترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه استان در بخش صنعت شامل صنایع فلزی ساخت و تجهیزات ماشین آلات، صنایع پتروشیمی، شیمیایی و پالایشگاهی و نیروگاهی صنایع کانی غیر فلزی وسایل نقلیه موتوری برق و الکترونیک، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و تولید انرژی‌های تجدید پذیر است.

وی گفت: مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه استان در بخش کشاورزی شامل گل و گیاه زینتی، تولیدات دامی (شیر گوشت قرمز و مرغ و تخم مرغ) ماهیان زینتی، محصولات باغی شامل پسته و انار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: در بخش خدمات می‌توان از فعالیت‌هایی همچون ترانزیت و حمل‌ونقل بار و مسافر، خدمات گردشگری بین راهی، آموزش عالی با رویکرد فنی و مهندسی گردشگری سلامت خدمات پزشکی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه بخش خدمات نام برد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین زیرساخت‌ها با توجه به اینکه استان مرکزی در مرکز تبادل انرژی کشور و محور ترانزیتی شمال جنوب و غرب به شرق کشور قرار دارد و از سوی دیگر در تمام شهرستان‌ها دارای شهرک و ناحیه صنعتی است، زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه بخش صنعت البته با تاکید بر صنایع پیشرفته و کم آب‌بر، وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی نیز سیاست کلی استان جایگزینی کشت‌های موجود با فعالیت‌های نوین دارای ارزش افزوده از جمله تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و توسعه صنایع تبدیلی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی در حوزه زیرساخت موجود در بخش خدمات فنی و مهندسی امکانات لازم مهیا است.

استان مرکزی ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنعت دارد

در همین پیوند علی جودکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: در زمینه ساخت پتروشیمی‌ها این ظرفیت در استان مرکزی وجود دارد که مورد نیاز کشور نیز است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساخت، نگهداری و اورهال پتروشیمی‌ها در شرکت ماشین سازی و فرا پتروسازان انرژی وجود دارد، اضافه کرد: در شرکت فرا پتروسازان انرژی ۴۰ شرکت تولیدی استان مرکزی تأمین می‌شود در این شرکت یک هلدینگ تشکیل شده است که می‌تواند کار را به صورت ای‌پی‌سی تحویل بگیرد و آن را به وظایف کوچک‌تر در میان این شرکت‌ها تقسیم کند تا تمام شده کار را به بهره‌بردار یا سفارش دهنده تحویل دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در بخش نوسازی ناوگان ریلی هم ظرفیت دارد و می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، تاکید کرد: شرکت‌های کوچک زیر مجموعه ساخت ماشین، می‌توانند انواع cnc ها را مطابق استانداردهای اروپا تولید کنند.

جودکی ادامه داد: در حوزه نساجی به ویژه در موضوع اقلام بهداشتی هم در بخش بالادستی در حال حاضر تولید پوشک برای کودکان و بزرگسال‌ها در این استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در تولید مت بلون یا در پودر جاذب امکان سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و مدیریت استان به دنبال ایجاد زنجیره تولید است، چراکه معتقدیم در صورتی که بتوانیم زنجیره تولید هر کالایی را در استان داشته باشیم، مزیت‌های آن به بخش صادرات و اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها کمک می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک به صورت ای‌پی‌سی عمل می‌کند، به این صورت که یک زمین به این شرکت تحویل دهند، یک پالایشگاه تحویل خواهد داد و به نوعی می‌توان آن را صنعت، صنعت ساز قلمداد کرد.

جودکی با بیان اینکه شرکت‌های ماشین‌سازی و آذر آب هریک به تنهایی یک شرکت صنعت‌ساز است، ادامه داد: شرکت فراپترو سازان انرژی نیز یک هلدینگ است و هم اینک در صنعت نفت و گاز در حال ساخت مخازن نفت خام جنوب کشور با ظرفیت یک میلیون لیتر به بالا را انجام می‌دهد.

وی افزود: استان مرکزی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پوشک بزرگسالان و ۶۰ درصد پوشک کودکان را تولید می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در تولید آلومینیوم با توجه به آنکه از میزان ظرفیت تولید شمش رتبه سوم کشور است، اما در صنایع پایین‌دستی آلومینیوم رتبه دوم کشور را دارد.

جودکی با بیان اینکه در صنایع ریلی این استان در تولید انواع واگن، تعمیر و نگهداری حوزه ریلی رتبه یک کشور را دارد، اظهار کرد: سال گذشته از ۲۰۰۰ واگن تولید شده در کشور هزار ۴۰۰ مورد آن در استان مرکزی تولید شده است.

مزیت‌ها و موانع پیش‌روی جذب سرمایه‌گذار در استان مرکزی

حمیدرضا مهدی نیا صنعتگر و فعال اقتصادی استان مرکزی هم در این با ره گفت: توسعه اقتصادی هدف اصلی بیشتر کشورها در راستای افزایش رفاه و توانایی‌های اجتماعی- اقتصادی و یکی از مهم‌ترین وظایف پیشروی سیاست گذاران است.

وی افزود: توسعه اقتصادی مجموعه‌ای از برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌هایی است که با هدف بهبود رفاه اقتصادی و کیفیت زندگی افراد جامعه، اجرا می‌شود.

فعال اقتصادی استان مرکزی با بیان اینکه مقوله توسعه از ضروری‌ترین مسائل اقتصادی کشور است، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های ویژه استان مرکزی که در گردش اقتصادی تعیین کننده است وجود معادن متنوع است، این نعمت خدادادی در بسیاری از شهرهای استان به فراوانی وجود دارد.

