Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کلیپ منتشر شده در فضای مجازی که در آن ادعا شده شخصی به نام دکتر معصومه محمد پور دشتابی بیماران کرونایی بیمارستان امینی لنگرود را درمان کرده را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به انتشار یک کلیپ چند دقیقه ای که در فضای مجازی منتشر شده است و در آن ادعا شده که شخصی به نام  دکتر معصومه محمدپور دشتابی، 50 بیمار کرونایی را در بیمارستان امینی لنگرود بدون داشتن کد اخلاق مداوا کرده است را تکذیب و موارد زیر را برای تنویر افکار عمومی و آگاهی اصحاب رسانه منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-با توجه درخواست شرکت توسعه فراپژوه کارآفرینان رایان (تفکر) به مدیرعاملی معصومه محمدپور دشتابی در خصوص اخذ کد اخلاق کارآزمایی بالینی از این دانشگاه برای آزمایش کمپلکس دارویی و اسپری ضد ویروس محیطی ادعایی درمان بیماری کویید ۱۹ بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور جمعی از متخصصین و مسوولان ذیربط در سوم فروردین ماه سال جاری تشکیل جلسه داد و مخالفت خود را جهت دادن مجوز کد اخلاق کارآزمایی بالینی و مجوز آزمایش دارو بر روی بیماران مبتلا به کوید 19 توسط شرکت مذکور را به دلیل عدم وجود مستندات علمی و قانونی در خصوص تاثیرات مثبت دارو های ادعایی و همچنین سود کلان مدعیان از این موارد اعلام کرده است و هرگونه همکاری و یا صدور مجوزی در این خصوص را قویا تکذیب می نماید.

۲-ادعای مدیرعامل این شرکت  معصومه محمدپور دشتابی در خصوص آزمایش رایگان این دارو در شهرستان لنگرود و بهبودی ۵۰ نفر بدون نتیجه منفی به هیچ وجه مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی گیلان نبوده و در این خصوص هیچگونه مجوزی از این دانشگاه صادر نگردیده است که بررسی صحت و سقم این ادعا و پیگیری قانونی آن بر عهده دستگاه های ناظر و قضایی استان می باشد.

۳- ادعای اینکه دادگستری، اطلاعات و سپاه پاسداران استان گیلان از اقدامات این فرد در درمان بیماران کووید ۱۹ حمایت کرده، کذب محض بوده، چرا که مسوولان ارشد این نهادها در جلسات رسمی و غیر رسمی و جلسات ستادی مبارزه با کرونا، همواره خود را تابع نظرات علمی و متخصصان امر دانسته و قاطعانه از پروتکل های بهداشتی و درمانی جهت درمان بیماران و پیشگیری از گسترش این بیماری حمایت نموده اند.

در ادامه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عموم مردم و اصحاب رسانه می خواهد تا فریب اینگونه افراد فرصت طلب و سوء استفاده گر را نخورند و برای درمان بیماران خود به مراکز درمانی معتبر و بیمارستان های  استان مراجعه نموده و دارو های مورد نیاز بیماران خود را نیز پس از تایید پزشک معالج از داروخانه های معتبر تهیه نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکذیب لنگرود کرونا بیمارستان امینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزخراسان رضوی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار گفت: طبق رتبه‌بندی انجام شده دانشگاه سبزوار در بین ۶۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رتبه ۷ کشوری را داراست که با شاخص (PMP) ۲۵ در این مقوله بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 شوریده یزدی افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی، اقدامات اهداء عضو ۱۳ بیمار مرگ مغزی فراهم شد که با توجه به اینکه امکان برداشت عضو از مبتلایان به مرگ مغزی در سبزوار امکانپذیر نیست، بیمار مرگ مغزی بعد از معرفی به واحد فراهم‌آوری و پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان منتصریه اعضایش به بیماران نیازمندان به عضو پیوند‌زده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای بیماران مرگ مغزی سبزوار در سال جاری به ۴۲ بیمار نیازمند به عضو به صورت رایگان اهداء و پیوند شده است، گفت: در این خصوص ۳ مورد قلب، ۱۸ مورد قرنیه، ۱۱ مورد کبد، ۱۴ مورد کلیه، ۱۰ مورد پوست و یک مورد پانکراس به بیماران اهداء شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود:واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز نموده و تاکنون توانسته اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی را به بیش از ۵۵۰ بیمار نیازمند عضو اهداء نماید.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۶۰۰۰ نفر از پرسنل کادر درمان گیلان در ایام نوروز
  • آماده‌باش مراکز درمانی لرستان در پی اعلام هشدارهای هواشناسی
  • بیمارستان توتونکاران رشت تعطیل شد
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ‍ افزایش ۱۸ درصدی شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در سبزوار
  • توزیع بیش از ۳۰۰ دستگاه با تکنولوژی بالا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد مراکز درمانی
  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد کارزار کاهش بیماری‌ها می‌شود
  • بیمارستان سیار: انقلابی در دسترسی به خدمات درمانی