Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@09:41:50 GMT

جلوه های متفاوت گرامیداشت عید غدیر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۳۵۶۰

جلوه های متفاوت گرامیداشت عید غدیر

عید غدیر امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با جلوه و مدل های جدیدی روبروخواهد شد که همدلی، جشن و مشارکت برای رفع نیازهای مردم نمونه هایی از برنامه های این ایام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عید غدیر بزرگترین عید شیعیان که همه ساله برای بزرگداشت این مناسبت تکاپوی ویژه ای در بین مردم ایجاد می شود و در برخی از سال های گذشته سنت های پسندیده ای مثل تامین جهیزیه برای زوج های جوان نیز گسترش یافت اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از جشن های مردمی و حضوری کمتر خواهیم دید اما این روز و تکریم این اتفاق بزرگ از یاد نخواهد رفت و برنامه ها با مدل های جدید اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جشن و مسابقه و اتفاقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی از مصادیق فعالیت این روز و دهه ولایت است اما خبرهای جدیدی هم وجود دارد که هزینه پذیرایی ها برای مصرف و کمک به نیازمندان استفاده می شود.

 

همدلی مومنانه در عید غدیر جلوه ای پرشکوه در این ایام و متناسب با شرایط امروز جامعه است که توسط تشکل های مردمی نهاد فرهنگی، اجتماعی و مذهبی و بسیاری از انسان های خیر انجام خواهد شد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این عرصه پیشتاز هستند و با ایجاد پویش غدیر در فضای مجازی مسئولیت و نقش خود را در این عرصه انجام می دهند.

 

*راه  اندازی پویش مجازی عید غدیر

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان از راه اندازی پویش مجازی عید غدیر بچه های مسجد خبرداد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» با بیان این مطب گفت: با توجه به شرایط امسال، جشن های عید غدیر در فضای مجازی با رویکرد متفاوت از سال گذشته اجرا و مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تولید محتواهای فرهنگی و هنری جشن و مراسم های عید غدیر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برگزار می کنند و البته مسابقات و آذین بندی مراسم ها نیز متناسب با شرایط انجام می دهند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی نیز از دیگر اقدامات کانون های مساجد در این ایام است که تدارک آن صورت گرفته و برخی از کانون ها فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

وی اضافه کرد: مشارکت و همدلی بین مردم، خیرین و نهادهای مختلف با محوریت مساجد برای ارائه خدمت و مشگل گشایی از مردم و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی وجود دارد.

 

*تهیه و توزیع بسته های معیشتی

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بسته های معیشتی غذایی برای نیازمندان تهیه و در قالب طرح تبرک علوی توزیع می شود.

 

ولی الله روانی با بیان اینکه طرح «تبرک علوی» به صورت ملی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۶هزار بسته غذایی برای این طرح در استان اصفهان تهیه و توزیع خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: این بسته های معیشتی با همکاری و مساعدت خیرین و عموم مردم انجام می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص جشن و برنامه های فرهنگی گفت: جشن های حضوری در بقاع متبرکه با شرایط مساعد و وضعیت سفید و در محیط های روز باز انجام می شود.

 

وی یادآوشد: فعالان فرهنگی در بقاع متبرکه جشن و برنامه هایی را به مدل های مختلف حضوری و مجازی پیش بینی و اجرا می کنند.

 

*مراسم عمامه گذاری روحانیون به صورت نمادین

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امسال مراسم عمامه گذاری روحانیون به صورت نمادین و با کمترین طلبه انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام «سید حسین مومنی» افزود: سال های گذشته این مراسم شب عید غدیر خم و با حضور عمومم مردم و به صورت گسترده انجام می شد اما امسال به دلیل وضعیت نامناسب شیوع بیماری کرونا این برنامه مثل سال های گذشته نیست.

 

وی ادامه داد: امسال 180 نفر از طلاب با گذراندن دوره طرح ادیب و کسب نمره قبولی، ملبس به لباس روحانیت می شوند که مراسم آن با حضور همگی نیست و به صورت نمادین انجام می شود.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش عید غدیر عید غدیر اصفهان کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسته های معیشتی فضای مجازی استان اصفهان برنامه ها کانون ها عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی

بازیکنان پرسپولیس تمرین امروز را از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه زیر نظر اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس که از امروز به تمرینات ملحق شد، در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند.

تمرین نسبتا سنگین امروز به مدت ۷۵ دقیقه با کار‌های تاکتیکی متفاوت انجام شد. پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، انجام تاکتیک‌های متفاوت و حمله به دروازه در قالب سه بازیکن و در ادامه، فوتبال درون تیمی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی ترابی هم بعد از پشت سر گذاشتن بیماری سرماخوردگی که از حضورش در بازی‌های تیم ملی جلوگیری کرد، پس از بهبودی، از امروز به تمرینات تیم ملحق شد.

محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به این که در بازی‌های تیم ملی به میدان رفته بودند، مرخصی بیشتری دارند و بعد از چند روز استراحت به تمرینات تیم ملحق می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • گشت پلیس اصفهان دستبند طلای یک میلیاردی را به صاحب آن بازگرداند
  • گرامیداشت ثبت ملی سیاه دوزی و مهارت ساخت لعبتک، درمنطقه سیستان
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • اوسمار بالاخره به تهران برگشت
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی
  • جواد خیابانی در لباسی متفاوت!
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد