Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس فصل جدید را در حالی آغاز کرد که درون دروازه سرخ ها، با حضور علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ، 2 دروازه‌بانی بودند که این تیم با آنها قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورده بود. آمار و ارقامی که در پایان فصل به لحاظ گل‌های خورده برابر نام پرسپولیس به ثبت رسیده بود از این حکایت داشت که این 2 سنگربان پرسپولیس توانسته‌اند عملکرد خوبی را از خود ارائه داده و در موفقیت فصل قبل سرخ‌ها سهم بزرگی را به خود اختصاص بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ موفقیت‌های گلرهای فصل قبل پرسپولیس در حالی رقم خورد که از همان زمان زمزمه‌هایی در خصوص جدایی احتمالی علیرضا بیرانوند از جمع سرخ‌پوشان به گوش می‌رسید، مساله‌ای که این نگرانی‌ها را برای پرسپولیس و هوادارانش ایجاد کرده بود که با جدایی دروازه‌بان ملی پوش و شماره یک خود، در ادامه از این ناحیه با مشکل روبرو شده و این مساله در نهایت سبب شود که این تیم در اوج رقابت با مدعیان برای تداوم قهرمانی‌هایش درون دروازه، با چالش‌هایی مواجه شود.

پرسپولیس در ابتدای فصل و در حالی که با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی اتوماتیک‌وار توانسته بود سوپرجام را نیز به دست آورد، کار خود را با رادو بیرانوند آغاز کرد. در ابتدای فصل پرسپولیس که حالا همه به این تیم به چشم مدعی شماره یک قهرمانی نگاه می کردند، با قدرت کار خود را آغاز نکرد و این در حالی بود که 3 شکست از 4 باخت این تیم در لیگ برتر تا به امروز در 6 هفته ابتدایی فصل رقم خورد تا برخی نگاه ها به درون دروازه پرسپولیس معطوف شود اما در ادامه این روند نزولی از بین رفت تا بدین ترتیب نگرانی ها از این حیث به حداقل برسد.

دردسر شیرین برای کادرفنی پرسپولیس

پرسپولیس با دروازه‌بان‌هایی که به‌طور متناوب از آنها درون دروازه‌اش استفاده می‌کرد فصل را در شرایطی ادامه داد که کادر فنی سرخ‌ها هر زمان به هر یک از این گلرها برای حراست از دروازه تیم استفاده می‌کرد با عملکرد خوب و قابل قبول او روبرو می‌شد تا بدین ترتیب دردسر شیرینی برای انتخاب شماره یک برای مربیان پرسپولیس به وجود بیاید.

پرسپولیس بدون شماره یک!

کادرفنی سرخ‌ها در این فصل در شرایطی از بیرانوند و رادو درون دروازه این تیم بهره برد که در طول فصل دروازه‌بانی به نام دروازه‌بان شماره یک نداشت و انتخاب گلر برای هر بازی منوط به عملکرد او در طول هفته در تمرینات بود تا بدنی ترتیب حس رقابت و جنگ برای حضور در ترکیب برای هر دو دروازه‌بان تیم وجود داشته باشد، هر چند در مقطعی کوتاه در دوران حضور گابریل کالدرون، علیرضا بیرانوند با مرد آرژانتینی نیمکت هدایت سرخ‌ها، با چالشی روبرو شد اما این مساله خیلی زود رفع و رجوع شد تا سایه ورود حاشیه از این کانال به پرسپولیس، از سر این تیم برداشته شده و آرامش موجود سبب شود تیم با کمترین مشکل از این جهت دوران مهم خود را سپری کرده و بتواند مقطع حساسی را پشت سر بگذارد.

کابوسی به نام جدایی بیرو

در اوایل نیم فصل دوم لیگ برتر و پس از این که پرسپولیس توانست قهرمانی‌اش در نیم فصل را مسجل کند، دوباره ساز جدایی بیرانوند از پرسپولیس کوک و این بار این مساله با جدیت بیشتری از سوی دروازه‌بان اول سرخ‌ها پیگیری شد. هرچند در آن مقطع مسئولان پرسپولیس درصدد بودند بیرو را حداقل تا پایان فصل به ماندن در تیم راضی کنند اما مرغ او یک پا داشت و مقدمات جدایی او از پرسپولیس جدی‌تر از قبل پیگیری شد تا در نهایت پس از مقطعی که به خاطر کرونا و مسدود بودن مرزهای هوایی، امکان خروج او از ایران میسر نشد، بالاخره اتفاقی که پرسپولیسی‌ها دوست نداشتند حداقل تا پایان فصل رخ می داد، اتفاق افتاد و بیرانوند مسافر بلژیک شد تا پرسپولیس بماند و گلری به نام رادو!

ادامه درخشش گلر کروات

 با جدایی قطعی بیرانوند، فضا برای گلر کروات پرسپولیس بیش از پیش باز شد تا این بار و در دوره پساکرونا که خیلی‌ها پیش‌بینی افت و افول تیم گل‌محمدی را داشتند، نگاه‌ها بیش از گذشته به این دروازه‌بان خارجی پرسپولیس معطوف شود. این در حالی بود که رادو این بار هم از آزمون مهمی که پیش روی خود می‌دید، سربلند و موفق بیرون آمد با ثبت کلین شیت‌های پیاپی، سهم ویژه‌ای در موفقیت و تثبیت قهرمانی پرسپولیس در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ داشته باشد.

حالا با حضور رادوشوویچ و حاشیه امنیت خوبی که او درون دروازه پرسپولیس ایجاد کرده خیلی‌ها از او به عنوان گلر شماره یک پرسپولیس برای فصل بعدی این تیم هم یاد می‌کنند.

سعید عزیزیان: رادوشوویچ کاملا حرفه‌ای است

سعید عزیزیان، دروازه‌بان دهه 60 پرسپولیس که اتفاقا سابقه حضور به عنوان مربی دروازه‌بان‌های این تیم را نیز در کارنامه کاری خود دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در واکنش به سوال ما در خصوص وضعیت دروازه‌بان‌های پرسپولیس در لیگ نوزدهم می‌گوید: بیرانوند به عنوان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در پرسپولیس خوش درخشید و عملکرد خوبی داشت. البته او در مقطعی با افت و نوسان روبرو شده بود که خوشبختانه این مقطع زودگذر و کوتاه بود. در مورد رادو هم باید بگویم او دروازه‌بان خوب و حرفه‌ای است که هیچ‌گاه به نیمکت‌نشینی‌های نسبتا طولانی که در مقاطعی از فصول اخیر در پرسپولیس واکنش منفی نشان نداد و هر زمانی هم که به او فرصت رسید، نمایش قابل قبولی داشت تا خیال پرسپولیس از درون دروازه‌اش از هر جهت راحت باشد.

عزیزیان در ادامه گفت: با توجه به جدایی بیرانوند از پرسپولیس به اعتقاد من این تیم برای فصل بعد در درون دروازه حداقل به دو دروازه‌بان خوب نیاز دارد تا با توجه به حضور پرسپولیس در 3 جام از این جهت کمبودی در این تیم به وجود نیاید. مثل شرایطی که پرسپولیس در سال 1386 داشت و همزمان از 4 دروازه‌بان (مهدی واعظی، حسن رودباریان، فرشید کریمی و علیرضا حقیقی) که تقریبا در یک سطح فنی بودند، سود می‌برد.

قلیچ: پرسپولیس دروازه‌بان جدیدی نمی‌خواهد

وحید قلیچ، سنگربان دهه 60 پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به نقش مهم خط دفاعی خوب در نمایش قابل قبول بیرانوند و رادوشوویچ در فصل جاری لیگ برتر، اظهار داشت: با توجه به خط دفاعی خوبی که پرسپولیس در این فصل دارد، عملکرد خوب دروازه‌بان‌هایش دور از انتظار نبود. عملکرد خوب مدافعان این تیم، باعث شد در اکثر بازی‌ها خطرات کمی روی دروازه پرسپولیس ایجاد شده و از این جهت شرایط به سود دروازه‌بان‌ها رقم بخورد.

این مربی اسبق پرسپولیس درخصوص آینده دروازه‌بان‌های پرسپولیس برای فصل آینده تصریح کرد: رادوشوویچ نشان داده دروازه‌بانی حرفه‌ای و کاربلد است و می‌تواند در فصل بعد هم برای این تیم خوش بدرخشد. این در حالی است که این تیم در حال حاضر دروازه‌بان جوانی به نام امیرحسین بیات را در اختیار دارد که به نظر من دروازه‌بان آینده‌داری است و می‌توان به او و توانایی‌هایش اعتماد کرد. من در یکی، دو تمرین پرسپولیس او را دیده‌ام و براین باورم او می‌تواند به دروازه‌بان مطمئن و خولی برای پرسپولیس تبدیل شود. به اعتقاد من یحیی گل‌محمدی که مربی جوانگرایی است، از اعتماد به او ضرر نخواهد کرد. اگر رادو بماند و به بیات هم فضا داده شود، پرسپولیس برای فصل بعد به دروازه‌بان دیگری نیاز ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرسپولیس دروازه بان بیرانوند رادوشوویچ دروازه پرسپولیس دروازه بان دروازه بان ها درون دروازه عملکرد خوب برای فصل شماره یک لیگ برتر سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سال با پیروزی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از چارچوب هفته بیست‌ویکم لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان خواهد بود. دیداری که در بازی رفت به میزبانی قزوین برگزار شد و با نتیجه ۳ بر ۱ به سود قرمزها به پایان رسید.

پرسپولیس که با تساوی هفته گذشته برابر استقلال در دربی پایتخت نتوانست به رقیب سنتی خود در صدر برسد، امیدوار به کسب سه امتیاز از بازی با یکی دیگر از تیمهای پایتخت دارد و نگاهی هم به دیگر بازی برگزار شده در تهران خواهد داشت تا پایان خوشی در بازی آخر سال داشته باشد.

در سمت مقابل پیکان این روزها خطرناک نشان داده و توانسته در دو بازی اخیر خود بر دو تیم بالای جدولی یعنی سپاهان و ملوان غلبه کند و باید دید عملکرد شاگردان غلامرضا عنایتی مقابل دیگر تیم بالای جدولی چگونه خواهد بود.

نکته منفی آماری برای فیروزه‌ای‌پوشان این است که سرمربی آن‌ها یعنی رضا عنایتی هیچ‌گاه موفق به برد پرسپولیس به عنوان سرمربی نشده است. حاصل رویارویی عنایتی با سرخ‌های پایتخت در ۴ دیدار کسب دو تساوی و دو شکست بوده است.

همچنین دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۱ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که نتیجه با اختلاف فاحش به سود پرسپولیسی‌هاست. قرمزها ۲۴ مرتبه موفق به شکست حریف خود شده‌اند و سهم پیکان فقط ۴ برد بوده است.

همچنین پیکان در ۱۲ بازی اخیر لیگ برتری با پرسپولیس ۱۱ مرتبه شکست خورده و فقط به یک تساوی رسیده و از آخرین برد خودروسازان برابر قرمزها چیزی نزدیک به ۷ سال می‌گذرد. مسابقه‌ای که شاگردان مجید جلالی با تک گل دقیقه ۴ مرتضی آقاخان موفق به شکست تیم برانکو ایوانکوویچ شدند.

نتیجه هفته گذشته: پرسپولیس در بازی دربی به تساوی بدون گل برابر استقلال رسید و پیکان با یک گل ملوان را در تهران شکست داد.

وضعیت در جدول: پرسپولیس با ۴۰ امتیاز در رده دوم حضور دارد و پیکان با ۲۰ امتیاز یازدهم است.

هفته بیست‌ و یکم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس - پیکان

یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۸:۴۵

ورزشگاه آزادی

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885035

دیگر خبرها

  • نسخه بهتر بیرو: نه گل می‌خورد، نه حرف می‌زند 
  • پسر بازیکن سابق استقلال گزینه جانشینی بیرانوند
  • عیدی به تیم ملی؛ بیرو برگشت!
  • نسخه بهتر بیرو: نه گل می‌خورد، نه حرف می‌زند
  • برتری پرسپولیس مقابل پیکان/ کنعانی‌زادگان مرد همه کاره قرمزها
  • ویدیو/ مهار فوق‌العاده بیرانوند که دروازه پرسپولیس را نجات داد
  • اوسمار به دنبال پایان خوش
  • پایان سال با پیروزی است؟
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل پیکان
  • گولسیانی آماده بازی با پیکان