مهدی‌نیا تصریح کرد: معادن و صنایع وابسته به آن در اشتغال‌زایی، گردش مالی، افزایش تولید و سرمایه را در استان مرکزی ایجاد کرده است و در موضوع صادرات نیز نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه این صنعت و پتانسیل‌های آن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، گفت: بهبود فرآیندها، افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از ماشین‌آلات مدرن نیازمند آموزش‌های ویژه و تخصصی منابع انسانی است تا از این منابع استفاده بهینه شود، بهره‌برداری بهتری صورت گیرد و استفاده ما به صورت خام فروشی نباشد.

صنعتگر و فعال اقتصادی استان مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های استان وجود کارخانه ایرالکو است، وجود انجمن آلومینیوم با حضور تعداد زیادی از واحدهای تولید محصولات آلومینیوم در استان از جمله واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که بین پنج تا ۱۰ میلیون یورو از صادرات فرآورده‌های آلومینیوم در استان را رقم می‌زنند.

مهدی‌نیا با بیان اینکه این صنایع موجب ایجاد اشتغال، خلق ثروت و کمک به رشد فناوری در استان می‌شود، اظهار کرد: با وجود صنعت مادر پتروشیمی و پالایشگاه در استان صنایع بالادستی زیادی در استان فعال است که با تولیدات متنوع محصولات پلیمری، شیمیایی و محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کنند و در صادرات نیز نقش قابل توجهی دارند.

وی اضافه کرد: در شهرک صنعتی دلیجان بیش از ۵۰ شرکت در تولید الیاف و ریسندگی و محصولات عایق از جمله ایزوگام در حال فعالیت بوده و واحدهای کوچک و متوسط بسیار زیادی در سطح استان در حوزه مشتقات نفتی در حال فعالیت است.

این صنعت‌گر تصریح کرد: در حوزه قطعه‌سازی خودرو استان مرکزی دارای مزیت رقابتی است و در سطح کشور حضور فعال دارد. این واحدهای صنعتی تأمین کننده قطعات مورد نیاز ایران خودرو و سایپا به عنوان بزرگترین تولید کنندگان خودرو کشور در حال فعالیت است، بیش از ۷۰ واحد صنعتی با این ویژگی‌ها در سطح استان در حال فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: استان مرکزی و شهرک‌های صنعتی بزرگ آن در شهرستان اراک ساوه و دلیجان با تولیدات متنوع آن یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و نتیجه آن کم بودن نرخ بیکاری در این استان می‌باشد.

مهدی‌نیا ادامه داد: موضوع مهم در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نبود کامل زیرساخت‌ها از جمله زمین، برق، گاز، جاده و آب است، این عوامل به نوعی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران است و در حال حاضر این زیرساخت‌ها در وضعیت ضعیفی قرار دارند و مسئولان مربوطه باید در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایمنا، استان مرکزی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان در صورت تعریف راهبردهای مناسب در تسهیل امور و قوانین و تقویت زیرساخت‌های لازم، توان افزایش طرح‌ها را در سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.

اطلاع‌رسانی دقیق از قابلیت‌های استان مرکزی و مشخص کردن اهداف، نیازها و معرفی بخش‌های اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری خارجی از مهمترین نیازهای این استان است.

تصویب قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در مجلس شورای اسلامی به عنوان پشتیبان قوی این بخش، اقدام ارزشمندی است که باید منتخبان مردم در مجلس آن را مد نظر خود قرار دهند.

به طور مسلم سرمایه گذاری خارجی موجب اصلاح نظام مدیریتی، تبادل تجربیات اقتصادی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین می‌شود بنابراین، باید با برنامه‌های کارآمد موانع موجود برای جذب سرمایه گذاران خارجی را تا حد امکان کم کرد.

در کنار این موارد، نوسانات نرخ ارزی، ضعف زیرساخت‌ها و نبود اقدامات تشویقی برای سرمایه گذاری، کم بودن ابراز تسهیل امور گمرکی از دیگر مشکلات استان مرکزی در مسیر سرمایه گذاری خارجی است که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم و تدوین برنامه جامع عملیاتی است.

اگرچه قانون سرمایه‌گذاری خارجی در اختیار متولیان امر قرار دارد، اما لازم است که برای یک بار موارد این قانون به صورت روشن در وظایف استانی تعریف و طبق راهبردی عملی، امور سرمایه‌گذاری در مناطق و استان‌ها تسهیل شود.

محسن بهرامی؛ خبرگزاری ایمنا

کد خبر 734235

دیگر خبرها

  • پیش بینی تحقق رشد ۵ درصدی اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲
  • اعلام مهم وزیر اقتصاد : رشد اقتصادی به این عدد می‌رسد
  • روایت وزیر اقتصاد از رشد اقتصادی
  • گزیده عملکرد اقتصادی دولت در سال «مهار تورم، رشد تولید» | جدیدترین وضعیت تورم، نرخ بیکاری و تولید را ببینید
  • طعنه تلخ ربیعی به مخالفان برجام
  • طعنه ربیعی به مخالفان برجام: از خدا و دین برای زمین زدن آن استفاده کردید
  • مزیت‌ها و قابلیت‌های استان مرکزی در آینه اقتصاد
  • نرخ بیکاری کردستان در زمستان ۶ درصد کاهش یافت
  • مبارزه بر سر چند هکتار برف
  • ۳ باور غلط اما شایع در اقتصاد ایران